دلایل بروز کبودی چشم بعد از جراحی بینی

دلایل بروز کبودی چشم بعد از جراحی بینی

دلایل بروز کبودی چشم بعد از جراحی بینی

بررسی دلایل بروز کبودی چشم بعد از جراحی بینی

کبودی چشم بعد از عمل جراحی زیبایی بینی، واکنش طبیعی بدن به پاره شدن لایه پریوست است. این لایه وظیفه خون‌رسانی به استخوان وساختار بینی را به عهده دارد. این روزها، میل به جراحی‌های زیبایی بسیار افزایش پیدا کرده است. علاوه بر قشر جوان، افرادی مسن نیز، برای سلامت و زیبایی خود ارزش بیشتری قائل هستند. افزایش اعتماد به نفس در میان دوستان و آشنایان، زیبایی بیشتر و رفع عیوب چهره و بدن، جوانسازی و … همگی از دلایل اصلی افراد مختلف، جهت انجام جراحی‌های زیبایی است.

عمل جراحی زیبایی بینی و یا رینوپلاستی مانند جراحی بینی استخوانی و جراحی بینی گوشتی یکی از رایج‌ترین و محبوب‌ترین جراحی‌های پلاستیک است. از آن‌جا که بینی در مرکز صورت قرار دارد، زیبایی و خوش‌فرمی آن می‌تواند تاثیر بسیار زیادی در زیبایی اشخاص داشته باشد. با این‌حال، بیماران ترجیح می‌دهند قبل از اقدام به جراحی زیبایی، دانش و اطلاعات دقیقی از رینوپلاستی کسب کنند تا با علم کافی از نحوه جراحی، عوارض و مراقبت‌های پس از جراحی و … تن به جراحی زیبایی بدهند.

یکی از مهم‌ترین مسائلی که هر بیماری راغب است اطلاعات کافی درباره آن داشته باشد، عوارضی است که این جراحی ممکن است، ایجاد کند. از آن‌جا که جراحی بینی یکی از تهاجمی‌ترین جراحی‌های زیبایی است، ممکن است پس از عمل، منجر به ایجاد کبودی‌هایی در صورت بیمار شود که این موضوع موجب نگرانی و بعضا ترس برخی از بیماران می‌شود.

علت کبودی چشم بعد از جراحی بینی

به طور کلی، هر گونه تغییر منفی که در چهره ایجاد شود ممکن است موجب ایجاد نگرانی در فرد گردد. اما در مورد کبودی چشم بعد از جراحی بینی، می‌توان گفت این یک موضوع کاملا طبیعی است. فراموش نکنید جراحی بینی در هر دو حالت باز و بسته، از تهاجمی‌ترین جراحی‌های زیبایی محسوب می‌گردد و صورت بیمار فشار زیادی را در طول جراحی تحمل می‌کند، بنابراین، ایجاد کبودی و التهاب پس از جراحی، موضوع قابل انتظاری است.

در طول عمل جراحی زیبایی بینی، گاها جراح مجبور می‌شود برای درمان مشکلات تنفسی و یا خلق فرم جدیدی در بینی، استخوان بینی را بشکند تا تغییر شکل به راحتی رخ دهد. شکستن استخوان بینی و بریدن پوشش‌های بالایی و پایینی استخوان بینی که متصل به رگ‌های خونی است (پریوست)، باعث بروز ورم و کبودی در ناحیه چشم، بینی و گونه می‌شود. همانطور که گفته شد، این کبودی‌ها طبیعی بوده و از بین رفتن آن‌ها، روند عادی دوران بهبود بیمار می‌باشد.

معایب و مزایای پوست نازک و ضخیم در عمل بینی

 

آسیب به پریوست، عامل اصلی ایجاد کبودی زیر چشم ها

پریوست لایه‌ای است که بر سطح استخوان پوششی ایجاد کرده است. این لایه، با استفاده از رگ‌های خونی متعددی که دارد، باعث خون‌رسانی به بینی می‌شود. زمانیکه پزشک قصد دارد استخوان بینی را جهت فرم‌دهی جدید بشکند، پاره شدن این لایه موجب می‌شود خون در زیر پوست، به اطراف بینی نفود کرده و موجب ایجاد کبودی چشم بعد از جراحی بینی شود.

اگرچه، پزشک حاذق و متبحر می‌تواند در روند جراحی، میزان خون‌ریزی را کنترل کند تا کبودی چشم بعد از جراحی بینی به حداقل برسد. در کنار تبحر پزشک، عوامل متعدد دیگری نیز وجود دارد که بر میزان خون‌ریزی لایه پریوست و کبودی چشم بعد از جراحی بینی تاثیر می‌گذارد.

عوامل تاثیرگذار بر ایجاد کبودی چشم

همانطور که اشاره شد، عوامل متعددی بر شدت کبودی چشم تاثیرگذار است. برای نمونه سن افراد یکی از فاکتورهای مهم در این موضوع است. به طور معمول، رگ‌های خونی در لایه پریوست در افراد بالای ۴۵ سال ضعیف‌تر و آسیب‌پذیر هستند. بنابراین، طبیعی است که در افراد با سن بالای ۴۵ سال، کبود‌ی‌های شدیدتری رخ بدهد. به طور کلی، عوامل تاثیرگذار بر کبودی چشم بعد از جراحی بینی به دو دسته عوامل شخصی و مرتبط با جراح تقسیم بندی می‌شوند.

دکتر اصغر معمارزاده جراح بینی اصفهان را در اینستاگرام  دنبال کنید

عوامل مرتبط با جراح

یکی از مهم‌ترین دلایل ایجاد لخته و کبودی در صورت پس از جراحی بینی، شکستن استخوان بینی است. بنابراین، اگر بینی قبل از جراحی شکسته شده باشد (جراحی استئوتومی) و یا در حین عمل زیبایی شکسته شود، قطعا ایجاد کبودی دور از انتظار نیست.

نوع تکنیک استفاده شده نیز مهم است. بدون شک، استفاده از تکنیک جراحی بینی باز، موجب می‌شود که خونریزی بیشتری صورت بگیرد. این در حالیست که در صورت صلاحدید پزشک، اگر از تکنیک جراحی بسته استفاده شود، ممکن است میزان کبودی چشم بعد از جراحی بینی کاهش پیدا کند. همچنین، میزان برشی که نیاز است در لایه پریوست ایجاد شود، تاثیر مستقیم بر میزان خونریزی دارد.

عوامل شخصی مرتبط با بیمار

در کنار عوامل جراحی، عوامل متعدد شخصی نیز وجود دارد که بر میزان کبودی چشم بعد از جراحی بینی تاثیر می‌گذارد. یکی از مهم‌ترین عوامل اختلالات خون‌ریزی است. ممکن است این اختلال، موجب خونریزی بیشتر و در نتیجه، کبودی بیشتر شود. اگر پیش از جراحی داروهای رقیق‌کننده خون مصرف کرده باشید، این موضوع می‌تواند منجر به خون‌ریزی بیشتر شود. به همین سبب، معمولا پزشکان توصیه می‌کنند بیماران دو هفته پیش از عمل داروهایی همچون آسپرین، ایبوپروفن، ضدالتهاب، هپارین، کومادین و… را که موجب رقیق شدن خون می‌شود، مصرف نکنند.

سن بیمار و ضخامت پوست نیز از عوامل تاثیرگذار بر میزان کبودی چشم بعد از عمل جراحی بینی است. هر چه پوست نازک‌تر باشد، مسلما رگه‌های خون لخته‌شده را خیلی راحت‌تر نشان می‌دهد.

 

بررسی انواع بیهوشی هنگام عمل بینی

عوامل تشدید کننده جای بخیه بعد از عمل بینی


آمار بازدید سایت

  • 0
  • 10
  • 37
  • 365
  • 2,229
  • 80,731
  • 798,640
  • 829
  • تیر ۳۰, ۱۴۰۳

لینک های پرکاربرد

جراح بینی اصفهان، دکتر اصغر معمارزاده

سامانه معرفی، نوبت دهی اینترنتی و اتوماسیون تحت وب کلینیک24

نرم افزار مطب و کلینیک پزشکی

نرم افزار مطب و کلینیک دندانپزشکی

نرم افزار مرکز مشاوره و روانشناسی

نرم افزار رادیولوژی و سونوگرافی

نرم افزار آزمایشگاه و ژنتیک

طراحی سایت پزشکی

بانک اطلاعاتی مراکز پزشکی

نوبت دهی تلفن گویا

بهترین دندانپزشک اصفهان دکتر حسین برجیان

بهترین جراح لثه اصفهان دکتر حسین برجیان

بهترین متخصص ایمپلنت اصفهان دکتر حسین برجیان

بهترین دندانپزشک زیبایی اصفهان دکتر حسین برجیان

لیزر دندان اصفهان دکتر حسین برجیان

ایمپلنت دندان سوئیسی در اصفهان دکتر حسین برجیان

بهترین متخصص واریس اصفهان دکتر مهرداد طاهریون

درمان واریس اصفهان دکتر مهرداد طاهریون

بهترین متخصص پوست و مو اصفهان دکتر جویا

فوق تخصص سرطان زنان اصفهان دکتر فهیمه ثابت

دندانپزشک کودکان اصفهان دکتر نجمه اخلاقی

سرمایه گذاری در قبرس شمالی با البرز گروپ

خرید ملک در قبرس شمالی با البرز گروپ

مهاجرت به قبرس شمالی با البرز گروپ

اقامت قبرس شمالی با البرز گروپ

بهترین دندانپزشک اصفهان دکتر سید حمید رضویان
متخصص عصب کشی اصفهان دکتر سید حمید رضویان

جراح پستان اصفهان دکتر رسول فاتحی فرد

بهترین دندانپزشک اصفهان دکتر ندا مکانیک

بهترین ایمپلنت اصفهان دکتر ندا مکانیک

بهترین دندانپزشک کودکان اصفهان دکتر ندا مکانیک

بهترین دندانپزشک زیبایی اصفهان دکتر الناز مکانیک

بهترین دندانپزشک زیبایی اصفهان دکتر ندا مکانیک