معایب و مزایای پوست نازک و ضخیم در عمل بینی

معایب و مزایای پوست نازک و ضخیم در عمل بینی

معایب و مزایای پوست نازک و ضخیم در عمل بینی

بررسی معایب و مزایای پوست نازک و ضخیم در عمل بینی

همانطور که گفته شد، نوع پوست در جراحی زیبایی بینی نقش به‌سزایی در فرم نهایی بینی بیمار دارد. هر کدام از نوع پوست ضخیم و نازک، معایب و مزایایی دارند که به تبع آن، برای تیم جراحی ایجاد چالش می‌کنند. در بررسی های صورت گرفته بر روی هزاران بیماری که تاکنون در سرتاسر جهان عمل زیبایی بینی را انجام داده‌اند، می‌توان گفت هیچ‌گونه نتیجه‌گیری موثقی حاصل نشده است که نوع خاصی از پوست نسبت به نوع دیگر برتری داشته و خروجی بهتری را به ارمغان می‌آورد. در بررسی نوع پوست در جراحی زیبایی بینی، المان‌های مختلفی را باید در نظر گرفت. خروجی این مقایسه بدون شک برتری قطعی نوع پوست بر نوع دیگر نیست. بلکه صرفا قیاس هر دو حالت است تا بیماران بهتر شرایط خود را آنالیز کنند و درک دقیق‌تری را نسبت به جراحی زیبایی بینی و خروجی و فرم نهایی بینی خود داشته باشند.

مزایا و معایب پوست نازک در جراحی بینی

همانطور که پیشتر گفته شد، پوست نازک بینی می‌تواند باعث شود تا اسکارهای پس از جراحی بیشتر خود را نمایان کنند. همچنین، در صورت هر گونه انحراف و یا ناهنجاری در ساختار بینی، نمی‌توان آن را پنهان کرد و پوست نازک در این زمینه بسیار ضعیف عمل می‌کند.

جراحان بینی در این نوع پوست، چالشی بزرگ را برای دستیابی به اسکلتی خوش‌فرم پیش رو دارند؛ چرا که پوست نازک در حد یک دستمال کاغذی نقش پوششی ایفا می‌کند؛ همچنین، این مدل پوست بیش از مدل ضخیم در معرض تشکیل رگه‌های عنکبوتی شکل خون و قرمزی التهاب قرار دارد. این موضوع باعث می‌شود برخی از افراد به دنبال رفع این معضل با استفاده از درمان‌های لیزری باشند. اگر پوست بینی بیمار بسیار نازک باشد، می‌توان ضخامت پوست بینی را با پیوند غشا میانی پوست افزایش داد. البته در این روش، نیاز است تا یک منبع خون‌رسانی سالم برای دوام این پیوند برقرار شود.

با تمام این تفاسیر می‌توان گفت پوست نازک مزایایی نیز نسبت به پوست ضخیم دارد. امکان دسترسی به ساختار بینی، دوران نقاهت کوتاه‌تر و التیام سریع ورم از مزیت‌های این نوع پوست در جراحی زیبایی بینی است.

نقش پوست در جراحی بینی

معایب و مزایای پوست ضخیم در جراحی بینی

پوست ضخیم در جراحی بینی چالش‌های بسیاری را برای تیم جراح به وجود می‌آورد. این نوع پوست در جراحی زیبایی بینی می‌تواند باعث شود تا تمام ظرافتی را که تیم جراحی بر روی اسکلت بینی پیاده کرده‌اند، به چشم نیاید و بیمار از زحمت پزشک جراح و تیمش مطلع نشود! معمولا در این نوع پوست چارچوب غضروفی بسیار ضعیف است و این موضوع سبب می‌شود تا برجستگی‌ها پنهان شوند. برخی از جراحی‌های زیبایی بینی که بر روی بیمارانی با پوست بینی ضخیم صورت می‌گیرد، می‌توانند بسیار حساس و خطرناک باشند؛ چرا که ساختار، غضروفی و ضعیف بوده و از طرفی بافت پوست تحت فشار می‌باشد که این موضوع می‌تواند سبب شود تا بینی پس از جراحی، ظاهری بدفرم داشته و این روند منجر به فروپاشی پیشرونده اسکلت بینی شود.

همچنین، پوست ضخیم باعث می‌شود در طول جراحی، پزشک برداشت کمتری از فرم نهایی داشته و احتیاط بیشتری را در تراش استخوان بینی به خرج دهد. خوب است بدانید در افرادی که جراحی زیبایی بینی انجام داده‌اند، به طور میانگین بین ۱۲ تا ۱۸ ماه زمان نیاز است تا بهبود کافی صورت بگیرد. این زمان برای بیمارانی که پوست ضخیم دارند، ممکن است بیشتر باشد.

دکتر اصغر معمارزاده جراح بینی اصفهان را در اینستاگرام  دنبال کنید

افرادی که نوع پوست آن‌ها ضخیم تشخیص داده می‌شود، ممکن است پس از جراحی به بافت‌های زائد زیرپوستی مبتلا شوند. هر چند تزریق استروئیدهای زیرپوستی می‌توانند باعث کاهش این بافت‌ها شوند و یا از تولید آن‌ها جلوگیری کنند. این درمان باید تا زمانیکه تمامی زخم‌ها و بافت‌های اضافه وجود دارند، ادامه پیدا کند که ممکن است تا چند ماه به طول بینجامد. به طور کلی، داشتن یک بینی باثبات و متناسب در افرادی با پوست ضخیم که جراحی بینی انجام داده‌اند، تقریبا سخت به دست می‌آید. چرا که وزن پوست و بافت‌های زیرپوستی و نیز فشاری که به غضروف بینی وارد می‌شود ممکن است باعث تغییر فرم بینی شود.

کاهش ضخامت پوست بینی

عمل جراحی بینی تماما در زیر پوست رخ می‌دهد. در صورتیکه بیمار دارای پوست ضخیم باشد. ممکن است خروجی کار پزشک چندان نمود نداشته باشد. در برخی شرایط که پوست بینی بیمار بسیار ضخیم بوده به نحوی که بر خروجی و فرم نهایی بینی پس از جراحی تاثیرگذار باشد. ممکن است پزشک از روش کاهش ضخامت پوست بینی استفاده کند. عمدتا این‌کار را با برداشتن لایک چربی از پوست بیمار انجام می‌دهند. هر چند این کار باید با احتیاط فراوان انجام شود. چرا که زیاده‌روی در برداشت از بافت چربی سبب می‌شود تا خون‌رسانی به پوست دچار اختلال شده و فشارهای پس از جراحی (مانند آتل‌گذاری و…) باعث سیاه شدن و از بین رفتن بافت پوست شود.

خوب است بدانید لایه چربی تنها لایه‌ای از پوست است که می‌توان از آن برداشت کرد. لایه‌های دیگر غیرقابل اصلاح بوده و در صورت برداشت ممکن است به پوست آسیب جدی وارد شود. اگرچه، باید اشاره کرد برداشت چربی از پوست بینی صرفا مختصری نتیجه جراحی را بهبود خواهد بخشید. چرا که میزان برداشت از این نوع پوست‌ها چندان زیاد نیست.

مراحل عمل بینی استخوانی

عمل بینی عروسکی چیست؟


جراح بینی اصفهان

دکتر اصغر معمارزاده
متخصص گوش و حلق و بینی(پلاستیک بینی و صورت)

ساعات تماس ١٠-١٢صبح / ٤-٨عصر
روزهای زوج: خیابان شمس آبادی، پلاک ۷۱
تلفن تماس: 03132202239
روزهای فرد: چهارراه نظر، ساختمان ماکان
تلفن تماس: 03136253993

آمار بازدید سایت

  • 0
  • 3
  • 50
  • 349
  • 2,411
  • 42,730
  • 807,973
  • 860
  • آبان ۳, ۱۴۰۳

لینک های پرکاربرد

جراح بینی اصفهان، دکتر اصغر معمارزاده

سامانه معرفی، نوبت دهی اینترنتی و اتوماسیون تحت وب کلینیک24

نرم افزار مطب و کلینیک پزشکی

نرم افزار مطب و کلینیک دندانپزشکی

نرم افزار مرکز مشاوره و روانشناسی

نرم افزار رادیولوژی و سونوگرافی

نرم افزار آزمایشگاه و ژنتیک

طراحی سایت پزشکی

بانک اطلاعاتی مراکز پزشکی

نوبت دهی تلفن گویا

بهترین دندانپزشک اصفهان دکتر حسین برجیان

بهترین جراح لثه اصفهان دکتر حسین برجیان

بهترین متخصص ایمپلنت اصفهان دکتر حسین برجیان

بهترین دندانپزشک زیبایی اصفهان دکتر حسین برجیان

لیزر دندان اصفهان دکتر حسین برجیان

ایمپلنت دندان سوئیسی در اصفهان دکتر حسین برجیان

بهترین متخصص واریس اصفهان دکتر مهرداد طاهریون

درمان واریس اصفهان دکتر مهرداد طاهریون

بهترین متخصص پوست و مو اصفهان دکتر جویا

فوق تخصص سرطان زنان اصفهان دکتر فهیمه ثابت

دندانپزشک کودکان اصفهان دکتر نجمه اخلاقی

سرمایه گذاری در قبرس شمالی با البرز گروپ

خرید ملک در قبرس شمالی با البرز گروپ

مهاجرت به قبرس شمالی با البرز گروپ

اقامت قبرس شمالی با البرز گروپ

بهترین دندانپزشک اصفهان دکتر سید حمید رضویان
متخصص عصب کشی اصفهان دکتر سید حمید رضویان

جراح پستان اصفهان دکتر رسول فاتحی فرد

بهترین دندانپزشک اصفهان دکتر ندا مکانیک

بهترین ایمپلنت اصفهان دکتر ندا مکانیک

بهترین دندانپزشک کودکان اصفهان دکتر ندا مکانیک

بهترین دندانپزشک زیبایی اصفهان دکتر الناز مکانیک

بهترین دندانپزشک زیبایی اصفهان دکتر ندا مکانیک

سفید کردن واژن ( وایتنینگ ) دکتر آزاده میرمعصومی

بهترین لابیاپلاستی اصفهان دکتر آزاده میرمعصومی

تنگ کردن واژن دکتر آزاده میرمعصومی

بهترین متخصص زنان اصفهان

بهترین متخصص طب سنتی اصفهان دکتر مجتبی معتمدی

مزاح شناسی در اصفهان با دکتر مجتبی معتمدی

متخصص طب سنتی اصفهان دکتر مجتبی معتمدی

طب سنتی در اصفهان با دکتر مجتبی معتمدی

پرورش ماهی هوشمند اصفهان دانا الکترونیک آرمین

اتوماسیون هوشمند اصفهان  دانا الکترونیک آرمین

سردخانه هوشمند اصفهان دانا الکترونیک آرمین

گلخانه هوشمند اصفهان دانا الکترونیک آرمین