سوالات رایج در مورد عمل بینی و بارداری | جراح بینی اصفهان

سوالات رایج در مورد عمل بینی و بارداری

سوالات رایج در مورد عمل بینی و بارداری

۱-آیا بیهوشی تأثیر سوء روی شیر دارد؟

داروهای بیهوشی حداکثر تا ۱۲ساعت بعد از جراحی در بدن از بین می‌روند و هیچ‌گونه اثری از آن‌ها باقی نمی‌ماند، بنابراین ۱۲ساعت بعد از جراحی می‌توان به کودک خود شیر داد. حال اگر کسی می‌خواهد حتما در این ۱۲ساعت شیردهی داشته باشد، باید این را بداند که داروهای بیهوشی موجود در شیر ممکن است باعث خواب‌آلودگی کودک شوند

۲-آیا بعد از بارداری بینی افتادگی پیدا می‌کند؟

بعد از بارداری، افتادگی بینی اتفاق نمی‌افتد. افرادی که جراحی بینی انجام داد‌اند و باردار می‌شوند مثل سایر افراد در دوران بارداری، بینی‌شان ورم می‌کند که باید گفت دو، سه ماه بعد از زایمان، ورم بینی به‌طور کامل برطرف می‌شود و هیچ تأثیری روی شکل بینی ندارد.

۳-مصرف قرص ضدباردارى تاثیر منفی روی جراحی بینی دارد؟

خیر، لازم نیست برای جراحی بینی قرص ضدبارداری قطع شود، می‌توانید این قرص را طبق دستور پزشک مصرف کنید.

۴-اگر خانمی باردار باشد و به‌دلیل انحراف بینی یا تنگ بودن مجاری تنفسی در تنفس مشکل پیدا کند، آیا جراحی بینی به او توصیه می‌شود؟

زمانی که سلامت شما به‌دلیل عدم توانایی در تأمین اکسیژن مورد نیاز بدن در خطر قرار گیرد، ممکن است انجام عمل جراحی بینی حتی باوجود بارداری توصیه شود. البته احتمال این امر بسیار پایین است و باید برای مقایسه‌ مزایا و معایب این کار به پزشک مراجعه کنید.

۵- آیا بارداری بر نتیجه عمل بینی تاثیر می‌گذارد؟

تاثیری نمی‌گذارد. فقط ممکن است به‌دلیل بارداری بینی و صورت پف کند که بعد از زایمان این مشکل رفع می‌شود.

۶-آیا زایمان طبیعی بعد از عمل بینی امکان‌پذیر است؟

جراحى زيبايى بينى هيچ تاثيرى روى باردارى و زايمان طبيعى ندارد و فرد جراحى‌شده هيچ تفاوتى با ساير افراد ندارد و مى‌تواند مانند ساير افراد زايمان طبيعى داشته باشد، اما به‌طور کلی توصیه می‌شود اگر هنوز جراحی نکرده‌اید، زایمان طبیعی بعد از عمل بینی نباشد. یعنی ابتدا زایمان کنید و سپس یک تا سه ماه بعد برای انجام جراحی زیبایی بینی اقدام کنید.

 

صفحه اینستاگرام دکتر اصغر معمارزاده – جراح بینی اصفهان


مطالب مرتبط:

بارداری و جراحی بینی

بررسی تاثیر بارداری بر بینی جراحی شده