درمان بدشکلی های بینی | جراح بینی اصفهان | دکتر اصغر معمار زاده

درمان بدشکلی های ناشی از جراحی بینی

دفورمیتی بینی یا بدشکلی های بینی

قبل از هر چیز باید بدانید که دفورمیتی بینی همیشه هم نیاز به درمان ندارد و پزشکان معتقدند این نگرانی‌ها بعد از عمل طبیعی است. بسیاری از افراد بعد جراحی زیبایی به این موضوع فکر می‌کنند و با ظاهر جدید خود مشکل دارند. اما ناهنجاری و بدشکلی از دیدگاه یک زیباجو با متخصص تفاوت زیادی دارد. سوال مهم این که کی باید برای درمان اقدام کرد؟

آیا همه بدشکلی‌های بعد از عمل بینی نیاز به درمان دارند؟

در پاسخ باید گفت که تصمیم درباره درمان و از همه مهم‌تر عمل ترمیم نیاز به گذشت زمان دارد. زیرا این درمان مجدد بیشتر در جهت زیبایی بوده و تأثیری در کیفیت زندگی و نفس کشیدن عادی ندارد؛ مگر در بیمارانی که ناهنجاری‌ها بعد از عمل، تنفس را برای آن‌ها سخت کرده باشد.

همچنین نقش جنبه روانی و گاها افسردگی بعد از عمل را نباید نادیده گرفت. در بسیاری از موارد ممکن است شما هنوز با ظاهر جدید خود کنار نیامده باشید و فکر می‌کنید زشت است. چرا که در ماه‌های اول به دلیل تورم زیاد و در اصطلاح جانیفتادن، بینی فرمی بزرگ‌تر و زشت‌تر از لحظه بعد از عمل را دارد. ولی به مرور زمان شکل واقعی خود را نشان می‌دهد. پس برای درمان فوری، نباید عجله کرد.

بهترین راه درمان بدشکلی های ناشی از جراحی بینی (دفورمیتی بینی)

اگر پس از گذشت یک سال از عمل، نتیجه مطلوب به دست نیاید و یا یکی از انواع بدشکلی بینی بعد از عمل به وجود آید، می‌توان پس از تأیید دکتر گوش و حلق و بینی از رینوپلاستی ثانویه برای رفع این ناهنجاری‌ها استفاده کرد. این عمل که به جراحی ترمیمی بینی نیز مشهور است، بهترین و در بیشتر مواقع تنها راه درمان دفورمیتی بینی به شمار می‌آید.

صفحه اینستاگرام دکتر اصغر معمارزاده – جراح بینی اصفهاندرمان بدشکلی های بینی | جراح بینی اصفهان | دکتر اصغر معمار زاده

رینوپلاستی ثانویه برای درمان دفورمیتی بینی

طبق آمارها در هر بار جراحی بینی، حدود ۵ الی ۱۰ درصد احتمال عمل ترمیم وجود دارد که به آن رینوپلاستی ثانویه یا Secondary rhinoplasty گفته می‌‌شود. در واقع رینوپلاستی ثانویه یا جراحی ترمیمی، عمل مجدد بینی برای افرادی است که قبلا جراحی شده‌اند. این عمل ممکن است به علت یک یا چند مورد از موارد زیر انجام شود:

چه زمان باید از رینوپلاستی ثانویه برای رفع بدشکلی‌های بینی ناشی از عمل استفاده کرد؟
  1. عدم رضایت از عمل قبلی
  2. مسدود شدن راه تنفس
  3. عدم تقارن بینی
  4. افزایش یا کاهش بیش از حد ارتفاع بینی
  5. افتادگی نوک بینی
  6. از بین رفتن غضروف یا استخوان بینی
  7. ظاهر غیرطبیعی و مصنوعی بینی
  8. کج شدن بینی
  9. پدید آمدن قوز بر روی بینی
  10. ایجاد گوشت اضافه
  11. سوراخ‌های تابه‌تای بینی
  12. و …
جراحی ترمیمی بینی چگونه انجام می شود؟

به طور کلی این عمل با استفاده از دو تکنیک باز و بسته انجام می‌شود که انتخاب هر یک به نوع ناهنجاری و تشخیص پزشک مربوط می‌شود. تکنیک بسته که یک جراحی سرپایی است که معمولا در مطب دکتر و به صورت موضعی انجام می‌شود. اما در تکنیک باز پزشک مجبور است برای دسترسی به ساختار داخلی بینی، برش اجاد کند.

صفحه اینستاگرام دکتر اصغر معمارزاده – جراح بینی اصفهان


مطالب مرتبط و پیشنهادی دکتر اصغر معمارزاده (جراح بینی اصفهان):

عوارض خمیازه کشیدن بعد از جراحی بینی

اختلال در عملکرد بینی

ضربه به بینی بعد از جراحی بینی

جراحی بینی برای درمان فرورفتگی بعد از عمل

علت فرورفتگی بینی بعد از عمل بینی

جوش صورت بعد از عمل بینی (قسمت دوم)