عوامل موثر در ورم بینی بعد از عمل زیبایی بینی | جراح بینی اصفهان

عوامل موثر در ورم بینی بعد از عمل زیبایی بینی

بررسی عوامل موثر در ورم بینی بعد از عمل زیبایی بینی

این تورم که یک واکنش التهابی برای ترمیم ناحیه ضربه‌خورده است، ناشی از افزایش مایع بین‌سلولی است و اغلب تا یک الی سه ماه بعد از عمل وجود دارد. در این مطلب از سایت دکتر اصغر معمارزاده جراح بینی اصفهان عوامل موثر در ورم بینی بعد از عمل زیبایی بینی را مورد بررسی قرار دهیم.

اگر نحوه جراحی‌کردن ظرافت بیش‌تری داشته باشد، با استخوان‌ها با ملایمت بیش‌تری برخورد شود و پوست با ظرافت بیش‌تری از اسکلت بینی جدا شود، تورم و کبودی کم‌تر خواهد بود. به هر میزان که پوست بینی ضخیم‌تر باشد تجمع مایع بین‌سلولی در آن بیش‌تر بوده، بنابراین مدت بیش‌تری طول می‌کشد تورم برطرف شود. هرچند ایجاد تورم بعد از عمل زیبایی بینی کاملا طبیعی و اجتناب‌ناپذیر است، اما شدت و میزان آن، از فردی به ‌فرد دیگر فرق می‌کند.

ضخامت پوست بینی:

ورم در بینی‌های استخوانی به‌دلیل اینکه پوست بینی نازک و بافت غضروفی قوی است، کم‌تر است. اما در بینی‌های گوشتی به‌خاطر ضخامت پوست بینی و اعمال تغییرات در حین جراحی برای رسیدن به نتیجه مطلوب، ورم بعد از عمل بیش‌تر است.

مهارت جراح:

تکنیک و ظرافت دست جراح فاکتور مهمی در میزان تورم بعد از عمل زیبایی بینی است. یک برش دقیق و ظرافت در عمل، تورم را محدود می‌کند. در هر دو روش باز و بسته اگر جراحی به‌درستی انجام نشود، تورم بیش از اندازه ایجاد می‌شود، بنابراین روش جراحی به‌تنهایی در میزان تورم تاثیر آن‌چنانی ندارد.

اصول جراحی زیبایی بینی | جراح بینی اصفهان

دکتر اصغر معمارزاده جراح بینی اصفهان را در اینستاگرام  دنبال کنید

میزان تغییرات بینی:

میزان ایرادات بینی و تغییراتی که باید حین عمل زیبایی بینی روی غضروف بینی انجام می‌شود. بیش‌تر باشد بالطبع زخم‌های جراحی بیش‌تر و در نتیجه تورم هم بیش‌تر خواهد بود.

رعایت توصیه‌های مراقبت بعد از عمل:

رعایت نکردن توصیه‌های پزشک معالج میزان تورم را تشدید خواهد کرد. بنابراین توصیه‌هایی مانند چسب‌زدن بینی به‌طور صحیح در کاهش و بهبود ورم بینی خیلی تاثیر دارد. همچنین تغذیه مناسب بعد از عمل و مصرف کم‌نمک از عوامل مهم در کاهش و بهبود سریع ورم بینی بعد از عمل جراحی است.


مطالب پیشنهادی برای مطالعه:

علائم جابجایی غضروف بینی

جراحی بینی در دوران پریودی

روش های عمل نوک بینی افتاده