نامتقارن بودن سوراخ های بینی پس از عمل بینی | جراح بینی اصفهان

نامتقارن بودن سوراخ های بینی پس از عمل بینی

بررسی نامتقارن بودن سوراخ های بینی پس از عمل بینی

در این مطلب از سایت دکتر اصغر معمارزاده جراح بینی اصفهان نامتقارن بودن سوراخ های بینی پس از عمل بینی را مورد بررسی قرار دهیم. پس از جراحی بینی و به علت افزایش فشارهای وارده به بینی، بینی متورم می شود و احتمال عدم تقارن سوراخ های بینی وجود دارد. مشکل این افراد پس از بهبودی کامل برطرف می شود. اما اگر حدود ۶ الی ۸ ماه از عمل بینی شما می گذرد و همچنان بینی شما نامتقارن است می بایست این موضوع را با جراح خود در میان بگذارید.

عوامل نامتقارن بودن سوراخ های بینی پس از عمل بینی

بعد از عمل جراحی بینی، یکی از مواردی که مورد اهمیت است متقارن بودن سوراخ های بینی و نزدیک نبودن بیش از حد آن به هم است. اگر پس از جراحی دچار عدم تقارن در سوراخ های بینی شدی، باید بدانید که عوامل زیر در این موضوع موثر هستند:

مشکل در نوک بینی:

نوک بینی برخی افراد دچار مشکل است و یا دچار چرخش بینی می شوند. چرخش نوک بینی در برخی مواقع موقتی است و رفع می شود اما در برخی موارد به ترمیم یا و جراحی نیاز دارد.

نوع پوست بینی:

زمانی که ضخامت پوست زیاد می شود، سرعت رفع تورم را کاهش می دهد و زمان زیادی طول می کشد تا بینی در جای خود قرار بگیرد و به تعادل برسد.

علائم انحراف تیغه بینی در بزرگسالان و کودکان | جراح بینی اصفهان

تجربه جراح بینی:

اگر عمل بینی خود را به بهترین جراح بینی که تجربه و مهارت بالایی دارد بسپارید، دچار نامتقارن بودن سوراخ های بینی بعد از عمل نمی شوید.

قدرت غضروف بینی:

در مواردی که غضروف بینی فرد ضعیف است، بعد از جراحی امکان عدم تقارن وجود دارد.

آناتومی بینی:

در برخی موارد آناتومی بینی کار جراحان را سخت تر می کند و مانع می شود تا جراحان سوراخ های بینی متقارنی برای شما ایجاد کنند. هدف اصلی جراحان ایجاد بیشترین تقارن در نمای جلو است.

دکتر اصغر معمارزاده جراح بینی اصفهان را در اینستاگرام  دنبال کنید

مراقبت نادرست بعد از عمل:

یکی از مهم ترین و شایع ترین دلایل عدم تقارن سوراخ های بینی، مراقبت نادرست پس از عمل است. مواردی چون فین کردن،فعالیت بدنی شدید و …می تواند در تغییر شکل بینی موثر باشد.

شدت اسکارها:

وجود اسکار شدید می تواند موجب کج شدن بینی شود که در این موارد باید تا بهبود کامل اسکارها منتظر بمانید.

مشکلات جراحی:

نا متقارن بودن سوراخ های بینی می تواند به علت اصلاح غیر یکنواخت در هر دو طرف بینی باشد.


مطالب پیشنهادی برای مطالعه:

روش های عمل نوک بینی افتاده

عوامل موثر در ورم بینی بعد از عمل زیبایی بینی

تزریق کورتون و تریامسینولون پس از جراحی بینی