ماه: جولای 2023

بررسی جراحی بینی در افراد سیگاری | جراح بینی اصفهان

بررسی جراحی بینی در افراد سیگاری

آشنایی با جراحی بینی در افراد سیگاری

در این مطلب از سایت دکتر اصغر معمارزاده جراح بینی اصفهان جراحی بینی در افراد سیگاری را مورد بررسی قرار دهیم. استفاده از دخانیات به خصوص سیگار، باعث می شود تا عروق کوچک به خصوص عروق پوستی بیمار شده و همین امر موجب می شود تا روند ترمیم بعد از جراحی بینی در افراد سیگاری دیر تر و با کیفیت کمتری اتفاق بیفتد، به همین علت است که موکداً توصیه می گردد تا دست کم ۷ روز پیش از آن که جراحی بینی انجام بشود، تا حداقل دو هفته پس از عمل زیبایی بینی مصرف سیگار را قطع نمایید. خون رسانی به عضوی که عمل جراحی بر روی آن صورت گرفته است. از مهم ترین عوامل ترمیم و بازسازی بافت های آن عضو می باشد.

هر اندازه که روند خون رسانی به زخم ها بهتر باشد. ترمیم و بازسازی بافت های آسیب دیده ناشی از عمل بینی سریع تر است و در نهایت نتیجه حاصل از جراحی زیبایی بینی که در پایان به آن دست پیدا می کنید، بهتر خواهد بود. جراحی بینی در افراد سیگاری ، به این علت که استفاده از سیگار باعث می شود تا عروق خون رسان و تغذیه رسانی به پوست و بافت ها به دلیل تنگی عروق با روند کند تری انجام بشود، منجر می گردد تا روند بهبود زخم ها و و ترمیم محل بخیه نیز دیر تر صورت بگیرد.

قطع مصرف سیگار تا دو هفته پیش از جراحی بینی

زمانی که شما سیگار مصرف می کنید، عوارضی را در پی خواهد داشت. در صورتی که استفاده از سیگار را دو هفته قبل از جراحی قطع نمایید، اثر منفی این عوارض در بدن کاهش می یابد و ترمیم بافت های آسیب دیده بینی شبیه به یک فرد غیر سیگاری اتفاق می افتد. به طور کلی پروتكل قطع سيگار از یک هفته قبل تا دو هفته بعد از عمل هست و در دوران بعد از عمل روزی ١-٢ عدد سیگار ممنوعیتی ندارد و روی سير ترمیم تاثیر منفی ندارد.

افراد غیر سیگار داوطلبین مناسب برای رینوپلاستی

وقتی مطالبی را درباره داوطلبین خوب برای روند عمل زیبایی بینی می خوانید. احتمالاً عبارتی را درباره سیگار نکشیدن مشاهده می کنید. بیشتر جراحان پلاستیک که جراحی های بدن و صورت را انجام می دهند، ادعا می کنند که بهترین داوطلبین جراحی افرادی هستند که دارای سلامت کامل بوده ، سیگاری نباشند و انتظارات منطقی از جراحی خود داشته باشند. این ظاهراً یک قانون جهانی است. اگر شما قصد قرار گرفتن تحت جراحی زیبایی بینی را دارید و سیگاری هستید، برای ترک سیگار بمنظور داشتن شرایط مناسب برای قرار گرفتن تحت جراحی ، برنامه ریزی کنید.

تاثیر استعمال سیگار بر جراحی بینی

عوارض سیگار کشیدن بر جراحی بینی

وقتی سیگار می کشید ، خود را در معرض خطر بیشتر بیماری و دیگر مشکلات سلامت قرار می دهید. بعنوان یک بیمار رینوپلاستی ، سیگار تهدید های زیر را به همراه دارد :

  • به تاخیر افتادن روند بهبود و خوب پیش نرفتن این فرایند
  • نکروز ، بر جای ماندن جای زخم و از دست رفتن پوست
  • تنگ شدن رگ های خونی و کاهش جریان خون و اکسیژن به نواحی مختلف بدن
  • انسداد مجاری عبور و جریان هوا
  • خطر افزایش یافته واکنش های بیهوشی
  • عدم تقارن بینی و نتایج نامطلوب
  • خونریزی بیش از حد

البته شایعاتی وجود دارد که سیگار باعث بروز مشکلاتی در سیستم عروقی بینی می شود. ولی این موضوع جزو دغدغه های رایجی که جراحان پلاستیک صورت برای بیماران سیگاری خود دیده نمی شود. بزرگ ترین تهدید سیگار کشیدن به فرایند ریکاوری و دشوار شدن داشتن یک سفر بهبود یکنواخت و هموارد و سالم در افراد سیگاری می باشد.

دکتر اصغر معمارزاده جراح بینی اصفهان را در اینستاگرام  دنبال کنید

نتایج بعد از جراحی بینی در افراد سیگاری

بسیاری از بیماران که سیگار می کشند، دغدغه هایی در خصوص تاثیراتی دارند که سیگار کشیدن می تواند بر روی نتایج رینوپلاستی آنها بر جای گذارد. در جلسه مشاوره جراح بینی بر روی اهمیت ترک سیگار حداقل دو هفته قبل از جراحی تاکید می کند. این موضوع یک استاندارد محسوب می شود و به تاخیر انداختن استعمال سیگار برای حداقل چهار هفته یا بیشتر، امن ترین و بی خطر ترین تاکتیک می باشد. این بهترین فرصت برای کنار گذاشتن دائمی و همیشگی این عادت است.

از آنجایی که نیکوتین رگ های خونی را مسدود می کند. بینی به راحتی تحت تاثیر آثار نامطلوب بهبود ضعیف قرار می گیرد و خطر عفونت افزایش پیدا می کند. همچنین برخی مشکلات دیگر نیز ممکن است اتفاق بیافتد که انجام عمل ثانویه یا ترمیمی را الزامی می نماید. بینی در طول مراحل اولیه بهبود ، بسیار حساس است بنابراین ترک کردن عادت سیگار کشیدن برای مدت هر چه طولانی تر ، بهترین استراتژی برای حفظ سلامت و زیبا تر به نظر رسیدن بینی تان می باشد.

به خاطر داشته باشید که محصولاتی از قبیل نیکوتین ، آدامس نیکوتین و قلیان نیز به اندازه خود سیگار خطرناک می باشند، چون نیکوتین در آنها وجود دارد.


مطالب پیشنهادی برای مطالعه:

مراقبت های کبودی چشم بعد از رینوپلاستی

ویژگی افراد کاندید برای عمل جراحی بینی

اقدامات مراقبتی قبل از جراحی بینی گوشتی


روش های تشخیص و درمان انحراف بینی | جراح بینی اصفهان

روش های تشخیص و درمان انحراف بینی

بررسی روش های تشخیص و درمان انحراف بینی

در این مطلب از سایت دکتر اصغر معمارزاده جراح بینی اصفهان روش های تشخیص و درمان انحراف بینی را مورد بررسی قرار دهیم. انحراف بینی مشکلی است که در اثر انحراف سپتوم بینی ایجاد می شود و در اکثر اوقات منجر به عمل جراحی می شود.

سپتوم، همان تیغه بینی است که از استخوان و غضروف تشکیل شده و حفره های بینی را به دو قسمت مساوی (چپ و راست) تقسیم می‌کند. وقتی تیغه بینی به هر کدام از این قسمت ها منحرف شود، انحراف تیغه بینی رخ داده است. علائم انحراف بینی ممکن است خفیف یا شدید باشند. ممکن است، این علائم در افراد مختلف متفاوت باشد. در موارد حاد انحراف بینی مشکلات عمده‌ای از جمله سردرد و درد صورت برای فرد به همراه دارد.

از همین رو مراجعه به پزشک متخصص می تواند تنها گزینه ای باشد که به شما در درمان این نوع تروما بینی کمک کند. تشخیص صحیح انحراف بینی، علائم و مشکلات ناشی از کجی تیغه بینی و انتخاب درمان مناسب، همگی در حل این مشکل مؤثر خواهند بود.

چگونگی تشخیص و درمان انحراف بینی

اگر به علائم انحراف بینی مشکوک هستید، جهت اطمینان از انحراف بینی باید به پزشک متخصص گوش، حلق و بینی مراجعه کنید. پزشک از طریق معاینه و با استفاده از اسپکولوم به راحتی می تواند انحراف بینی را تشخیص دهد. در بعضی مواقع انحراف بینی از طریق معاینه ساده به راحتی قابل تشخیص نیست. در این صورت پزشک ممکن است از آندوسکوپ استفاده نماید. درخواست برای انجام آزمایش سی تی اسکن نیز از مواردی است که به پزشک در تشخیص انحراف بینی کمک می کند. هنگام مراجعه به متخصص، درباره تمام علائمی که به آنها مشکوک هستید با او صحبت کنید.

بررسی انحراف بینی | جراح بینی اصفهان

اگر انحراف بینی به درستی تشخیص داده شد، بهترین راه درمان آن جراحی سپتوپلاستی یا همان جراحی انحراف تیغه بینی است. روش های غیر از جراحی نیز برای درمان علائم انحراف بینی وجود دارند، اما از آنجا که به درمان قطعی انحراف سپتوم کمک نمی‌کنند، پزشکان سپتوپلاستی را توصیه می کنند.

دکتر اصغر معمارزاده جراح بینی اصفهان را در اینستاگرام  دنبال کنید

گزینه های مختلف برای درمان انحراف سپتوم در کودکان

  • داروهای ضد احتقان ممکن است برای کمک به کاهش التهاب و تورم در مجاری بینی تجویز شوند. . این داروها تنفس را آسان‌ تر می کنند.
  • اسپری های بینی نیز ممکن است برای کمک به کاهش علائم استفاده شوند، اما می توانند عوارض جانبی و همچنین اثر برگشتی ایجاد کنند که باعث بدتر شدن علائم انحراف بینی می شود. به این دلایل، استفاده طولانی مدت از اسپری های بینی معمولاً توصیه نمی شود.
  • اگر گزینه‌های محافظه‌ کارانه‌ ذکر شده مانند داروهای خوراکی و اسپری‌های بینی اثرتسکینی کافی نداشته باشند، ممکن است جراحی در نظر گرفته شود.

مطالب پیشنهادی برای مطالعه:

مراقبت های کبودی چشم بعد از رینوپلاستی

ویژگی افراد کاندید برای عمل جراحی بینی

اقدامات مراقبتی قبل از جراحی بینی گوشتی


اقدامات مراقبتی قبل از جراحی بینی گوشتی | جراح بینی اصفهان

اقدامات مراقبتی قبل از جراحی بینی گوشتی

بررسی اقدامات مراقبتی قبل از جراحی بینی گوشتی

در این مطلب از سایت دکتر اصغر معمارزاده جراح بینی اصفهان اقدامات مراقبتی قبل از جراحی بینی گوشتی را مورد بررسی قرار دهیم.

انتخاب دکتر جراح بینی خوب

یکی از مهم ترین اقدامات قبل از عمل بینی گوشتی انتخاب یک دکتر بینی گوشتی خوب می باشد، برای انتخاب جراح راه های مختلفی وجود دارد که یکی از آن ها پرس و جو از دوستان و آشنایان می باشد. موردی که ما به آن بسیار تاکید می کنیم این است که حتما نمونه جراحی دماغ گوشتی ، جراح مورد نظر را مشاهده کنید و پس از بررسی روزمه کاری و میزان تحصیلات او برای مشاوره به مطب او رفته و پس از اطمینان از انتخاب جراحی بینی گوشتی خود را به او بسپارید.

سایر مکات مراقبتی قبل از جراحی بینی گوشتی

  • شب قبل از عمل بینی گوشتی حتما استحمام کنید و مراقب باشید که سرما نخورید.
    شب قبل از عمل دماغ گوشتی ، یک شام سبک میل نمایید.
  • از ۸ ساعت قبل از عمل از خوردن و آشامیدن اجتناب کنید.
  • در روز عمل حتما ناشتا باشید، چرا که در صورت پر بودن معده ممکن است محتویات معده در حین جراحي برگشت پیدا کرده و وارد مجاری تنفسی و حلق شود و در روند عمل خلل وارد نماید و در نتیجه بیمار را در معرض خطراتی قرار دهد.

جراحی بینی در افراد مسن | جراح بینی اصفهان

  • صبح روز جراحی بینی گوشتی می توانید از مایعات شیرین بدون پالپ استفاده کنید.
  • توجه نمایید که شیر شامل مایعات شیرین نمی باشد بلکه خود غذایی کامل تلقی می گردد.
  • نیم ساعت قبل از ساعت تعیین شده در محل عمل بینی گوشتی حضور یابید.
  • داشتن یک نفر همراه در روز عمل کافی است.
دکتر اصغر معمارزاده جراح بینی اصفهان را در اینستاگرام  دنبال کنید
  • در روز موعود ، خانم ها نباید هیچ گونه آرایشی به ویژه در ناحیه چشم ها داشته باشند، چرا که وجود مواد آرایشی بر روی صورت می تواند سبب ایجاد آلودگی در حین عمل شود.
  • آقایان بهتر است ریش و سبیل خود را قبل از عمل بتراشند.
  • به بیماران توصیه می شود که لباس های گشاد و دکمه دار بپوشند تا بعد از عمل و در هنگام پوشیدن لباس با مشکلی مواجه نشوند.
  • بیماران در صورتی که قرص یا داروی خاصی مصرف می کنند باید دکتر را مطلع کنند.
  • مصرف داروهای رقیق کننده خون مانند آسپرین از یک الی ۲ هفته قبل از عمل ممنوع می باشد.
  • قرص های راکوتان و اکوتان نیز از دو ماه پیش از جراحی بینی گوشتی می بایست به طور کامل قطع گردد.
  • استعمال دخانیات و قلیان از یک هفته قبل عمل رینو پلاستی گوشتی و همچنین یک هفته بعد از عمل ممنوع می باشد.
    چنانچه روز عمل با دو روز ابتدایی عادت ماهیانه شما مصادف است حتما پزشک خود را در جریان این موضوع قرار دهید.

  • مطالب پیشنهادی:

    انواع روش های رینوپلاستی

    مراقبت های کبودی چشم بعد از رینوپلاستی

  • ویژگی افراد کاندید برای عمل جراحی بینی

ویژگی افراد کاندید برای عمل جراحی بینی | جراح بینی اصفهان

ویژگی افراد کاندید برای عمل جراحی بینی

بررسی ویژگی افراد کاندید برای عمل جراحی بینی

در این مطلب از سایت دکتر اصغر معمارزاده جراح بینی اصفهان ویژگی افراد کاندید برای عمل جراحی بینی را مورد بررسی قرار دهیم. در زیر فهرستی از داوطلبین خوب برای انجام این جراحی آمده است:

  • بینی فعلی ، حس نارضایتی از چهره را در بیمار ایجاد کرده است.
  • بیمار از تغییرات اتفاق افتاده در بینی در اثر بالا رفتن سن، ناراضی است.
  • بدشکلی در بینی وجود دارد که نیاز به اصلاح دارد.
  • بیمار از جراحی خود، انتظارات منطقی دارد. بهترین داوطلبین افرادی هستند که به دنبال بهبود ویژگی های بینی خود هستند ولی انتظار ندارند که جراح، در بینی آنها معجزه بیافریند.
  • بیمار در سن مناسبی قرار دارد. بهتر است داوطلبین نوجوان، حداقل تا اواسط دوره نوجوانی صبر کنند تا ساختار بینی آن ها به تکامل برسد. در اواسط دوره نوجوانی رشد بینی کامل شده و پس از این دوره دیگر رشد نخواهد کرد.
  • بیمار شرایط جراحی را درک کرده و می تواند بر اساس دستورالعمل های پزشک، برای جراحی آماده شود. برای مثال، می تواند برای سپری کردن دوره ریکاوری، از محل کار یا تحصیل خود، مرخصی بگیرد.
  • بیمار از مشکلات پزشکی و آلرژی های خود آگاه بوده و این موضوع به پزشک، اطلاع رسانی شده است. این امر خطر واکنش به داروها و بیهوشی را کاهش می دهد.

مشاوره جراح برای داوطبین جراحی زیبایی بینی

با توجه به اینکه تعداد جراحان بسیاری وجود دارند که در حوزه جراحی مشغول به فعالیت هستند، داوطلبین جراحی ، گاهی در یافتن بهترین جراح برای سپردن عمل دماغ شان به دستان او، با چالش روبرو می شوند. آنها نمی دانند چه معیارهایی را باید در انتخاب بهترین جراح، مد نظر قرار دهند. پاسخ به این سوال، بسیار ساده است. صلاحیت، تبحر، تجربه و یک خلق و خوی خوب برای همراهی بیمار در مسیر فرایند.

پوست و اهمیت آن در جراحی بینی | جراح بینی اصفهان

بهترین جراح بینی می تواند به تمام داوطلبین رینوپلاستی بگوید که بعد از عمل، چه چیزهایی مورد انتظار بوده و دوره ریکاوری آنها چگونه خواهد بود. او اگر می بیند که انتظارات و توقعات بیمار از نتیجه جراحی، غیر منطقی است، صادقانه و با صراحت همه جوانب را برای او موشکافی کرده و به بیمار کمک می کند تا با نگاهی آگاهانه در خصوص توقعات از نتیجه جراحی تصمیم گیری کند. با توجه به اینکه بدون شک، سوالاتی در طول روند در ذهن بیمار شکل می گیرد، جراح خوب، همیشه آماده پاسخگویی به سوالات و دغدغه های بیمار خود می باشد.

دکتر اصغر معمارزاده جراح بینی اصفهان را در اینستاگرام  دنبال کنید

آمادگی داوطلبین جراحی بینی

دوره اقدامات قبل از رینوپلاستی شما، اغلب از دو هفته قبل از جراحی، آغاز می شود. دو هفته قبل از جراحی:

  • از یکی از دوستان یا نزدیکان خود بخواهید تا در روز جراحی، بعد از تکمیل روند، مسئولیت رانندگی را به عهده گرفته و شما را به منزل بازگرداند و حداقل برای ۲۴ ساعت در کنار شما باشد.
  • الکل ننوشید. الکل خون را رقیق کرده و فرایند بهبود را طولانی می کند. همچنین باعث تشدید کبودی می شود.
  • سیگار نکشید. نیکوتین و تمام محصولات وابسته به آن، دوره ریکاوری را طولانی کرده و احتمال بروز مشکلات و عوارض جانبی را افزایش می دهد.
  • مصرف داروهایی از قبیل آسپرین یا ایبوپروفن را متوقف کنید. این داروها در توانایی بدن برای منعقد کردن نرمال خود، اختلال ایجاد می کنند. اگر سردرد دارید یا در ناحیه درمان احساس درد می کنید، از استامینوفن استفاده کنید.
  • مکمل های گیاهی مصرف نکنید. این مکمل ها می تواند به شکل منفی در فرایند بیهوشی اختلال ایجاد کنند.

مطالب پیشنهادی:

نکاتی درمورد جراحی بینی گوشتی

انواع روش های رینوپلاستی

مراقبت های کبودی چشم بعد از رینوپلاستی


مراقبت های کبودی چشم بعد از رینوپلاستی | جراح بینی اصفهان

مراقبت های کبودی چشم بعد از رینوپلاستی

بررسی مراقبت های کبودی چشم بعد از رینوپلاستی

طول دوره نقاهت جراحی زیبایی بینی ، معمولا یک هفته تا ده روز است و آثار کبودی ناشی از عمل نیز پس از این مدت برطرف خواهد شد. لازم به ذکر است که شدت و وسعت کبودی بعد از عمل بینی ، به عوامل متعددی از قبیل شرایط فیزیولوژیکی بدن و روش جراحی بستگی دارد. در این مطلب از سایت دکتر اصغر معمارزاده جراح بینی اصفهان مراقبت های کبودی چشم بعد از رینوپلاستی را مورد بررسی قرار دهیم.

دلایل ایجاد کبودی چشم بعد از رینوپلاستی

کبودی نواحی اطراف چشم ، در واقع نتیجه خارج شدن قطرات خونی از عروق خونی آسیب دیده بینی می باشد که به صورت تغییر رنگ لایه های زیرین اطراف پوست چشم ، خود را نشان می دهد. تغییرات استئوتومی که در حین عمل جراحی بینی ، بر روی بافت و غضروف بینی ایجاد می شوند. از اصلی ترین علل کبودی به وجود آمده پس از این عمل جراحی محسوب می شوند. به طور کلی کبودی بعد از عمل بینی به عوامل مختلفی بستگی دارد. مواردی که موجب کبودی دماغ و چشم بعد از عمل زیبایی بینی می شوند. عبارتند از :

  • روش جراحی ( باز یا بسته )
  • وسعت و پیچیدگی عمل
  • اختلالات انعقادی خون بیمار
  • پایین انداختن سر بعد از عمل
  • خوابیدن به پهلو یا شکم
  • برداشتن اجسام سنگی
  • حرکت دادن بیش از اندازه صورت ( حرف زدن و خندیدن زیاد )
  • عوامل فردی ؛ نظیر سن بیمار و ضخامت پوست بینی وی

نکات مراقبتی برای درمان کبودی بعد از عمل بینی :

با انجام یکسری دستورات مراقبتی که توسط جراح بینی در ذیل به آن ها اشاره شده است. می توان کبودی بعد از عمل بینی را به میزان قابل ملاحظه ای کاهش داده و از پیشروی آن نیز جلوگیری به عمل آورد. ناگفته نماند که هدف از رعایت این دستورالعمل ها ، علاوه بر کمک به کاهش کبودی های ناشی از عمل ؛ محافظت از شکل جدید بینی و کمک به تسریع بهبود زخم ها نیز می باشد.

  • از دو هفته قبل تا دو هفته بعد از جراحی بینی ؛ از مصرف داروهایی از قبیل آسپرین و بروفن و همچنین کلیه مکمل های گیاهی که موجب رقیق شدن خون و افزایش ریسک خونریزی می شوند ؛ خودداری نمایید.
  • در ۷۲ ساعت اولیه پس از عمل ، در راستای کاهش سریع تر کبودی های به وجود آمده . از آبمیوه های طبیعی از قبیل آب کرفس ، آب هویج و آب آناناس استفاده کنید.
    اگرچه توصیه می شود طی روزهای ابتدایی بعد از عمل به خوبی استراحت کنید. اما استراحت مطلق و نداشتن تحرک توصیه نمی شود ؛ چرا که بی تحرکی ، افزایش کبودی بعد از عمل بینی و ورم را به دنبال دارد ؛ لذا روزانه به آهستگی در منزل پیاده روی کنید.

عوامل مرتبط به کبودی و ورم بینی

دکتر اصغر معمارزاده جراح بینی اصفهان را در اینستاگرام  دنبال کنید
  • طی هفته های اولیه بعد از جراحی ، هنگام خوابیدن دو بالش زیر سر خود قرار دهید ؛ به نحوی که سر بالاتر از حد معمول خود قرار گیرد. این کار سبب بهبود گردش جریان خون و جلوگیری از کبودی و ورم بعد از جراحی بینی می شود.
  • توجه داشته باشید که بعد از جراحی بینی ، می توانید برای سرعت بخشیدن به روند کاهش کبودی بعد از عمل بینی ، به مدت ۴۸ تا ۷۲ ساعت از کمپرس یخ در اطراف چشم ها استفاده نمایید.
  • طی زمانی که بینی پانسمان دارد ، جدا از دست زدن به آن خودداری نمایید.
  • از قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید ، برای جلوگیری از کبودی و ایجاد لکه در اطراف بینی و چشم ها اجتناب فرمایید.
  • از مصرف دخانیات و مشروبات الکلی ، از دو هفته قبل تا دو هفته بعد از عمل بینی پرهیز کنید ؛ این موارد روند اکسیژن رسانی را مختل کرده و در نتیجه سلامت فرد را در حین عمل به مخاطره انداخته و پس از عمل نیز روند بهبودی و ترمیم زخم ها را کند می کنند.

روند بهبودی کبودی بعد از عمل بینی

به طور کلی بلافاصله پس از اتمام جراحی کردن دماغ ، هرگز کبودی چشمگیری در نواحی اطراف چشم شما مشاهده نمی شود. بلکه از ۲۴ ساعت بعد از عمل خواهید دید که میزان کبودی ها شدت یافته و ۷۲ ساعت پس از جراحی به اوج خود می رسد. کبودی های موجود در اطراف چشم ، از روز سوم به بعد ؛ به تدریج فروکش کرده و همانطور که در ابتدای مقاله نیز اشاره شد پس از ۷ الی ۱۰ روز به کلی از بین می روند.

تا جایی که در زمان برداشتن اسپلینت از روی بینی ، تقریبا همه کبودی ها از بین رفته اند. البته باید متذکر شد که مدت زمان دقیق درمان کبودی بعد از عمل بینی ، به نوع پوست بیمار بستگی شدیدی دارد. از این رو در برخی موارد شاهد آن خواهیم بود که برخی افراد به هیچ وجه کبود نشده و برخی افراد نیز تا ۲ ماه با کبودی های ناشی از رینوپلاستی دست و پنجه نرم می کنند.

عوارض و خطرات کبودی چشم بعد از عمل بینی

همانگونه که پیشتر اشاره داشتیم کبودی بعد از رینوپلاستی ، از بدیهیات این جراحی به شمار می رود. اما شایان ذکر است که این کبودی برخی مواقع خطرناک قلمداد می شود. زمانی که کبودی به وجود آمده ، طولانی شده و طی ۷ تا ۱۰ روز نه تنها از بین نرفته ؛ بلکه گسترش نیز یافته باشد. در صورتی که کبودی های موجود ، درد شدیدی در نواحی مجاور چشم ایجاد نمایند. زمانی که کبودی بعد از عمل بینی با علائمی اعم از سرخی صورت ، بالا رفتن درجه حرارت بدن ، حالت تهوع ، ضعف در حرکت چشم ها ، اختلال بینایی و سرگیجه همراه باشند. اکیدا توصیه می شود در چنین شرایطی ، حتما به پزشک معالج خود مراجعه فرمایید و نسبت به این موارد بی اعتنایی نکنید.


مطالب پیشنهادی:

اصول جراحی زیبایی بینی

نکاتی درمورد جراحی بینی گوشتی

انواع روش های رینوپلاستی


نکات مراقبتی در استحمام بعد از جراحی بینی | جراح بینی اصفهان

نکات مراقبتی در استحمام بعد از جراحی بینی

بررسی نکات مراقبتی در استحمام بعد از جراحی بینی

به طور کلی در زمان اتمام جراحی زیبایی بینی ، جراح معالج اقدام به قرار دادن اسپلینت ( گچ ) و پانسمان بر روی بینی شما کرده و توصیه می کند که به مدت ۷ تا ۱۰ روز مراقب خیس شدن گچ باشید. بنابراین باید اشاره داشت که شستشوی صورت بعد از رینوپلاستی و رفتن به حمام تا ۱۰ روز ممنوع است. در این مطلب از سایت دکتر اصغر معمارزاده جراح بینی اصفهان نکات مراقبتی در استحمام بعد از جراحی بینی را مورد بررسی قرار دهیم.

خیس شدن گچ بینی یا اسپلینت

اسپلینت در حقیقت ، نوعی قالب پلاستیکی می باشد که در پایان فرآیند عمل ؛ با هدف محافظت از بینی و نیز حفظ فرم جدید بینی طی روند ترمیم ، بر روی بینی قرار داده می شود. نگهداری صحیح از اسپلینت بعد از رینوپلاستی ، امری ضروری می باشد ؛ از این رو طی ۷ الی ۱۰ روز اول پس از عمل زیبایی بینی که قرار است اسپلینت بر روی بینی باشد. از شستشوی صورت و استحمام خودداری کنید.اما چنانچه نیاز ضروری به استحمام بعد از عمل جراحی بینی داشتید. می توانید به شیوه ای که در ادامه توضیح داده ایم ؛ دوش بگیرید. خیس شدن اسپلینت سبب می شود که شل شده و کارایی خود را از دست دهد ، حتی ممکن است موجب بروز تاثیرات سوء بر نتیجه جراحی شود.

روش صحیح استحمام بعد از عمل جراحی بینی

لازم به ذکر است که رفتن به سونا و همچنین استفاده از آب با درجه حرارت بالا ، حتی برای شستن گردن به پایین و به طور کلی قرارگیری در فضاهای خیلی گرم که سبب تشدید التهاب و تورم بینی می شوند ؛ طی هفته های ابتدایی پس از جراحی زیبایی بینی ممنوع می باشد ؛ از این رو افراد باید در هفته های اولیه بعد از رینوپلاستی از رفتن به این فضاها خودداری نمایند، اما در صورتی که خواستید دوش بگیرید طبق روند ذیل عمل کنید.

  • در صورتی که پس از رینوپلاستی و قبل از برداشتن اسپلینت ، قصد استحمام داشتید؛ هرگز نباید به تنهایی اقدام به دوش گرفتن کنید. بلکه باید با کمک یکی از نزدیکان تان این کار را انجام دهید.
  • در حالت کلی برای استحمام بعد از عمل جراحی بینی ، صرفا باید از گردن به پایین بدن تان را به کمک دوش های تلفنی ( متحرک ) و با آب ولرم بشویید تا دچار سرگیجه نشوید.
  • جهت شستن سر و موها ، حتما از روش مرسوم در آرایشگاه ها استفاده کنید.
  • بدین ترتیب که بر روی یک صندلی نشسته و سر خود را به سمت عقب خم کنید و از شخص همراه تان بخواهید تا موهای تان را به آرامی ( بدون آن که گچ بینی را خیس کند ) بشوید.
  • توجه داشته باشید که برای شستشوی موها نیازی به استفاده از شوینده به میزان زیاد نیست؛ چرا که باید بتوان در هنگام آبکشی موها، کف تولید شده را مهار کرد.

شستشوی صورت بعد از عمل بینی

از آنجا که تا مدتی پس از انجام جراحی زیبایی بینی گچ یا اسپلینت بینی و حتی چسب بینی نباید خیس شود. توصیه می کنیم از شستشوی صورت و استحمام بعد از عمل جراحی بینی خودداری کنید. اما می توانید اطراف بینی را با استفاده از موارد ذیل تمیز کنید:

  • شستشوی صورت با پدها
  • استفاده از مواد پاک کننده غیر صابونی
  • استفاده از مرطوب کننده های ضد حساسیت و بدون عطر

نکته ای که باید بسیار به آن هنگام استفاده از این نوع پاک کننده ها توجه داشته باشید این است که پاک کننده ملایم و نرم باشد حتی اگر قبل از عمل بینی پوست شما به آن حساسیتی نشان نداده باشد این امکان وجود دارد که پس از جراحی پوست شما حساس شود. استفاده از یک پاک کننده ملایم میتواند باعث کاهش قرمز و حساسیت پوست شود. تمیز کردن صورت در روز های ابتدایی با دستمال بهتر از استحمام بعد از عمل جراحی بینی می باشد.

بهترین جراح بینی اصفهان |استحمام بعد از جراحی بینی

زمان دوش گرفتن نرمال

تعیین زمان دقیق برای از سر گرفتن دوش گرفتن یا استحمام کردن نرمال، در بیماران مختلف متفاوت می باشد. این امر به جراحی آنها و سرعت پیشرفت شان در فرایند ریکاوری وابسته است. گاهی یک هفته یا بیشتر زمان لازم است تا بتوان استحمام بعد از عمل جراحی بینی به طور نرمال را از سر گرفت. حتماً در این خصوص با جراح خود گفتگو کرده و دستورالعمل های او را با دقت دنبال کنید.

دکتر اصغر معمارزاده جراح بینی اصفهان را در اینستاگرام  دنبال کنید

مراقبت های اولین دوش گرفتن بعد از جراحی

وقتی اولین دوش های خود را بعد از جراحی پلاستیک بینی و سایر جراحی های پلاستیک می گیرید، حتماً به نکات زیر توجه کنید:

ناحیه جراحی را خشک نگه دارید:

محل برش ها را بپوشانید و از قرار گرفتن ناحیه جراحی در معرض آب مستقیم خودداری کنید. برای انجام این کار، دقیقاً آموزش های جراح خود را دنبال کنید. باید ناحیه جراحی شده، خشک بماند.

از دوش های دستی استفاده کنید:

دوش دستی در مقایسه با دوش های ثابت، گزینه بهتری می باشد. چون با استفاده از دوش های دستی، ناحیه جراحی شده بینی که در صورت واقع است، مرطوب یا خیس نمی شود.

زمان استحمام بعد از عمل جراحی بینی خود را کوتاه کنید:

اولین دوش گرفتن ها بمنظور پیشگیری از بروز التهاب، و برای خشک نگه داشتن ناحیه جراحی، باید کوتاه و مختصر باشد.

خودتان را به طور کامل خشک کنید:

بعد از دوش گرفتن مختصر و کوتاه، خودتان را به طور کامل خشک کنید. ناحیه درمان را با حوله، محکم مالش ندهید و بسیار آرام و با ملایمت، آن را خشک کنید تا از عدم وجود هر گونه رطوبت در آن ناحیه اطمینان حاصل شود. سپس اجازه بدهید تا ناحیه درمان در هوای آزاد به طور کامل خشک شود.


مطالب پیشنهادی:

اصول جراحی زیبایی بینی

نکاتی درمورد جراحی بینی گوشتی

انواع روش های رینوپلاستی


انواع روش های رینوپلاستی | جراح بینی اصفهان

انواع روش های رینوپلاستی

معرفی انواع روش های رینوپلاستی

در این مطلب از سایت دکتر اصغر معمارزاده جراح بینی اصفهان انواع روش های رینوپلاستی را مورد بررسی قرار دهیم.

عمل کردن بینی به فرم طبیعی

بینی بعنوان برجسته ترین بخش صورت، در تعاملات اجتماعی، بسیار مورد توجه قرار می گیرد. بنابراین، اختلالات در شکل و تناسب آن با کانتور کلی، بسیار به چشم می آید. همین امر، اعتماد به نفس مان را تحت تاثیر قرار می دهد. امروزه، هدف عمده روندهای زیبایی بینی، بارز نمودن ویژگی های طبیعی در بینی می باشد که در آنها، سازگاری با سایر بخش های صورت، به خوبی رعایت شده است. بینی خلق شده با رعایت این اصول، که تحت عنوان بینی طبیعی نامیده می شود، از سوی بسیاری از بیماران، مورد استقبال بوده و در واقع، نوع بینی منتخب و مطلوب جمعیت زیادی از داوطلبین متقاضی جراحی می باشد.

موارد مهم برای دستیابی به بینی طبیعی

  • ارزیابی ساختار صورت و تنظیم اندازه بینی (برای مثال، یک بینی نوک تیز، برای بانویی با صورت گرد، مناسب نمی باشد)
  • اجتناب از براشتن بیش از حد بافت
  • اجتناب از استفاده از مواد مصنوعی (ایمپلنت های سیلیکون، تفلون، گورتکس و غیره)
  • اجتناب از شکل دهی بیش از حد غضروف (شکل دهی غضروف با بخیه غیر جذبی و استفاده بیش از حد از گرافت های غضروفی)
  • اگر آناتومی بینی، بیش از اندازه تغییر داده شود، بازگرداندن آن به حالت اولیه، گاهی ناممکن خواهد بود. استفاده از تکنیک های حداقل تهاجمی، و در واقع نوعی احترام
  • گذاشتن به آناتومی بینی، مهم ترین فاکتور دستیابی به بینی طبیعی می باشند.

جراحی بینی و درمان مشکلات تنفسی | جراح بینی اصفهان

عمل ریویژن یا دوباره بینی

عمل ترمیمی دماغ ، یکی از انواع جراحی بینی است که برای ترمیم شکل و عملکرد بینی در افرادی که از نتیجه جراحی اولیه خود ناراضی هستند، مورد استفاده قرار می گیرد. رینوپلاستی ترمیمی، روند پیچیده ای است که باید به دست یک جراح با تجربه و ماهر انجام شود. مدت زمان مورد نیاز برای جراحی بینی ترمیمی، بر حسب جزئی یا کلی بودن دامنه ترمیم، بین ۴۵ دقیقه تا ۵ ساعت متغیر می باشد.

گاهی جراح در موردهای ترمیمی چالش برانگیز، برای حفظ آناتومی بینی، جلوگیری از آسیب دیدگی بافت و حذف اسکار از نوک بینی، تکنیک بسته را برای انجام پروسیجر انتخاب می کند. با توجه به اینکه در این تکنیک، مشاهده ساختار داخلی، به خوبی ممکن نمی باشد، دانش عمیق جراح از کل آناتومی بینی، تجربه وسیع او و استفاده از به روز ترین تکنولوژی آندوسکوپیک، امری الزامی می باشد.

رینوپلاستی به فرم فانتزی

بدیهی است که همه در سراسر دنیا، دوست دارند بینی زیبایی داشته باشند. بسیاری از بانوان در زمان آرایش کردن سعی می کنند با ایجاد سایه بر روی بینی خود، به آن زاویه بیشتری دهند تا نوک بینی شان تیز تر به نظر برسد. اما یک راه چاره برای کنار گذاشتن همه این دردسرها و برخورداری از بینی که در واقعیت، دارای چنین ویژگی هایی از لحاظ کانتور و سایر مشخصه های زیبایی باشد، انتخاب مدل بینی فانتزی در زمان تصمیم به قرار گرفتن تحت جراحی بینی می باشد.

یکی از مشخصه های بینی فانتزی، داشتن ارتفاع استاندارد است. علاوه بر ارتفاع، خلق ویژگی های دیگری از قبیل هارمونی کلی طبیعی و ایجاد خطوط صاف از پیشانی تا بینی و از آنجا تا لب ها و سپس به سمت چانه، بر منحصر به فرد بودن این مدل بینی می افزاید. با توجه به نیاز به زاویه سازی در این مدل بینی، چهار نوع ایمپلنت، شامل ایمپلنت سیلیکون فوق نرم، ایمپلنت سیلیکون، ایمپلنت گورتکس، و ایمپلنت سیلیتکس، مورد استفاده قرار می گیرد.

دکتر اصغر معمارزاده جراح بینی اصفهان را در اینستاگرام  دنبال کنید

عمل زیبایی بینی کج

در این پروسیجر ، درک عللی که به ایجاد انحراف در بینی منجر شده است، الزامی می باشد. دو نوع بینی کج وجود دارد. در نوع اول، مشکل از عواملی از قبیل شکننده و پیچیده بودن چارچوب غضروف، استخوان و بافت در بینی، منشاء می گیرد که در اثر تومور، جراحی قبلی دماغ ، نواقص ماردزادی ، آسیب هایی از قبیل شکستگی بینی و عفونت های جدی بوجود آمده است. علت کج شدن دماغ ، در C ، I یا S شکل بودن آن دخیل است.

علت دوم کجی دماغ ، سپتوم بینی کج، یعنی دیواره جدا کننده دو سوراخ بینی، می باشد. در سپتوم کج، دیواره بینی به یک طرف متمایل می شود. این امر، علاوه بر خلق ظاهری ناخوشایند، باعث دشوار شدن تنفس، خون دماغ شدن و بروز مشکلاتی از قبیل آپنه خواب می شود. دماغ کج، در صورت نیاز به جراحی، با دو روند رینوپلاستی یا سپتوپلاستی درمان می شود:

رینوپلاستی عمدتاً بر روی جنبه زیبایی تمرکز می کند. البته، در این روند، مشکلات عملکردی بینی نیز درمان می شود. در پی این روند جراحی، انحراف بینی شما درمان شده و به شکل صاف درآورده خواهد شد. بعلاوه، شما صاحب بینی خواهید بود که علاوه بر داشتن عملکردی خوب، از زیبایی ظاهری نیز برخوردار خواهد بود. سپتوپلاستی با شکل دهی مجدد به دیواره های بینی در مجاری عبور هوا در این اندام، بینی کج را صاف می کند. اگر علت انحراف بینی شما، سپتوم کج باشد، پزشک انجام عمل سپتوپلاستی را برایتان تجویز خواهد کرد.


مطالب پیشنهادی:

روش جدا کردن چسب پس از عمل بینی

اصول جراحی زیبایی بینی

نکاتی درمورد جراحی بینی گوشتی


جراحی بینی در افراد مسن | جراح بینی اصفهان

جراحی بینی در افراد مسن

بررس یجراحی بینی در افراد مسن

تغییراتی که در ظاهر بینی به دلیل افزایش سن رخ می دهد. منجر به بد فرمی بینی می گردد و به طور معمول در قسمت غضروفی بینی این تغییرات بیشتر خواهد بود . زیرا پل استخوان بینی ثابت است. نوک بینی به طرف پایین می افتد و میزان چربی زیر پوست کاهش می یابد و زاویه میان لب و بینی کوچک تر می شود. در این مطلب از سایت دکتر اصغر معمارزاده جراح بینی اصفهان جراحی بینی در افراد مسن را مورد بررسی قرار دهیم. در صورتی که فرد مشکل جسمی ( قلبی – عروقی ) خاصی نداشته باشد و سلامت وی توسط پزشک متخصص تایید گردد. انجام جراحی بینی بلا مانع بوده و تنها ممکن است و درمان کمی طولانی تر شود.

تمام روند های رینوپلاستی دارای نقاط پایه ایجاد تعادل زیباشناختی و هارمونی فانکشنال ( عملکردی ) می باشند. جراحی بینی در افراد مسن در این حوزه، یک استثناء محسوب می شود. چالش های عمل در این جمعیت از بیماران به میزان قابل ملاحظه ای با بیمارانی که در دورهجوانی به دنبال انجام این روند هستند. متفاوت می باشد. در واقع بیشتر مواقع، این بیماران برای درمان ناهنجاری های فانکشنال که در زمان ترکیب با تاثیرات ایجاد شده در بینی در اثر روند طبیعی بالا رفتن سن، به مشکلی غیر قابل تحمل تبدیل می شود. به انجام جراحی زیبایی بینی روی می آورند. بیشتر بیماران مسن به هیچ عنوان خواستار ایجاد تغییر شکل های قابل ملاحظه در این اندام خود نمی باشند.

تاثیر بالا رفتن سن بر روی ساختارهای پایه بینی

تاثیر بالا رفتن سن بر روی ساختارهای پایه بینی به خوبی به اثبات رسیده است. هر فرد با یک تیغه بینی متولد می شود که مخروطی شکل می باشد. نوک بینی افراد در زمان تولد، اندکی رو به بالا متمایل است. در حالیکه با بالا رفتن سن، تیغه بینی به مرور شکل محدب پیدا کرده و نوک آن به سمت پایین متمایل می شود. تمام افراد در دوره پیری تغییرات مرتبط با بالا رفتن سن را به یک میزان تجربه نمی کنند و این موضوع الزاماً در تمام افراد مسن، به یک دغدغه و مشکل تبدیل نمی شود.

زمانی که بینی افراد مسن با دقت و ملاحظه بیشتری تحت آزمایش قرار می گیرد. متوجه تغییراتی می شویم که به طور کلی در تمام بافت های بدن اتفاق می افتد ولی برخی تغییرات هستند که منحصراً به بینی اختصاص دارند. به طور کلی، پوست با بالا رفتن سن، فیبرهای ارتجاعی خود را از دست داده و آتروفی ( ته کشیدن یا کاهش یافتن ) کلاژن به همراه تخریب مکانیسم های ترمیم سلولی یعنی فرایندهای بازیابی بافت اتفاق می افتد. در بینی، پوست در بخش پایینی این اندام ضخیم می شود در حالیکه در بخش بالایی، پوست شروع به نازک شدن می نماید. این ویژگی دارای پیامدهای متعددی می باشد. ناهماهنگی های استخوانی ظریف، که شاید همیشه قابل مشاهده و آشکار بوده اند، اکنون، نمایان تر می شوند. در زنان، فرو رفتگی کوچکی درست در بالای نوک بینی زیاد می شود و پهنای تیغه بینی کاهش می یابد.

ضعیف شدن بافت همبند

مهم ترین تغییرات قابل ملاحظه در بخش های غضروفی بینی افراد مسن، اتفاق می افتد. هرم یا پل استخوانی، ثابت باقی می ماند، هرچند استخوان ها خود اغلب شکننده تر شده و در برابر شکنندگی مستعد تر و آسیب پذیر تر می شوند. با بالا رفتن سن، ضعیف شدن بافت همبند در ناحیه اسکرول، یعنی بخشی که غضروف های ناحیه میانی و تحتانی را به یکدیگر متصل می نماید. باعث تفکیک و جدا شدگی تدریجی آنها از یکدیگر شده و در نهایت انفصال را بوجود می آورد. در این اثنی، جهت یابی و حرکت نوک بینی به سمت پایین و جذب چربی در بخشی از بینی که در آن لب بالایی با بخش میانی سوراخ های بینی به یکدیگر می رسند. باعث می شود که زاویه بین لب و بینی حاد تر شده و ستونچه، دچار انقباض شود. همگی این موارد، باعث افتادگی آشکار تر در نوک بینی می شود.

آتروفی یا جمع شدن و اصطلاحاً آب رفتن غضروف ها نیز خود امری است که به از دست رفتن پشتیبانی غضروفی ذاتی در نوک بینی منجر می شود. این از دست رفتن پشتیبانی غضروفی در نوک بینی نیز باعث ایجاد افتادگی در نوک بینی شده و ایجاد یک نوک بینی گوشتالو، یک شکل ظاهری دراز در بینی، آویزان شدن ستونچه و تغییر در الگوهای جریان هوا در بینی را افزایش می دهد.

نبایدهای بعد از عمل بینی

کاهش عملکرد مجاری عبور هوا در بینی

از نظر فانکشنال یا عملکردی، تغییرات در ساختار بافت نرم و ساختار غضروفی بینی، اغلب باعث کاهش عملکرد مجاری عبور هوا در بینی و در نتیجه افزایش مشکل انسداد یا گرفتگی بینی می شود. جدا شدن غضروف های نوک بینی از سپتوم، به همراه پتوز نوک بینی، باعث تغییر شکل یافتن سوراخ های بینی می شود. از دست رفتن پشتیبانی در لبه های پایینی غضروف های جانبی فوقانی ( غضروف میانی در پل بینی) باعث کاهش یافتن زاویه مجرای داخلی عبور هوا می شود.

مهم تر از همه اینکه، غضروف های نوک بینی، با بالا رفتن سن، در موقعیت نامناسبی قرار گرفته و ضعیف می شوند. به همین دلیل توان آنها تا حدی کاهش می یابد که دیگر نمی توانند سوراخ های بینی را تحت پشتیبانی قرار داده و در نتیجه تخریب جریان هوا در دامنه ای از ملایم تا عمیق، در این اندام اتفاق می افتد.

این دسته از بیماران به مداخلات تهاجمی تر برای ایجاد قدرت و توان پشتیبانی در نوک بینی و مجرای بیرونی هوا در بینی نیاز دارند. اتروفی سوراخ های بینی یعنی ماهیچه ای در صورت که مسئول حرکات سوراخ های بینی می باشد. توانایی بیمار برای پشتیبانی از مجاری عبور هوا در بینی را کاهش می دهد. در نهایت، خشکی درحال پیشرفت مخاط بینی به همراه تغییرات اصلی در الگوهای نرمال جریان هوا، باعث افزایش انسداد و گرفتگی در بینی می شود.

نتیجه گیری

بطور کلی، بیمارانی که درحال سپری کردن دوره میانسالی ( دهه های چهارم تا ششم ) خود می باشند. دارای تصویر خوبی از یک شکل ظاهری ایده آل در بدن خود می باشند. این دسته از افراد، به تغییرات ریز و ظریف که باعث خلق چهره ای طبیعی در آنها می شود. واکنش بهتری نشان داده و بینی آنها قابلیت بازگشت به شکل قبل از پیری را دارا می باشد. از طرف دیگر، بیمارانی که به دلیل تغییرات طبیعی ناشی از روند نرمال بالا رفتن سن، اخیراً از شکل بینی خود ناراضی هستند. آنهایی که خواهان تغییرات قابل ملاحظه می باشند یا آنهایی که در میان برخی رویداد های مهم زندگی از قبیل جدایی یا از دست دادن یکی از عزیزان، قرار گرفته اند، با دقت مورد ارزیابی قرار می گیرند. چون در برخی موارد، این افراد در حال حاضر، داوطلب خوبی برای جراحی محسوب نمی شوند.

دکتر اصغر معمارزاده جراح بینی اصفهان را در اینستاگرام  دنبال کنید

میانگین سنی کسانی که رینوپلاستی انجام می دهند؟

اغلب کسانی که عمل زیبایی بینی را انجام می دهند. در سنین جوانی و بزرگسالی خود و در بهترین زمان خود یعنی سنین ۲۰ تا ۵۰ سال می باشند. گاها یک نوجوان برای انجام این پروسه مصمم می شود و در صورتی که شرایط را دارا باشد برای او مشکلی به وجود نخواهد آمد و این فرایند انجام می پذیرد. کسانی که ممکن است کاندیدای خوبی برای انجام عمل جراحی نباشند افراد سن بالای ۶۰ هستند.


مطالب پیشنهادی:

روش جدا کردن چسب پس از عمل بینی

اصول جراحی زیبایی بینی

نکاتی درمورد جراحی بینی گوشتی


نکاتی درمورد جراحی بینی گوشتی | جراح بینی اصفهان

نکاتی درمورد جراحی بینی گوشتی

بررسی نکاتی درمورد جراحی بینی گوشتی

  • در این مطلب از سایت دکتر اصغر معمارزاده جراح بینی اصفهان نکاتی درمورد جراحی بینی گوشتی را مورد بررسی قرار دهیم.

جراحی بینی گوشتی با مدل عروسکی

یکی از مشخصه های مدل عروسکی یا فانتزی ، اندازه بسیار کوچک این بینی می باشد. برخی مراجعه کنندگان دارای بینی گوشتی ، این سوال را می پرسند که آیا امکان اجرای مدل عروسکی بر روی بینی گوشتی آنها وجود دارد یا خیر. پاسخ به این بیماران این است که بینی گوشتی به دلیل ویژگی های خود ، محدودیت هایی را دارد که اجرای مدل عروسکی یا فانتزی بر روی آن را تقریباً ناممکن می کند. بینی گوشتی به داشتن پوست ضخیم معروف است. همین ضخامت پوست ، کوچک کردن بینی تا رسیدن به مدل عروسکی را با محدودیت هایی روبرو می کند.

روش های جراحی بینی گوشتی

عمل بینی گوشتی می تواند به دو روش به انجام برسد.

  • روش باز
    روش بسته

در جراحی بینی گوشتی به روش باز ، جراح برای انجام اصلاحات ، برش را در ناحیه کلوملا ایجاد می کند. در طرف دیگر در عمل زیبایی بینی گوشتی به روش بسته برش هایی که برای اعمال تغییرات ایجاد می شوند. درون سوراخ های بینی قرار می گیرند. همانطور که مشخص است تفاوت دو تکنیک مذکور در ناحیه ای است که برش های مورد نیاز ایجاد می شوند. با توجه به این که عمل دماغ های گوشتی کمی چالش بر انگیز بوده و نیاز است دکتر عمل بینی گوشتی تسلط کاملی بر روی بافت ها داشته باشد. تکنیک باز می تواند انتخاب مناسب تری برای این عمل در نظر گرفته شود.

برگشت پذیری بینی گوشتی

بسیاری از افراد که بینی گوشتی دارند از ظاهر آن ناراضی بوده و برای بهبود ظاهر آن تصمیم به انجام جراحی بینی گوشتی می گیرند. اما با شنیدن جملاتی همچون برگشت پذیر بودن این نوع بینی شک و تردید در وجودشان ریشه می کند. باید به این افراد بگوییم امروزه با پیشرفت علم پزشکی و تکنیک های عمل این مشکل برطرف شده است اما در صورت رفع نشدن تردیدتان می توانید به جراح بینی گوشتی مراجعه و با او صحبت کنید.

همچنین بهتر است بدانید امروزه تقویت غضروف های بینی و استحکام ساختار آن همراه با فرم دهی به بینی انجام می گیرد که نتیجه آن بسیار مثبت و برگشت پذیری و افتادگی بینی گوشتی را به حداقل و حتی به صفر رسانده است. در واقع در این تکنیک، غضروف را از تیغه وسط بینی یا سپتوم برداشته و در قسمت نوک بینی قرار می دهیم تا موجب تقویت غضروف های نوک بینی شود.

آیا جراحی بینی گوشتی آقایان در مقایسه با عمل بینی گوشتی در بانوان ، دشوار تر است؟

یکی از مولفه های بینی گوشتی پوست ضخیم آن می باشد. بینی خانم ها در مقایسه با بینی آقایان ، ظریف تر است. همین ویژگی باعث می شود که عمل بینی گوشتی در آقایان در مقایسه با خانم ها با چالش های بیشتری همراه باشد. در هر حال ، دکتر جراحی بینی گوشتی با استفاده از مهارت و تجربه خود ، نتیجه ای را در صورت هر بیمار خود خلق می کند که صرفنظر از نوع بینی یا جنسیت بیمار ، نهایتاً بینی خلق شده ، یک اثر هنری قابل تحسین و برازنده صورت بیمار باشد.

تاثیر ضخامت پوست بر جراحی بینی گوشتی

نوع پوست بینی بیمار ، یکی از فاکتورهایی است که روی نتیجه عمل بینی گوشتی تاثیر زیادی می گذارد و ممکن است محدودیت هایی را در این پروسیجر ایجاد نماید. اینکه پوست ضخیم یا نازک می باشد. روی برنامه ریزی برای عمل نیز تاثیرگذار است. مراجعه کنندگانی که پوست نازک دارند. بیشتر در معرض نا متقارن شدن شکل ظاهری بینی هستند. زیرا تنها یک لایه نازک روی ساختار زیری را می پوشاند. اما در صورتی که پوست نازک باشد ، تغییرات با جزئیات بیشتری انجام خواهد شد. اما در جراحی بینی گوشتی ، بیماران دارای پوست ضخیم هستند و روی ساختار زیری بینی ، یک لایه با ضخامت بالا قرار گرفته است. در این صورت ، در موارد کمتری ناهنجاری به وجود می آید ، اما ایجاد تغییرات با دشواری بیشتری همراه است.

تکنیک هایی که برای پوست ضخیم به کار گرفته می شود

در جراحی بینی گوشتی ، چالشی که جراح بینی با آن رو به رو می شود. تغییر شکل و نازک کردن بینی ، در عین حفظ ظاهر طبیعی این عضو می باشد. در اغلب موارد ، نیاز است بینی برجسته تر شود تا تغییرات آن بیشتر قابل مشاهده باشد.بسیاری از بیماران با پوست ضخیم ، می خواهند تا پوست نازکی داشته باشند. در صورتی که ساختارهای زیر پوست بینی تقویت شوند ، می توان به این ویژگی دست یافت.

به طور خلاصه ، یک دکتر باید بهترین متد را برای افراد با پوست ضخیم پیش گیرد. به همین خاطر بسیاری از پزشکان از رویه های کاهشی استفاده نمی کنند و سعی می کنند این عضو را برجسته تر نمایند. در مواردی که غضروف ضعیف باشد. از گرافت بهره گرفته می شود تا هم غضروف تقویت گردد و هم برجستگی بیشتری داشته باشد.

مراحل جراحی بینی گوشتی

باید این نکته را در نظر داشت که دقت به تناسب بینی با سایر اجزا صورت مخصوصا در دماغ گوشتی بسیار حائز اهمیت است. چرا که اگر بعد از رینوپلاستی بسیار کوچک شود یا قوس بینی زیاد باشد مشکلات تنفسی در فرد ایجاد خواهد کرد. پوست بینی این افراد ضخیم و دارای غدد چربی است همچنین این بینی ها غضروف های ضعیفی دارند که دلیل حساسیت عمل زیبایی بینی های گوشتی همین ساختار ضعیف بینی است.

بینی گوشتی

بهترین روش جراحی بینی گوشتی

در جلسات مشاوره معمولا بیمار درباره بهترین روش عمل بینی گوشتی از جراح سوالاتی می پرسد. که جا دارد در این بخش از مقاله به آن بپردازیم. این عمل معمولا با پیوند غضروف یا گرافت گذاری همراه است به همین علت اکثر جراحان بینی برای بینی گوشتی روش باز را انتخاب می کنند. اما تصمیم قطعی پس از معاینه بینی ، آزمایشات و عکسبرداری ها مشخص می شود.

بهترین سن برای جراحی بینی گوشتی

لازمه ورود به پروسه ، گذر از مرز محدوده سنی است که در آن ، رشد بینی به تکامل رسیده است. بینی تا حدوداً ۱۸ سالگی ، به رشد خود ادامه می دهد. بعد از این سن ، رشد بینی متوقف می شود. گاهی این رشد تا ۲۰ سالگی نیز ادامه می یابد. پزشک با معاینات لازم ، تشخیص می دهد که رشد بینی به درجه تکامل رسیده است یا خیر. بعد از رشد کامل بینی ، بیمار می تواند به انجام جراحی بینی گوشتی ، اقدام کند. قرار گرفتن تحت عمل بینی گوشتی ، قبل از تکمیل رشد این اندام ، ثمره ای جز از بین رفتن نتیجه رینوپلاستی ، به دلیل ادامه رشد بینی ، به همراه نخواهد داشت.

علل ورم بینی گوشتی پس از جراحی و راه های کاهش ورم بینی

بلافاصله پس از اتمام جراحی، ورم آن آغاز می گردد و دلیل اصلی آن آسیب وارده به بافت های بینی و اجتماع مایع درون بینی می باشد. ورم بینی گوشتی با گذشت زمان از بین می رود ، اما در روزهای اول پس از عمل میزانش به بیشترین حد ممکن می رسد. به دفعات گفته شده است که در قیاس با عمل بینی استخوانی ، بینی های گوشتی بعد از عمل متحمل ورم بیشتری می شوند. اما علت این مسئله چیست؟ یکی از علت های اساسی بروز ورم بعد از جراحی بینی گوشتی ، ضخیم بودن پوست است.

پوست های ضخیم مستعد ورم بسیار هستند. یکی دیگر از علت ها ، ضعیف بودن بافت های تشکیل دهنده و میزان تغییراتی است که روی آن ها اعمال می شود. با توجه به این که رفع ایرادات دماغ گوشتی ممکن است با تغییرات زیاد و حتی اضافه کردن بافت پیوندی به ساختار صورت بگیرد ، پس از رینوپلاستی ، در دوره ریکاوری شاهد ورم شدیدتری خواهیم بود. علت دیگر که باعث ایجاد تفاوت در میزان شدت ورم بعد از عمل بینی گوشتی در بین افراد می شود ، نوع واکنش بدن هر بیمار به تغییرات انجام شده است. برخی از افراد حتی با یک دستکاری جزئی روی بافت ، شاهد ورم قابل ملاحظه ای خواهند بود.

با انجام برخی اقدامات می توانید به روند بهبودی این ورم کمک کنید:

  • کمپرس سرد ، مهم ترین و ساده ترین روش برای کاهش ورم بینی گوشتی عمل شده و کاهش درد پس از رینوپلاستی می باشد.
  • عدم استحمام با آب داغ : برخی بیماران تصور می کنند، در صورتی که با آب داغ استحمام نمایند، زخم هایشان زودتر خوب می شود، در حالی که این کار منجر به تشدید ورم خواهد شد.
  • مصرف نمک را کاهش دهید و به حداقل برسانید ، زیرا سدیم موجود در نمک التهاب را افزایش می دهد.
  • بالا نگه داشتن سر ، منجر به سرعت بخشیدن به روند بهبود گردش خون در صورت می شود و با این کار می توانید به کاسته شدن ورم کنار بینی و چشم بعد از عمل بینی گوشتی کمک کنید.
  • دکتر اصغر معمارزاده جراح بینی اصفهان را در اینستاگرام  دنبال کنید

دوره ریکاوری جراحی بینی گوشتی

دوره ریکاوری بعد از عمل بینی گوشتی ، یک دوره حداقل یک هفته ای است. در طول این دوره ، سطح تورم در بینی عمل شده شما به میزان قابل ملاحظه ای کاهش یافته و گچ بینی عموماً بعد از سپری شدن این دوره ، برداشته می شود. بنابراین ، می توانید در محافل اجتماعی حاضر شوید. بعد از سپری شدن این دوره یک هفته ای به آرامی و با ملایمت می توانید فعالیت های نرمال خود را از سر بگیرید. بینی شما برای مدتی چسب زده می شود. بعد از سپری شدن این دوره یک هفته ای ، همچنان باید مراقب بینی گوشتی تازه جراحی شده تان باشید. بینی شما هنوز حساس است و کوچک ترین ضربه ای می تواند آسیب جدی به آن وارد کند.

 


مطالب پیشنهادی:

تفاوت انحراف بینی و کجی بینی

روش جدا کردن چسب پس از عمل بینی

اصول جراحی زیبایی بینی


مراحل جراحی بینی

بررسی مراحل جراحی بینی

در این مطلب از سایت دکتر اصغر معمارزاده جراح بینی اصفهان مراحل جراحی بینی را مورد بررسی قرار دهیم.

مشاوره مهم ترین گام در جراحی بینی

یکی از مهم ترین مراحل برای اماده شدن جهت انجام رینوپلاستی مشاوره با پزشک می باشد. مشاوره و گفتگو با کسی که سالیان سال است در حوزه عمل های زیبایی صورت به خصوص دماغ فعالیت دارد و هم اکنون از مهارت و تخصص بالایی برخوردار است بسیار خوب و کمک کننده می باشد.

در طول این جلسه پزشک انتخابی شما در خصوص طیف وسیعی از مشکلات مرتبط با روند درمان ، از قبیل سلامت جسمانی شما ، دارو هایی که در حال مصرف آن ها هستید. فرم بینی که مورد نظرتان است. مشکلاتی که دارید و دیگر مواردی که می تواند کاندید بودن شما را تحت تاثیر بگذارد یا پروسیجر مورد نظر با مشکلی خاص رو به رو سازد ، گفتگو خواهید کرد. پزشک اهداف شما را از انجام این فرایند ، نتایجی که دوست دارید به دست آورید را بررسی خواهد کرد. چرا که در صورت عدم منطقی بودن هر یک از آن ها ممکن است نیاز باشد با پزشکی دیگر مشورت کنید.

تمامی این اطلاعات در مراحل جراحی بینی به پزشک کمک کرده و باعث می شود تا او تشخیص درست و اصولی داشته باشد. پس از تکمیل مشاوره ، پزشک شما یک طرح سفارشی و زیبا را بر اساس نیاز های شما ترسیم خواهد کرد. او توصیه هایی را نیز در خصوص مراقبت های بعد و اقداماتی که پیش از انجام رینوپلاستی باید انجام دهید ارائه می دهد. رعایت کردن این نکات مراقبتی به شما در خصوص دریافت بهترین نتایج از فرایند درمانی پیش رو کمک می کند. انتخاب یک پزشک مجرب و متبحر و دریافت مشاوره از او می تواند باعث شود تا مراحل درمان به درستی و بدون هیچ مشکلی طی شوند و در آخر شما به بهترین و زیبا ترین نتایج دست پیدا کنید.

مراحل جراحی بینی در اتاق عمل

فرد در اتاق عمل ابتدا آشنایی مختصری با تیم درمان خواهد داشت و بعد از ۱ دقیقه بیهوش خواهد شد. پزشک ؛ برش های لازم برای جدا کردن پوست از بینی و اعمال تغییرات روی ساختمان بینی را ایجاد می کند و در پایان پوست بینی بدون هیچ تغییری سر جای خود قرار خواهد گرفت و بینی با زدن چسب و گذاشتن اسپلینت بینی پانسمان می گردد.

مراحل عمل جراحی بینی

همه روندهای این پروسیجر به دلایل زیبایی انجام نمی شود. پروسیجر می تواند با هدف رفع ناهنجاری های ساختاری نیز انجام پذیرد. با انجام این فرایند، علاوه بر مشکلات زیبایی ، انحراف استخوان و رشد پولیپ در بینی که باعث احتقان و ایجاد مشکل در تنفس و خروپف می شود نیز قابل اصلاح می باشد. این پروسیجر را می توان بمنظور دستیابی به اهداف زیبایی یا اهداف ترمیمی برای رفع آسیب های وارده به این اندام ، نقایص مادرزادی یا مشکلات تنفسی یا ترکیبی از آنها انجام داد.

مرحله بیهوشی در رینوپلاستی

بیهوشی را می توان به صورت بی حسی با تزریق آرام بخش یا بیهوشی عمومی انجام داد. در بیهوشی عمومی ، بیمار در حالت خواب کامل بوده و از وقایع اطراف خود چیزی احساس نمی کند. در بی حسی موضعی ، بیمار در شرایطی قرار دارد که تحت آن ، دردی از این پروسیجر را تجربه نمی کند. ولی در عین حال می تواند آنچه را که در اطراف او در حال رخ دادن است احساس کند. بیشتر پزشکان ، بیهوشی عمومی را نسبت به بی حسی موضعی ترجیح می دهند.

تزریق آرامبخش

با اینکه بسیاری از پزشکان این روش را برای اعمال بی حسی انتخاب می نمایند. اما در کل به علت ایمنی ، تاثیر گذاری و راحتی کمی که دارد ، بهتر است استفاده نشود. در این رویکرد داروی بیهوشی قدرتمندی از طریق یک کاتتر درون وریدی به بدن بیمار وارد خواهد شد. این پروسیجر معمولا توسط پرستار و در خارج از اتاق عمل به انجام می رسد. این دارو بیمار را بیهوش و بی حرکت می کند ، در این زمان راه تنفسی بیمار نباید بسته شود.

با اینکه متخصصین بیهوشی زیادی در کار خود تبحر دارند. اما برخی دیگر در این استیج از مراحل جراحی بینی از دوز مناسب استفاده نمی کنند و امکان دارد بیمار حین این پروسیجر به هوش آید ؛ و یا به صورت ناگهانی حرکت کند. در عین حال ، در صورتی که بیش از اندازه از داروی بیهوشی استفاده گردد. احتمال دارد تنفس بیمار قطع شده و مشکلات جبران ناپذیری رخ دهند. به همین دلیل باید پزشک را برگزینید.

تاثیر جراحی بینی بر تنفس | جراح بینی اصفهان

بیهوشی عمومی

با اینکه بسیاری از مراجعین تصور می کنند که بیهوشی عمومی از تزریق آرامبخش خطرناک تر است. اما حقیقت بر خلاف این موضوع است. در این رویکرد راه هوایی توسط یک لوله تنفسی محافظت شده تا خون به داخل ریه ها وارد نشود. دوز داروی بیهوشی استفاده شده در این رویکرد نسبت به تزریق آرامبخش بسیار پایین تر می باشد. به همین دلیل عوارض جانبی ایجاد شده نیز کمتر و خفیف تر هستند.

چون در این پروسه از مراحل جراحی بینی ، قبل از اعمال تغییرات روی بینی بیحسی موضعی استفاده می شود. دیگر نیازی به بهره گرفتن از مورفین نیست و به این روش احتمال وقوع حالت تهوع و استفراغ نیز پایین می آید. بعلاوه ، چون تنفس توسط یک ونتیلاتور کنترل می شود. به همین دلیل می توان دوز دارو را تغییر داد و فشار خون را پایین نگه داشت. به این روش کبودی ، خونریزی و تورم نیز به حداقل می رسند.

سپتو رینوپلاستی

سپتورینوپلاستی روندی است که برای بهبود تنفس از طریق بینی انجام می شود. این روند اغلب برای بیمارانی که از انحراف تیغه بینی رنج می برند، توصیه می شود. تیغه بینی بخش غضروفی و استخوانی داخل بینی است که سوراخ های بینی را به دو قسمت تقسیم می کند. پزشک برشی را در مخاط داخل بینی ایجاد می کند و آن را از استخوان و غضروف جدا می کند تا بتواند قسمت های خمیده را اصلاح نموده و آنها را در موقعیت مستقیم قرار دهد تا تنفس به راحتی انجام شود. این روند نحوه تنفس شما را بهبود می بخشد و ظاهر بینی شما را نیز اصلاح می کند.

عمل نوک بینی یا تیپ پلاستی

عمل نوک بینی یا تیپ پلاستی روندی است که برای تغییر شکل نوک بینی از طریق اصلاح ساختار غضروف زیرین آن انجام می شود. بیشتر تغییرات از داخل بینی انجام می شود تا سطح ایجاد زخم به حداقل برسد. پزشک یک ساختار نوک بینی مناسب را برای شما خلق کرده و مشکلاتی از قبیل نوک بینی بزرگ یا کج یا نوک بینی عقابی را درمان می کند.

اصلاح انسداد بینی

در طول مراحل جراحی بینی ، مشکلات داخل بینی مانند انحنای استخوان یا انحراف تیغه سپتوم یا تیغه جدا کننده مجرای بینی به دو سوراخ ، یا توده های رشد کرده در بافت بینی با موفقیت اصلاح می شود. در برخی موارد از انرژی به نام رادیو فرکانس یا سوزاندن آنها با لیزر ، بافت رشد کرده در داخل بینی اصلاح می شود. درصورت استفاده از این روند برای درمان ، هیچ گونه برشی در بینی ایجاد نخواهد شد.

دکتر اصغر معمارزاده جراح بینی اصفهان را در اینستاگرام  دنبال کنید

آخرین مرحله در رینوپلاستی

در پایان ، برش ها با استفاده از بخیه های ظریف با دقت بسیار بالا بسته می شوند تا در زمان کشیده شدن آنها علاوه بر تجربه حداقل درد توسط بیمار ، کمترین اثر ناشی از بخیه زدن به برش ، بر جای مانده و کیفیت نتیجه این فرایند بالاتر رود. پس از این فرایند ، یک گچ نازک در قسمت بالای بینی بیمار قرار داده شده و حدود یک هفته به صورت دست نخورده باقی می ماند. این گچ هیچگونه ناراحتی را در بیمار ایجاد نکرده و تنها با هدف کمک به بینی در سازگار شدن با شکل جدید خود مورد استفاده قرار می گیرد.

برش بینی

برش های این پروسه را می توان به صورت یک برش ظریف بیرونی ( در روند رینوپلاستی باز ) به همراه برشهای ظریف در داخل بینی ، یا تنها برش های ظریف در داخل بینی ( در روند رینوپلاستی بسته ) ایجاد نمود. نوع برش انتخاب شده برای اجرای روند به تکنیک انتخاب شده از سوی پزشک و میزان پیچیدگی روند و دامنه تغییرات مورد نیاز بستگی دارد. حتی زمانی که برش در قسمت خارجی بینی ایجاد می شود ، آثار بر جای مانده از آن در طول حدوداً یک دوره یک ماه به طور کامل بهبود می یابد و هیچ اثری از خود بر جای نمی گذارد. پمادهایی توسط پزشک در این دوره توصیه می شود که می تواند روند بهبودی جای زخم را تسریع نماید.

مراحل بعد از جراحی بینی

  • بعد از اتمام پروسیجر فرد به ریکاوری انتقال می یابد و بعد از کسب هوشیاری لازم به بخش منتقل می شود.
    فرد حدود ۴ الی ۶ ساعت بستری خواهد بود و بعد رسیدن به وضعیت نرمال ترخیص می گردد.

مطالب پیشنهادی:

تفاوت انحراف بینی و کجی بینی

روش جدا کردن چسب پس از عمل بینی

اصول جراحی زیبایی بینی


آمار بازدید سایت

  • 117
  • 63
  • 41
  • 653
  • 4,854
  • 103,476
  • 796,070
  • 818
  • خرداد ۲۸, ۱۴۰۳

لینک های پرکاربرد

جراح بینی اصفهان، دکتر اصغر معمارزاده

سامانه معرفی، نوبت دهی اینترنتی و اتوماسیون تحت وب کلینیک24

نرم افزار مطب و کلینیک پزشکی

نرم افزار مطب و کلینیک دندانپزشکی

نرم افزار مرکز مشاوره و روانشناسی

نرم افزار رادیولوژی و سونوگرافی

نرم افزار آزمایشگاه و ژنتیک

طراحی سایت پزشکی

بانک اطلاعاتی مراکز پزشکی

نوبت دهی تلفن گویا

بهترین دندانپزشک اصفهان دکتر حسین برجیان

بهترین جراح لثه اصفهان دکتر حسین برجیان

بهترین متخصص ایمپلنت اصفهان دکتر حسین برجیان

بهترین دندانپزشک زیبایی اصفهان دکتر حسین برجیان

لیزر دندان اصفهان دکتر حسین برجیان

ایمپلنت دندان سوئیسی در اصفهان دکتر حسین برجیان

بهترین متخصص واریس اصفهان دکتر مهرداد طاهریون

درمان واریس اصفهان دکتر مهرداد طاهریون

بهترین متخصص پوست و مو اصفهان دکتر جویا

فوق تخصص سرطان زنان اصفهان دکتر فهیمه ثابت

دندانپزشک کودکان اصفهان دکتر نجمه اخلاقی

سرمایه گذاری در قبرس شمالی با البرز گروپ

خرید ملک در قبرس شمالی با البرز گروپ

مهاجرت به قبرس شمالی با البرز گروپ

اقامت قبرس شمالی با البرز گروپ

بهترین دندانپزشک اصفهان دکتر سید حمید رضویان
متخصص عصب کشی اصفهان دکتر سید حمید رضویان

جراح پستان اصفهان دکتر رسول فاتحی فرد

بهترین دندانپزشک اصفهان دکتر ندا مکانیک

بهترین ایمپلنت اصفهان دکتر ندا مکانیک

بهترین دندانپزشک کودکان اصفهان دکتر ندا مکانیک

بهترین دندانپزشک زیبایی اصفهان دکتر الناز مکانیک

بهترین دندانپزشک زیبایی اصفهان دکتر ندا مکانیک