ماه: آگوست 2023

عمل بینی فانتزی برای آقایان | جراح بینی اصفهان

عمل بینی فانتزی برای آقایان

امکان انجام عمل بینی فانتزی برای آقایان

در این مطلب از سایت دکتر اصغر معمارزاده جراح بینی اصفهان علائم انحراف تیغه بینی در بزرگسالان و کودکان را مورد بررسی قرار دهیم. در دنیای مد و زیبایی امروز آقایان نیز مانند خانم ها بسیار علاقه مند به انجام جراحی های زیبایی هستند. این بین انجام عمل زیبایی بینی مردانه جهت رفع نواقص ظاهری بینی طرفداران زیادی دارد. انتخاب مدل بینی فانتزی در آقایان با وسواس بیشتری انجام می گیرد. در واقع فاکتورهای مدل بینی فانتزی مردانه با بینی فانتزی دخترانه تفاوت‌ هایی دارد. این تفاوت ها به دلیل ویژگی های جنسیتی و ساختار چهره مردانه و زنانه است.

به عنوان مثال زاویه بین لب بالایی و پایه بینی در جراحی فانتزی برای آقایان کمتر در نظر گرفته می شود. این زاویه ممکن است چیزی حدود ۹۵ تا ۱۰۰ درجه باشد. به دلیل ویژگی های چهره آقایان مانند بزرگ بودن و برجسته بودن اعضای صورت، بینی فانتزی گزینه مناسبی محسوب نمی شود. اما اگر آقایان تمایل به تغییرات اساسی در چهره خود داشته باشند می‌توانند این مدل بینی را انتخاب کنند. البته نباید تناسب بینی با دیگر اعضای صورت نادیده گرفته شود.

تفاوت انحراف بینی و کجی بینی | جراح بینی اصفهان

مراقبت های بعد از عمل بینی فانتزی

به همان اندازه که پیدا کردن پزشک متخصص و ماهر و انتخاب کلینیک پیشرفته مهم است چگونگی مراقبت بعد از جراحی نیز از اهمیت بالایی برخوردار می باشد و باعث می شود تا نتیجه عمل رضایت بخش و موفقیت آمیز باشد به همین منظور باید مراقبت های بعد عمل بینی جدی گرفته شوند برخی از مراقبت های بعد از عمل بینی فانتزی عبارتند از:

  • از کمپرس یخ جهت کاهش کبودی بعد عمل بینی اطراف چشم ها و بینی استفاده کنید.
  • تا زمانی که پزشک به شما اجازه نداده از استحمام و دوش گرفتن خودداری نمایید.
  • بعد از جراحی، غذاهای نرم و آبکی مانند سوپ میل کنید.
  • هنگام سرفه وعطسه بعد از عمل بینی دهان خود را باز نگه دارید تا فشار کمتری به بینی وارد شود.
  • از انجام مسافرت با هواپیما خودداری کنید.
  • هنگام استراحت و خواب چند بالش زیر سر خود بگذارید تا سر شما بالاتر از بدن تات قرار بگیرد. این باعث می شود تا فشار کمتری به بینی وارد شود.
  • بدن خود را هیدراته نگه داری و تا می توانید نوشیدنی هایی مانند آب کرفس و آب آناناس جهت کاهش ورم بینیمصرف نمایید. مصرف آب و آبمیوه ها باعث می شود تا زخم ها سریعتر التیام پیدا کند و گوارش آسان‌تر شود. این خود به کاهش درد و تسریع بهبودی فرد کمک خواهد کرد.
دکتر اصغر معمارزاده جراح بینی اصفهان را در اینستاگرام  دنبال کنید
  • از بلند کردن اجسام سنگین وپایین انداختن سر خودداری کنید. اگر بلند کردن وزنه بخشی از تمرینات ورزشی شماست، بعد از جراحی بینی باید این کار با احتیاط و زیر نظر پزشک انجام شود. در واقع تا زمانی که پزشک اجازه نداده شما حق از سرگیری تمرینات را ندارید ،زیرا بلند کردن و جابجایی هرگونه وزنه می‌ تواند فشار اضافی به ناحیه جراحی شده وارد کند و این علاوه بر خونریزی می تواند، نتیجه نهایی عمل را نیز تحت تاثیر قرار دهد.

مطالب پیشنهادی برای مطالعه:

افراد مناسب برای جراحی بینی فانتزی

شرایط برای جراحی زیبایی انواع بینی

نکات مراقبتی بعداز جراحی بینی گوشتی


علائم انحراف تیغه بینی در بزرگسالان و کودکان | جراح بینی اصفهان

علائم انحراف تیغه بینی در بزرگسالان و کودکان

بررسی علائم انحراف تیغه بینی در بزرگسالان و کودکان

در برخی موارد انحراف سپتوم، بدون علامت است و فرد ممکن است، متوجه این ناهنجاری در بینی خود نشود، اما در اکثر موارد، علائم انحراف بینی موجب ناراحتی فرد می شوند. در این مطلب از سایت دکتر اصغر معمارزاده جراح بینی اصفهان علائم انحراف تیغه بینی در بزرگسالان و کودکان را مورد بررسی قرار دهیم.  این علائم در بزرگسالان، نوزادان و کودکان ممکن است متفاوت باشد. از جمله مهم‌ ترین علائم و نشانه های انحراف بینی در بزرگسالان می توان به موارد زیر اشاره کرد:

ایجاد گرفتگی در سوراخ های بینی:

این گرفتگی می تواند در یک یا هر دو سوراخ بینی رخ دهد و هنگامی که این اتفاق بیفتد فرد به سختی تنفس خواهد کشید. البته این عارضه بیشتر زمانی رخ می‌دهد که فرد مبتلا به آنفولانزا و سرماخوردگی شده باشد یا دارای حساسیت یا آلرژی باشد.

درد در ناحیه اطراف بینی:

یکی دیگر از علائم انحراف بینی، درد صورت است که بیشتر در نواحی اطراف بینی آزاردهنده می‌ باشد. این به دلیل کج شدن تیغه بینی است و می تواند اعصاب آن ناحیه را تحت تاثیر قرار دهد.

خروپف با صدای بلند:

این نیز یکی از علائم انحراف بینی است که به دلیل تورم بافت بینی به وجود می آید و علاوه بر بزرگسالان در نوزادان و کودکان نیز دیده می شود.

تنگی نفس هنگام دراز کشیدن در یک سمت:

انحراف بینی می تواند در تنفس کشیدن هنگام خواب اختلال ایجاد کند، به طوری که فرد، هنگام خواب فقط در یک سمت می‌تواند راحت نفس بکشد.

علل نیاز به ترمیم بینی عمل شده | جراح بینی اصفهان

خون‌ریزی های مکرر:

به علت عدم عبور صحیح جریان هوا در بینی به مرور سوراخ های بینی خشک و پوسته پوسته می شوند. این می تواند در نهایت با خونریزی همراه باشد.

ابتلا مکرر به سینوزیت:

علائم انحراف بینی و سینوزیت با هم ارتباط مستقیمی دارند. ترشحات سینوسی از طریق مجاری خود وارد بینی می شوند. انحراف سپتوم باعث می‌شود تا در مجاری سینوسی انسداد ایجاد شده و فرد به مرور دچار مشکلات سینوسی شود، زیرا ترشحات درون سینوس ها راهی برای فرار ندارند و به مرور جمع می شوند. این در نهایت بیماری ‌های سینوسی را موجب می شود.

سر درد:

این از دیگر علائم انحراف بینی است. البته همه سردردها نشان دهنده انحراف بینی نیستند. در مواردی که انحراف بینی شدید باشد، طوری که تیغه بینی دچار آسیب شدید شده باشد، این مشکل رخ می دهد.

علائم انحراف بینی در نوزادان و کودکان

مدتی طول می کشد تا بافت نرم و انعطاف پذیرتر بینی کودک استحکام لازم را پیدا کند، بنابراین از دوران نوزادی تا کودکی احتمال انحراف تیغه بینی وجود دارد. در واقع کودکان مستعد ایجاد انحراف سپتوم در اثر ورود هر نیروی قابل توجهی که به بینی فشار می آورد، هستند. انحراف سپتوم در کودکان می تواند به دو صورت ایجاد شود. این می تواند ناشی از یک اختلال مادرزادی یا در اثر ضربه به بینی باشد. بسیاری از کودکان به دلیل آسیبی که در طول فرآیند زایمان رخ می دهد، دچار انحراف تیغه بینی می شوند. همچنین ممکن است انحراف تیغه بینی در دوران جنینی به دلیل فشاری که جنین به دیواره رحم وارد می کند، اتفاق بیفتد.

دکتر اصغر معمارزاده جراح بینی اصفهان را در اینستاگرام  دنبال کنید

کودکان نیز مانند بزرگسالان از انحراف بینی رنج می برد و برخی از علائم این مشکل در آنها مانند بزرگسالان است، اما مشکلات تنفسی و عفونت های سینوسی مکرر از علائم انحراف بینی در کودکان و نوزادان نیز هستند، که بیش از سایر علائم مشاهده می شوند. نوزادانی که از کجی تیغه بینی خود رنج می‌ برند، به سختی از راه بینی نفس می کشند.

عدم خروج ترشحات سینوسی به دلیل انحراف بینی در کودکان، مانند بزرگسالان می‌تواند به عفونت‌های مکرر سینوسی منجر شود. این می تواند گرفتگی در سوراخ های بینی را نیز به همراه داشته باشد. اگر علائم انحراف تیغه بینی در کودکان و نوزادان به سرعت تشخیص داده شود، می توان درمان را نیز به سرعت آغاز نمود. اگر فرزند شما مشکلات مداومی مانند عفونت‌های مزمن سینوسی، خونریزی‌های مکرر بینی، مشکل در تنفس، مسدود شدن سوراخ‌های بینی و… دارد، به یک پزشک متخصص جهت مشاوره و راهکارهای اساسی درمانی مراجعه نمایید.


مطالب پیشنهادی برای مطالعه:

افراد مناسب برای جراحی بینی فانتزی

شرایط برای جراحی زیبایی انواع بینی

نکات مراقبتی بعداز جراحی بینی گوشتی


نکات مراقبتی بعداز جراحی بینی گوشتی | جراح بینی اصفهان

نکات مراقبتی بعداز جراحی بینی گوشتی

بررسی نکات مراقبتی بعداز جراحی بینی گوشتی

در این مطلب از سایت دکتر اصغر معمارزاده جراح بینی اصفهان نکات مراقبتی بعداز جراحی بینی گوشتی را مورد بررسی قرار دهیم.

مواردی که نیاز به ارتباط با پزشک است:

  • بعد از عمل بینی گوشتی در صورت مشاهده علائمی همچون موارد ذیل هر چه سریعتر با مطب جراح یا منشی تماس حاصل فرمایید.
  • چنانچه خونریزی بینی در هفته اول به صورت خون آبه و به مقدار کم باشد طبیعی است اما چنانچه خونریزی غیر خونابه ای و رنگ روشن باشد باید حتما به دکتر بینی خود مراجعه کنید
  • چنانچه دمای بدن شما تا ۳۸ درجه باشد طبیعی است اما اگر متوجه تب شدید و دمای بالاتری داشتید حتما به منشی اطلاع رسانی کنید.
  • اگر بعد از عمل بینی گوشتی حالت تهوع ، استفراغ و اسهال مکرر داشتید حتما به پزشک مراجعه کنید.
  • اگر متوجه ضربان بالای قلب خود شدید یا تنفس سریع و غیر طبیعی داشتید با پزشک ارتباط برقرار کنید و به او اطلاع دهید.

مراقبت هنگام خواب

با استفاده از دو بالشت در کناره های سر میتوانید سر خود را به صورت مستقیم و رو به بالا نگه دارید تا هنگام خواب با چرخیدن سر ضربه ای به بینی شما وارد نشود.

اقدامات مراقبتی قبل از جراحی بینی گوشتی | جراح بینی اصفهان

استفاده از کمپرس یخ

تا ۳ الی ۴ روز به توصیه جراح بینی از کمپرس یخ بر روی چشمان خود استفاده کنید به نحوی که آسیب و فشاری به بینی وارد نشود تا کبودی و تورم ناشی از رینوپلاستی گوشتی اطراف چشم ها برطرف گردد.

استحمام

یکی از مراقبت های بعد از عمل بینی گوشتی در هنگام استحمام می باشد. جراح بینی توصیه می کنند قبل از انجام عمل استحمام کنید تا حداقل به مدت دو روز نیاز به حمام کردن نداشته باشید. چرا که بعد از عمل گچ بر روی بینی شما قرار میگیرد و تا زمانی که جراح زیبایی بینی به برداشت گچ اقدام نکند ، گچ بینی نباید خیس شود معمولا مدت ۳ الی ۷ روز بعد از رینوپلاستی زمان برداشتن گچ بینی میباشد که به صلاح دید دکتر زیبایی بینی متغیر است.

دکتر اصغر معمارزاده جراح بینی اصفهان را در اینستاگرام  دنبال کنید

جهت برداشتن گچ بینی ، جراح بینی به شما توصیه خواهند کرد که قبل از مراجعه به مطب حمام کرده تا گچ بینی خیس شود و راحت تر از بینی جدا گردد.به علاوه این عمل موجب خارش و حساسیت نیز در فرد می شود . توصیه می شود گچ بینی در هفته اول خیس نشود و برای شستن و پاک کردن صورت از پنبه یا دستمال استفاده شود.


مطالب پیشنهادی برای مطالعه:

امکان رانندگی بعد عمل بینی

افراد مناسب برای جراحی بینی فانتزی

شرایط برای جراحی زیبایی انواع بینی


شرایط برای جراحی زیبایی انواع بینی | جراح بینی اصفهان

شرایط برای جراحی زیبایی انواع بینی

بررسی شرایط برای جراحی زیبایی انواع بینی

در این مطلب از سایت دکتر اصغر معمارزاده جراح بینی اصفهان شرایط برای جراحی زیبایی انواع بینی را مورد بررسی قرار دهیم. امروزه به دلیل رشد و پیشرفت در زمینه های مختلف پزشکی و به کارگیری متد ها و تکنیک های روز دنیا، انواع جراحی ها به ویژه جراحی با کمترین عوارض بعد از عمل بینی و بالاترین کیفیت انجام می شوند، اما در کنار تمام امکاناتی که امروز علم پزشکی در اختیار بشر قرار داده باید به فراهم کردن بهترین شرایط عمل بینی نیز توجه کنید. شرایط عمل جراحی بینی به صورت کلی در زیر آورده شده است:

عدم بارداری برای بانوان:

به دلیل استفاده از داروهای بیهوشی و تاثیر منفی آن ها بر جنین، عمل بینی در بارداری ممنوع است.

آزمایش خون سالم و بدون مشکل:

هرگونه مشکل در آزمایش خون می تواند مانعی برای انجام جراحی باشد. در واقع یکی از اساسی ترین شرایط عمل بینی استاندارد بودن میزان هموگلوبین خون است.

سلامت قلب:

با استفاده از الکتروکاردیوگرافی در مورد عملکرد و ضربان قلب حین جراحی اطمینان حاصل می شود.

عدم ابتلا به عفونت، فشار خون و دیابت:

جهت تشخیص سلامتی کامل بیمار، پزشک آزمایش ادرار را برای چک کردن قند، چربی و… تجویز می کند. در صورت عدم مشکل، اقدام برای جراحی و آغاز می شود.

همه این آزمایش ها با هدف بهبود شرایط جراحی بینی توسط پزشک درخواست می شوند.

مراقبت های قبل از جراحی بینی

علاوه بر انجام تمام آزمایشات درخواست شده، باید آمادگی و شرایط عمل بینی از قبل فراهم شوند. این شرایط به شرح زیر هستند:

  • عدم مصرف داروها بعد عمل بینی و مکمل های حاوی ویتامین e
  • عدم استفاده از هر نوع داروی التهاب زا مانند ایبوپروفن‌، آسپرین، استامینوفن و…
  • استحمام قبل از انجام جراحی
  • تمرین تنفس با دهان جهت آمادگی برای روزهای پس از جراحی که ممکن است سوراخ های بینی دچار گرفتگی شوند.
  • عدم کشیدن سیگار بعد عمل بینی و هرگونه دخانیات حداقل ۲ تا ۴ هفته قبل از اقدام به جراحی
  • فراهم کردن تمام وسایل مورد نیاز برای عمل بینی مانند لباس ها، آنتی‌بیوتیک‌ها، مسکن ها، دستمال کاغذی محلول های شستشو و غیره…
  • از دیگر شرایط عمل بینی که از قبل باید به آن اندیشید، داشتن همراه جهت کمک به شما در جابجایی، تهیه غذا و… کمک کند.

سن مناسب برای جراحی بینی

توجه به شرایط سنی برای جراحی بینی باز یا عمل بینی بسته از دیگر مواردی است که قبل از عمل مورد توجه قرار می گیرد. بهترین زمان برای جراحی بینی پس از بلوغ جسمی می باشد، زیرا در این زمان پوست و دیگر اجزاء بینی به رشد نهایی خود رسیده اند و پس از جراحی و با گذشت زمان به دلیل رشد استخوان ها و غضروف ها، بینی جراحی شده تغییر پیدا نخواهد کرد.

به طور معمول پزشکان بازه زمانی بین ۲۰ تا ۳۰ سال را بهترین زمان برای جراحی بینی می‌دانند. جراحی در سنین بالاتر به دلیل کاهش خاصیت ارتجاعی پوست با دوره نقاهت طولانی و بیشتر شدن ورم بینی همراه خواهد بود. همچنین ممکن است پس از مدتی پوست روی تیغه بینی شل شده و فرد به جراحی ترمیمی بینی نیاز داشته باشد.

نکات قبل از جراحی بینی ترمیمی | جراح بینی اصفهان

شرایط جراحی بینی برای افراد زیر ۱۸ سال

پزشکان توصیه می کنند تا افراد بعد از ۱۸ سالگی و تکمیل شدن سن بلوغ و رشد کامل اندام ها، اقدام به جراحی نکنند. در مواردی که بیمار دچار حادثه ترومای شدید است یا از مشکلات تنفسی بسیار رنج می برد، شرایط عمل بینی برای این افراد حتی در سنین زیر ۱۸ سال توسط پزشک فراهم می شود. همچنین افراد زیر ۱۸ سال می‌توانند مانند بزرگسالان جهت برداشت قوز یا کوچک کردن سوراخ های بینی، اصلاح نوک، انحراف تیغه بینی، رفع مشکلات تنفسی و… اقدام جراحی بینی نمایند.

اما نباید عوارض جانبی بعد عمل را نادیده بگیرند. تغییر شکل بینی به دلیل رشد استخوان ها و غضروف ها تا پایان سن بلوغ می تواند در نتیجه جراحی تاثیر منفی داشته باشد و موجب نارضایتی و کاهش اعتماد به نفس افراد پس از جراحی شود.

شرایط جراحی بر اساس نوع بینی

علاوه بر سن، نوع بینی (گوشتی یا استخوانی) نیز بر شرایط عمل بینی تاثیر گذار است.

شرایط عمل بینی گوشتی

بینی گوشتی از پوست ضخیم تری تشکیل شده که شامل غده های ریز چربی هستند. از طرفی غضروف ها در بینی گوشتی کوچک تر و ظریف تر هستند و تعداد آنها نسبت به بینی استخوانی بیشتر است. از همین رو شرایط برای عمل بینی گوشتی با عمل بینی استخوانی متفاوت است. بینی گوشتی جراحی پیچیده تری دارد و به دلیل ضخامت پوست نمی توان مدل های جراحی بینی فانتزی یا عروسکی را به خوبی روی این نوع بینی اجرا کرد.

شرایط عمل بینی استخوانی

شرایط عمل بینی استخوانی بسیار بهتر از بینی گوشی است، زیرا بینی استخوانی از غضروف های محکم و پوست نازک تشکیل شده و جراح به آسانی می تواند بینی را به فرم دلخواه تغییر شکل دهد. از طرفی احتمال برگشت و نیاز به جراحی ترمیمی در بینی استخوانی نسبت بینی گوشتی بسیار کمتر است.

دکتر اصغر معمارزاده جراح بینی اصفهان را در اینستاگرام  دنبال کنید

شرایط بعد از جراحی بینی

از سوی دیگر شرایط عمل بینی پس از جراحی نیز نقش مهمی در موفقیت آمیز بودن نتایج دارند. شرایط عمل بینی پس از جراحی به شرح زیر است:

  • استفاده از کمپرس یخ
  • داشتن استراحت کافی
  • پیروی از رژیم غذایی سالم
  • بالا نگه داشتن سر هنگام خواب
  • عدم استفاده از عینک بعد عمل
  • عدم انجام ورزش ها و فعالیت های بدنی شدید مانند کشتی و وزنه برداری
  • عطسه و سرفه کردن بعد عمل بینی با دهان باز
  • پرهیز از قرار گرفتن در معرض نور خورشید
  • عدم استعمال دخانیات و سیگار بعد از عمل

نکاتی برای جراحی ترمیمی بینی

اگر همه شرایط عمل بینی مانند مراقبت های قبل از جراحی بینی به خوبی انجام نشوند، بیمار به جراحی ترمیمی یا ثانویه نیاز پیدا خواهد کرد. این جراحی برای افرادی است که پس از عمل نواقص بینی آنها به طور کامل رفع نشده و از نتیجه جراحی رضایت کامل را ندارند. افتادگی نوک بینی، تنگ شدن راه های تنفسی، عدم تقارن در سوراخ های بینی، باریک شدن بیش از اندازه پره های بینی، ایجاد آسیب های پوستی و تشکیل فیبروز پس از جراحی و… همگی از مهمترین دلایلی هستند که باعث می‌شوند تا جراحی ترمیمی برای بیمار درخواست شود.


مطالب پیشنهادی برای مطالعه:

آشنایی با انواع ایرادات بینی

امکان رانندگی بعد عمل بینی

افراد مناسب برای جراحی بینی فانتزی


افراد مناسب برای جراحی بینی فانتزی | جراح بینی اصفهان

افراد مناسب برای جراحی بینی فانتزی

ویژگی افراد مناسب برای جراحی بینی فانتزی

در این مطلب از سایت دکتر اصغر معمارزاده جراح بینی اصفهان افراد مناسب برای جراحی بینی فانتزی را مورد بررسی قرار دهیم. در اکثر موارد جراحی بینی با هدف زیبا سازی چهره انجام می شوند. برخی از افراد با الگو گرفتن از چهره های شناخته شده هنری و سلبریتی های مورد علاقه خود سعی در تغییر چهره و بینی خود دارند. بینی فانتزی از آن دسته مدل های پرطرفدار است که بسیاری از بازیگران و هنرمندان جهت بهبود و تقویت چهره خود انتخاب می کنند. قبل از اقدام برای جراحی باید با یک پزشک مجرب و ماهر در مورد نوع و مدل عمل بینی که انتخاب می کنید، مشورت نمایید.

انجام جراحی برای بینی فانتزی باید بر اساس دیگر ویژگی‌ های چهره شما و همچنین نوع بینی (گوشتی یا استخوانی) انتخاب شود. زیرا این مدل، تغییرات اساسی در سایز، اندازه و شکل بینی ایجاد می کند. این تغییرات ممکن است با چهره همه افراد همخوانی نداشته باشند و به صورت غیر طبیعی روی صورت نمایش داده شوند. بنابراین قبل از انجام جراحی تمام نکات لازم در این زمینه را در نظر بگیرید.

ویژگی افراد کاندید برای عمل جراحی بینی | جراح بینی اصفهان

ویژگی های مدل بینی فانتزی

جراحی و انتخاب مدل بینی فانتزی با هدف کوچک کردن سایز بینی انجام می‌شود. علاوه بر کوچک کردن بینی، هنگامی که فرد از نیم رخ در آینه نگاه می کند، قوس و انحنای زیادی روی تیغه بینی مشاهده خواهد کرد. در واقع زاویه بین نوک بینی و لب بالایی به صورت اغراق آمیزی به سمت بالا کشیده شده است. از نمای روبرو این بینی بسیار باریک و ظریف به نظر می‌ رسد.

دکتر اصغر معمارزاده جراح بینی اصفهان را در اینستاگرام  دنبال کنید

همچنین در این مدل، سوراخ های بینی بسیار کوچک شوند و اگر این تغییر اندازه سوراخ های بینی به درستی انجام نشود. ممکن است بعد ها بیمار با مشکلات تنفسی متعددی روبرو شود. از دیگر ویژگی های این مدل بینی زاویه بین نوک بینی و سطح بالایی لب است. معمولاً این زاویه بیش از ۱۰۰درجه در نظر گرفته می شود تا قوس و انحنای لازم ایجاد شود. البته مدل بینی فانتزی مردانه با زنانه متفاوت است و به همین دلیل این زاویه در مردان کمتر می باشد. انتخاب زاویه مناسب باعث می شود تا ویژگی های چهره زنانه و مردانه به خوبی حفظ شود و فرد پس از جراحی چهره ای غیر طبیعی و مصنوعی نداشته باشد. بنابراین سعی کنید از تقلید های کورکورانه که نتایج منفی برای بینی و چهره شما به همراه دارند، دوری نمایید.


مطالب پیشنهادی برای مطالعه:

اصول جراحی زیبایی بینی

آشنایی با انواع ایرادات بینی

امکان رانندگی بعد عمل بینی


امکان رانندگی بعد عمل بینی | جراح بینی اصفهان

امکان رانندگی بعد عمل بینی

بررسی رانندگی بعد عمل بینی

در این مطلب از سایت دکتر اصغر معمارزاده جراح بینی اصفهان رانندگی بعد عمل بینی را مورد بررسی قرار دهیم. جراحی بینی با هر هدفی که انجام شود، چه زیبایی و چه درمانی فرد ملزم به رعایت توصیه های تجویز شده توسط پزشک است تا از عوارض جراحی بینی در امان بماند. جدا از مدت زمانی که فرد در اتاق عمل بستری است، چه این مدت نیم ساعت باشد و چه بیشتر، مجاز به رانندگی بعد از جراحی بینی گوشتی یا عمل بینی استخوانی نیست تا زمانی که پزشک دستور این کار را صادر کند. رانندگان قبل از اقدام به جراحی باید شرایط کاری خود را سنجیده و برای مدتی از نشستن پشت فرمان خودرو خودداری کنند.

عوارض رانندگی بعد عمل بینی

یکی از سوالات که بسیاری از بیماران قبل و بعد از جراحی بینی باز یا عمل بینی بسته ممکن است از پزشک خود بپرسند، این است که چه زمانی می توانم رانندگی کنم تا از عوارض ناشی از آن مصون باشم؟ برای رانندگی بعد عمل بینی حداقل باید ۴۸ ساعت صبر کنید، زیرا به دلیل تزریق داروهای بیهوشی ممکن است دچار سرگیجه و خواب آلودگی شوید. همراهی یک شخص بعد از جراحی نیز برای این منظور توصیه می‌شود.

علاوه بر تاثیر داروهای بیهوشی عمل بینی، دلیل دیگری که باعث می‌شود تا رانندگی بعد عمل بینی خطرناک باشد، ورم اطراف چشم ها و بینی است. تورم ناشی از جراحی می‌تواند باعث محدود شدن میدان دید شخص شود. از طرفی هنگام رانندگی به دلیل تکان های سر و بینی ممکن است ساختار و اسکلت بینی دچار صدمه بشود، زیرا هنوز غضروف ها و استخوان ها به ثبات لازم نرسیده‌اند و هرگونه تکان یا حرکت ناگهانی می تواند باعث تغییر شکل آنها شود، از این رو به هیچ وجه بلافاصله بعد از عمل نباید رانندگی کرد. رعایت نکات احتیاطی در این زمینه باعث می شود تا شما بعد از عمل دچار خونریزی، درد، جابجایی غضروف شکستگی اسکلت بینی و… نشوید و نیازی به جراحی مجدد پیدا نکنید.

ویژگی های بینی ایده آل | جراح بینی اصفهان

زمان رانندگی بعد از عمل جراحی بینی

اینکه چه زمانی مجاز به رانندگی بعد عمل بینی هستید. به نظر پزشک شما بستگی دارد. اگر جراحی سنگین باشد به طور حتم به خاطر بهبود زخم ها و شکل گیری صحیح استخوان ها و غضروف ها باید مدت زمان بیشتری صبر کنید. به طور معمول، پزشکان فاصله زمانی بین ۷ تا ۱۰ روز را برای رانندگی بعد عمل بینی مجاز می‌دانند که البته این به دلیل کاهش ورم، بهبود وضعیت عمومی و طی شدن دوره نقاهت است.

اگر ورزشکار هستید و قصد دوچرخه سواری دارید، بهتر است صبر کنید تا کبودی بعد عمل بینی صورت شما کاملاً برطرف شود. پس از ۳ تا ۴ هفته که کبودی ها رفع شد، می توانید دوچرخه سواری کنید. البته قبل از هر اقدامی باید جهت مشاوره و بررسی وضعیت بینی خود به پزشک مراجعه نمایید و دستورالعمل‌های لازم تجویز شده را دنبال کنید. این نکات را جدی بگیرید تا همانگونه که می خواهید عملی بینی شما با موفقیت پیش برود و بتوانید از ظاهر زیبا و جدید خود لذت ببرید.

دکتر اصغر معمارزاده جراح بینی اصفهان را در اینستاگرام  دنبال کنید

نکات مراقبتی برای رانندگی بعد عمل بینی

اگر پس از مدت ذکر شده قصد رانندگی با ماشین دارید. سعی کنید با سرعت نسبتاً کم رانندگی نمایید تا سر و صورت شما در معرض تکان‌های شدید قرار نگیرد. موتور سواری بعد از عمل بینی نیاز به دقت و احتیاط بیشتری دارد. زیرا نسبت به ماشین سر بیشتر در معرض تکان و آسیب دیدگی است و در صورت برخورد با مانع، سریعتر تعادل خود را از دست خواهد داد. بنابراین اگر قصد دوچرخه سواری بعد از عمل بینی یا موتور سواری دارید. حتماً از کلاه ایمنی استفاده کنید یا ماسکی محافظ روی سر خود بگذارید. حتی اگر شخص دیگری رانندگی می کند از او بخواهید نکات احتیاطی را رعایت نماید.

این باعث می‌شود تا در صورت مواجه با مانع، تصادف یا زمین خوردن، استخوان ها و غضروف های جراحی شده کمتر آسیب ببینند و جابجایی غضروف بینی بعد عمل صورت نگیرد. فراموش نکنید. حتی گاهی تا یک سال پس از جراحی هر حادثه و آسیب کوچکی می تواند نتیجه جراحی بینی را با مشکل مواجه کند. بنابراین رانندگی بعد عمل بینی با ماشین، موتور سیکلت یا هر وسیله نقلیه دیگر را جدی بگیرید.


مطالب پیشنهادی برای مطالعه:

ویژگی های بینی ایده آل

اصول جراحی زیبایی بینی

آشنایی با انواع ایرادات بینی


علل نیاز به ترمیم بینی عمل شده | جراح بینی اصفهان

علل نیاز به ترمیم بینی عمل شده

بررسی علل نیاز به ترمیم بینی عمل شده

در این مطلب از سایت دکتر اصغر معمارزاده جراح بینی اصفهان علل نیاز به ترمیم بینی عمل شده را مورد بررسی قرار دهیم.  عمل جراحی به دلایل متفاوت انجام می شود. شایع ترین علت نیاز به ترمیم بینی عمل شده ، ایجاد مشکلات جدید یا مداوم در تنفس از راه بینی یا اختلال در عملکرد این اندام می باشد. این مشکلات گاهی بلافاصله پس از جراحی اولیه شروع شده و گاهی چندین سال بعداز آن رخ می دهد.

جراحی دماغ در صورت اجرا به دست یک جراح ناوارد می تواند برخی از ساختارهای داخلی را به ویژه در دوره ترمیم به خطر انداخته و منجر به تشکیل بافت اسکار شود. با افزایش سن ، بینی نیز ضعیف شده و مشکلات تنفسی حادث می شود. سایر مواردی که ترمیم بینی عمل شده را الزامی می نماید شامل عدم کسب یک نتیجه مطلوب زیبایی از روند جراحی اولیه است. شکایات رایج شامل قوز بینی جدید ، ناهمواری در پوست بینی ، افتادگی نوک بینی ، نوک بینی بسیار رو به بالا یا رو به پایین یا کجی بینی می باشد. تشخیص عمده یا جزئی بودن تغییرات مورد نیاز ، توسط جراح مجرب انجام می پذیرد.

مقایسه جراحی برای ترمیم بینی عمل شده با جراحی اولیه

بسته به نوع تغییرات مورد نیازی که به دنبال آن هستید، جراحی دوم یا سوم بینی باید با دقت بیشتر و فقط توسط یک جراح بسیار ماهر انجام شود. جراحی اولیه گاهی ساختار داخلی و خارجی بینی را دستخوش تخریب می کند. در نتیجه آن ، ساختارهای مهم بینی مانند غضروف و استخوان ، از دست رفته ، ضعیف شده ، یا از نظر اندازه یا شکل تغییر می کند. علاوه بر این ، گاهی در بینی بافت اسکار قابل توجهی شکل می گیرد که در صورت دست خوردن در جراحی ثانویه ، حتی دچار ضعف بیشتری می شود.

هدف از جراحی برای ترمیم بینی عمل شده ، بازگرداندن زیبایی و عملکرد بینی بدون ایجاد آسیب بیشتر در این اندام می باشد. حتی اگر گلایه شما از نتیجه جراحی اولیه تان جزئی باشد. جراح باید با دقت و ریز بینی قابل توجهی ، جراحی بینی ثانویه را انجام دهد تا نتیجه درمان به حداکثر رسانده شود. جراح باید به خوبی در زمینه تکنیک های مورد نیاز برای بازگرداندن عملکرد و ساختار بینی از جمله پیوند دنده ، پیوند گوش یا پیوند سپتوم ، تبحر داشته باشد.

جراحی بینی و درمان مشکلات تنفسی | جراح بینی اصفهان

دکتر اصغر معمارزاده جراح بینی اصفهان را در اینستاگرام  دنبال کنید

جایگزین جراحی ترمیم بینی عمل شده

گاهی مشکلات موجود در بینی در پی جراحی زیبایی بینی اولیه به برداشتن قوز بینی ، تغییرات جزئی در چرخش بینی یا اصلاح جزئی نوک بینی محدود می شود. اگر مشکلات شامل اختلالات تنفسی و ناهنجاری های اساسی باشد مداخلات بیشتری مورد نیاز خواهد بود. جایگزین های دیگر برای جراحی ترمیم بینی عمل شده ، شامل استفاده از فیلر ها برای درمان نواقص کوچک می باشد. البته ، این مداخلات معمولاً موقتی بوده و فقط ۹ تا ۱۲ ماه ماندگار می باشند. در نهایت ، استفاده از مواد تزریقی و فیلرها گاهی ساختار داخلی بینی را به خطر انداخته و منجر به ایجاد اسکار نامطلوب شده و خطر عوارض در زمان انجام جراحی را افزایش می دهد.

نکاتی برای قبل از انجام عمل جراحی ترمیم بینی عمل شده

در زمان جراحی ، ناخواسته ساختار و جریان خون به خطر می افتد. به همین دلایل ، عوارضی از قبیل زخم ، بی حسی ، عفونت ، از دست رفتن پوست و پیامدهای زیبایی نامطلوب ، دور از انتظار نمی باشد. احتمال بروز این عوارض در جراحی ثانویه افزایش می یابد. بنابراین سپردن جراحی به دست یک جراح با تجربه و ماهر برای به حداقل رساندن احتمال عوارض ، امری الزامی می باشد.

اغلب ، جراحی ثانویه برای ترمیم بینی عمل شده با جراحی اولیه متفاوت است. درک دقیق آنچه در جراحی اولیه انجام شده است بسیار حائز اهمیت می باشد. گاهی دستیابی به سوابق جراحی اولیه ناممکن است. در چنین مواردی ، جراح باید در برخورد با بینی بسیار دقیق عمل کرده و انواع مختلف تکنیک ها و مهارت های جراحی را آموزش دیده باشد تا بتواند خطر عوارض احتمالی را به حداقل برساند. جراح باید در خصوص پیوند ، بازسازی موضعی و بازسازی ریز عروقی از مهارت بالا برخوردار باشد.


مطالب پیشنهادی برای مطالعه:

ویژگی های بینی ایده آل

اصول جراحی زیبایی بینی

آشنایی با انواع ایرادات بینی


آشنایی با انواع ایرادات بینی | جراح بینی اصفهان

آشنایی با انواع ایرادات بینی

بررسی انواع ایرادات بینی

در این مطلب از سایت دکتر اصغر معمارزاده جراح بینی اصفهان انواع ایرادات بینی را مورد بررسی قرار دهیم. شکل و فرم سوراخ ها و پره ها ، تاثیر زیادی در رفع ایرادات بینی دارد. فرورفتگی پره های بینی به علت ضعیف بودن غضروف های آن است. در این مواقع نیاز به پیوند غضروف می باشد . این کار گاهی می تواند باعث ایجاد بیماری های تنفسی می شود.

بینی فرم زین اسبی

اگر که در عمل بینی از قسمت پشتی بینی ، استخوان و غضروف بیش از اندازه گرفته شده باشد ، وقتی فرد در زاویه نیم رخ قرار می گیرد ، بینی او به صورت زین اسب و فرو رفته به نظر می رسد . برای رفع ایرادات بینی از این نوع بایست از سایر نواحی گرافت برداشت کرد.

علل کج شدن بینی

  • عدم اصلاح تیغه میانی بینی طی جراحی بینی
  • عدم شکست استخوان بینی در محل مناسب خود طی جراحی قبلی که منجربه کجی و برجسته شدن تیغه بینی خواهد شد.
  • نبود حالت قرینگی در کل صورت که با رفع ایرادات بینی از نوع کج شدن ، نیز همچنان فرم بینی منحرف به نظر می رسد.
  • دلایل مختلفی بر رینوپلاستی تاثیرگذار هستند که می بایست به صورت عمیق تر مورد بررسی قرار گیرد.
  • با آرزوی عمل جراحی مطلوب برای کسانی که زیبایی و بی عیب بودن تک تک اعضای صورتشان برایشان اهمیت خاصی دارد.

انحراف تیغه بینی

سپتوم ، غضروفی است که بین سوراخ های بینی قرار می گیرد تا به صورت مرکزی مسیر گذر هوا را تقریباً به دو بخش یک اندازه تقسیم کند. تیغه بینی گاهی به دلیل شکستگی یا آسیب های دیگر ، به یک طرف رانده می شود و در نتیجه مجاری نابرابری را بوجود می آورد. اصلاح انحراف بینی می تواند جریان هوا را بهبود بخشیده و در نتیجه بر روی عملکرد بهتر قلب و عروق نیز اثر بگذارد. جراحی بینی می تواند ساختار بینی شما را بازسازی کند تا تیغه در مرکز قرار گیرد.

شکستگی بینی

ترمیم آسیب های ناشی از شکستگی بینی ، بعنوان شایع ترین دلیل قرار گرفتن تحت جراحی محسوب می شود. در این روند درمان ، تغییر شکل غضروف یا تنظیم مجدد استخوان های شکسته بینی اتفاق می افتد. معمولاً جراحی زیبایی بینی برای درمان عوارض ناشی از شکستگی بینی بر روی عملکرد تنفس تمرکز می یابد و در کنار آن با رفع ایرادات بینی ، زیبایی و عملکرد آن را به حداکثر می رساند.

تفاوت انحراف بینی و کجی بینی | جراح بینی اصفهان

قوز بینی

یک قوز برجسته در ناحیه پل بینی می تواند احساس ناخوشایندی را در شما ایجاد کند. این برجستگی ناخوشایند گاهی در اثر شکستگی های ترمیم نشده و گاهی به دلیل وجود غضروف اضافی بوجود می آید. رینوپلاستی می تواند استخوان و غضروف مازاد را برداشته و بینی شما را تغییر شکل دهد.

ایراد در شکل سوراخ بینی

شکل سوراخ بینی یک ترجیح کاملاً شخصی است. برخی از افراد از سوراخ های بینی بسیار باریک یا بیش از حد گشاد خود ناراضی هستند. جراحی بینی می تواند شکل سوراخ بینی را با یک روش نسبتاً تهاجمی با در نظر گرفتن کل فیزیولوژی بینی و عملکرد تنفس ، درمان کند.

نوک بینی بزرگ

نوک بینی بدشکل و بزرگ می تواند هارمونی ظاهر بینی با بقیه صورت را بهم بریزد. درمان نوک بینی نیز رویکرد متداول ، برای بسیاری از زیباجویان محسوب می شود. به دلیل پیچیدگی و تنوعات وسیع در جراحی ، برخورداری جراح بینی از تجربه و مهارت کافی ضروری است. یک متخصص جراحی بینی خوب ، بازیابی عملکرد تنفس و خلق ظاهری جذاب در بینی برای بهبود چهره بیمار را یکجا مد نظر قرار می دهد. جراحی مشکلات تنفسی و عدم تقارن را درمان می نماید. در حقیقت ، عمل جراحی می تواند طیف وسیعی از مشکلات عملکردی بینی که باعث دشوار شدن تنفس شده است را درمان کند.

دکتر اصغر معمارزاده جراح بینی اصفهان را در اینستاگرام  دنبال کنید

توربین های متورم یا بزرگ شده

توربین ها صفحات کوچک استخوانی هستند که در داخل بینی قرار دارند. در برخی موارد ، آلرژی باعث تحریک شدن توربین ها و منجر به متورم و بزرگ شدن آنها می شود. همچنین گاهی به دلیل استفاده طولانی مدت از اسپری های ضد احتقان بینی ، تورم و بزرگ شدن توربین توسط افراد تجربه می شود. توربین های متورم یا بزرگ شده می توانند مانعی بر سر راه تنفس از طریق بینی را ایجاد کند. این مشکل اغلب با اسپری بینی استروئیدی و کاهش یافتن تورم درمان می شود. البته ، اگر توربین ها برای مدت طولانی متورم یا بزرگ شوند ، نیاز به جراحی بینی را بوجود می آورند.

پولیپ بینی

پولیپ بینی مشکلی است که در آن یک توده غیر سرطانی در داخل بینی شروع به رشد می کند. اکثر پولیپ های بینی کوچک باشند. هیچ گونه علائم فیزیکی را ایجاد نمی کنند. اما چند پولیپ بینی یا یک پولیپ بزرگ بینی می تواند مجاری بینی را مسدود کرده و تنفس از طریق بینی را دشوار نماید. پولیپ بینی معمولاً با داروها و اسپری های بینی که به کاهش اندازه آنها کمک می کند ، درمان می شود. با جراحی بینی ، پولیپ بینی به طور دائم از بینی بیمار خارج می گردد.


مطالب پیشنهادی برای مطالعه:

اقدامات مراقبتی قبل از جراحی بینی گوشتی

ویژگی های بینی ایده آل

اصول جراحی زیبایی بینی


اصول جراحی زیبایی بینی | جراح بینی اصفهان

اصول جراحی زیبایی بینی

اصول جراحی زیبایی بینی

در این مطلب از سایت دکتر اصغر معمارزاده جراح بینی اصفهان اصول جراحی زیبایی بینی را مورد بررسی قرار دهیم. اگر به رینوپلاستی، روند جراحی زیبایی بسیار رایج علاقمند هستید. ما اینجاییم تا همه چیز را درباره این روند جراحی پلاستیک به شما اطلاع رسانی کنیم. به این ترتیب شما می فهید که اگر مایل به انجام این روند جراحی باشید، باید چه انتظاری از آن داشته باشید. رینوپلاستی یا جراحی بینی، یک جراحی پلاستیک شکل دهی مجدد به بینی می باشد که اندازه، شکل، و زاویه بینی را متناسب با پروفایل صورت شما اصلاح کرده، بهبود داده و ارتقا می دهد.

برخی از ما دوست داریم بینی کوچک تری داشته باشیم، پل بینی مان صاف تر باشد، قوز بینی از روی ان برداشته شود، یا سوراخ های بینی مان یک اندازه باشد. خبر خوب اینکه از طریق علم و نوآوری در پزشکی و جراحی، چنین اهدافی قابل تحقق یافتن می باشد.

شرایط یک بینی ایده آل

امروزه زیبایی از چنان اهمیت بالایی برخوردار است که بسیاری از افراد مرتباً می خواهند عیوب و زشتی های صورت خود را رفع کنند. بسیاری از زنان و مردانی که از ظاهر خود ناراضی هستند، درباره روندهای موثر برای بهبود چهره کلی خود، تحقیق کرده و از این درمان ها بهره مند می شوند. اغلب افراد کار را از بینی خود آغاز می کنند. خب، اگر رینوپلاستی نتواند به نتایج فوق العاده ای دست پیدا کند. پس بهتر است رینوپلاستی را در صورت محقق نمودن اهداف مد نظر، جراحی بینی ایده آل نامگذاری کنیم.

کاربردهای رینوپلاستی بجز بهبود شکل ظاهری بینی

پزشکانی هستند که رینوپلاستی را بعنوان یک گزینه جراحی برای افرادی که از مشکلات تنفس از راه بینی و ناهنجاری های خواب رنج می برند. یا در زمانی که کودک دارای مشکلات مادرزادی در ناحیه بینی است، توصیه می کنند. این ویژگی های رینوپلاستی بعنوان یک روند جراحی زیبایی، آن را در زمینه تحقق اهداف مربوط به زیبایی بینی و بهبود عملکرد آن، منحصر بفرد نموده است.

ویژگی های بینی ایده آل | جراح بینی اصفهان

هدف از رینوپلاستی

آیا به خاطر می اورید که قبلاً به شما گفتیم رینوپلاستی با هدف ایجاد تناسب بینی با پروفایل صورت شما انجام می شود؟ این یک حقیقت انکار ناپذیر است. وقتی به کپی کردن زاویه و اندازه بینی یک سلبریتی فکر می کنید و خواهان این هستیید که دقیقاً همان بینی بر روی صورت شما اجرا شود، گاهی نتیجه، نا امید کننده است. بینی باید برازنده صورت شما باشد نه یک سلبریتی. بدترین اتفاق زمانی رخ می دهد که بینی شما بر روی صورت تان غیر طبیعی به نظر برسد و همه متوجه جراحی شدن بینی شما بشوند. ولی اگر شما نگاه واقعی و منطقی به این جراحی داشته باشید و به فکر کپی کردن بینی کس دیگری نباشید، انتظار دستیابی به نتایج موفقیت آمیزی را داشته باشید.

دکتر اصغر معمارزاده جراح بینی اصفهان را در اینستاگرام  دنبال کنید

تخصص جراح بینی

اکنون متخصصان زیبایی بسیاری هستند که جراحی بینی را برای افرادی که به دنبال بهبود دادن چهره و بینی خود می باشند، ارائه می دهند. ما از کلمه متخصص زیبایی استفاده می کنیم چون بسیاری از آنها دوره های آموزشی حرفه ای را سپری نکرده و تنها روندهای جراحی پلاستیک را انجام داده اند در واقع به دلیل پیچیده بودن ماهیت جراحی بینی، همه جراحان پلاستیک، واجد شرایط برای انجام این جراحی زیبایی نمی باشند اگر به دنبال نتایج رضایت بخش از جراحی زیبایی بینی خود هستید. تلاش کنید تا جراح بینی را بیابید که در حوزه شغلی و سابقه فعالیت خود، بر روی این روند جراحی تمرکز داشته است.


مطالب پیشنهادی برای مطالعه:

ویژگی افراد کاندید برای عمل جراحی بینی

اقدامات مراقبتی قبل از جراحی بینی گوشتی

ویژگی های بینی ایده آل


ویژگی های بینی ایده آل | جراح بینی اصفهان

ویژگی های بینی ایده آل

بررسی ویژگی های بینی ایده آل

در این مطلب از سایت دکتر اصغر معمارزاده جراح بینی اصفهان ویژگی های بینی ایده آل را مورد بررسی قرار دهیم. اجازه بدهید اندکی از این حقیقت که بینی ما با هدف استفاده در نفس کشیدن خلق شده است اندکی فاصله بگیریم.

جامعه بر روی طرز فکر افراد اثر می گذارد و اگر این ذهنیت عمومیت پیدا کند که زیبایی یک الویت است. احتمال اینکه این موضوع از سوی بسیاری به یک باور تبدیل شود، بسیار زیاد است. البته می توان از زاویه دیگری هم به موضوع نگاه کرد و آن اینکه، بینی ایده آل بینی است که عملکرد خود را به درستی انجام دهد. اکنون اگر به این موضوع فکر کنیم که شکل ظاهری بینی تان بر روی اعتماد به نفس شما و تعاملات تان با سایر افراد تاثیر می گذارد، یا پزشک به شما می گوید که بینی تان دارای ایرادهایی است که باعث بروز مشکلات تنفسی شده و به دلیل نقص عملکرد، خواب شما را تحت تاثیر قرار می دهد، می توانید تصمیم بگیرید که واقعاً به انجام عمل رینوپلاستی نیاز دارید.

تعریف بینی ایده آل

وقتی درباره بهبود و ارتقا دادن بینی خود فکر می کنید، آیا بینی یک سلبریتی در ذهن تان نقش می بندد. پزشکان و متخصصان زیبایی هستند که در این حوزه تجارتی، نام های جالبی را برای افرادی که به خاطر داشتن بینی ایده آل تحسین می شوند، مورد استفاده قرار می دهند. چه نام هایی؟ برای مثال اسکارلت جانسون، کیت بکینسال، جسیکا بییل، و کیت میدلتون.

بر اساس تحقیقات انجام شده که بر روی واکنش عموم بر روی انواع زوایای بینی و جهت یابی آن بمنظور شناسایی بهترین شکل بینی صورت گرفت نتایجی بدست آمد. تحقیقات نشان داد که بهترین زاویه جهت یابی، زمانی که از لب به بالا اندازه گیری می شود. یا مقدار بالا رفتگی بینی، در زنان باید ۱۰۶ درجه باشد. پایین تر از این درجه، باعث آویزان شدن یا مردانه به نظر رسیدن بینی می شود.

دستیابی به یک بینی ایده آل

وقتی تمام این یافته های تحقیقاتی در ذهن شما می چرخد، از خودتان می پرسید” آیا بینی ایده آل فلان سلبریتی برازنده صورت من خواهد بود؟” ما را ببخشید، ولی باید تمام رویاهایی که در سر می پرورانید را نادیده بگیریم و شما را با واقعیت روبرو کنیم. باید بگوییم که رویای داشتن یک بینی ایده آل از طریق جراحی، گاهی بهترین راه برای روبرو کردن رینوپلاستی شما با شکست می باشد. چگونه و چرا؟ با ما باشید تا جواب سوال تان را بیابید.

نمای تمام رخ یک بینی ایده آل

برای بررسی بینی از نمای تمام رخ ابتدا صورت را به طور عمودی به پنج قسمت مساوی تقسیم می کنیم اگردر قسمت میانی صورت قرار گرفت سایز پهنای بینی متعادل می باشد. معیار دیگر که می شود برای بررسی متناسب بودن پهنای بینی در نظر گرفت این است که از گوشه داخلی چشم ۲ خط عمودی را رسم می کنیم اگر پهنای بینی در وسط این دو خط باشد اندازه اش متناسب است.

دکتر اصغر معمارزاده جراح بینی اصفهان را در اینستاگرام  دنبال کنید

نمای نیم رخ بینی ایده آل

  • در نمای نیم رخ ارتفاع بینی باید برابر پهنای بینی باشد، به فاصله نوک بینی تا صورت ارتفاع بینی می گویند.
  • اگر یک خط فرضی از نوک بینی رسم بشود و پس از آن خطی از نوک بینی به این خط وصل کنیم ، باید زاویه که بینشان تشکیل می شود، ۳۰ الی ۴۵ درجه باشد.
  • زاویه ای که صورت و بینی با هم تشکیل می دهند باید بین ۳۰ الی ۴۰ درجه باشد و بهترین حالتشان ۳۶ درجه است.
  • زاویه بین بینی و لبها در آقایان بین ۹۰ تا ۹۵ درجه و در بانوان بین ۹۵ تا ۱۰۵ درجه می باشد.
  • زاویه ای که بین بینی و پیشانی تشکیل می شود باید بین ۱۱۵ تا ۱۳۵ درجه باشد.

بینی ایده آل در نمای پایین

وقتی از پایین به بینی نگاه می کنیم، باید بینی به شکل یک مثلث دیده می شود. اگر ارتفاع مثلث را به ۳ بخش یک اندازه تقسیم کنیم، باید سوراخ بینی دو سوم ارتفاع را تشکیل دهد.

پشت بینی ایده آل

یک خط فرضی از وسط ابرو ها تا نوک بینی رسم می کنیم در بانوان این خط باید حدوداً دو میلیمتر از خود بینی فصله داشته باشد.


مطالب پیشنهادی برای مطالعه:

مراقبت های کبودی چشم بعد از رینوپلاستی

ویژگی افراد کاندید برای عمل جراحی بینی

اقدامات مراقبتی قبل از جراحی بینی گوشتی


آمار بازدید سایت

  • 118
  • 63
  • 41
  • 653
  • 4,854
  • 103,476
  • 796,070
  • 818
  • خرداد ۲۸, ۱۴۰۳

لینک های پرکاربرد

جراح بینی اصفهان، دکتر اصغر معمارزاده

سامانه معرفی، نوبت دهی اینترنتی و اتوماسیون تحت وب کلینیک24

نرم افزار مطب و کلینیک پزشکی

نرم افزار مطب و کلینیک دندانپزشکی

نرم افزار مرکز مشاوره و روانشناسی

نرم افزار رادیولوژی و سونوگرافی

نرم افزار آزمایشگاه و ژنتیک

طراحی سایت پزشکی

بانک اطلاعاتی مراکز پزشکی

نوبت دهی تلفن گویا

بهترین دندانپزشک اصفهان دکتر حسین برجیان

بهترین جراح لثه اصفهان دکتر حسین برجیان

بهترین متخصص ایمپلنت اصفهان دکتر حسین برجیان

بهترین دندانپزشک زیبایی اصفهان دکتر حسین برجیان

لیزر دندان اصفهان دکتر حسین برجیان

ایمپلنت دندان سوئیسی در اصفهان دکتر حسین برجیان

بهترین متخصص واریس اصفهان دکتر مهرداد طاهریون

درمان واریس اصفهان دکتر مهرداد طاهریون

بهترین متخصص پوست و مو اصفهان دکتر جویا

فوق تخصص سرطان زنان اصفهان دکتر فهیمه ثابت

دندانپزشک کودکان اصفهان دکتر نجمه اخلاقی

سرمایه گذاری در قبرس شمالی با البرز گروپ

خرید ملک در قبرس شمالی با البرز گروپ

مهاجرت به قبرس شمالی با البرز گروپ

اقامت قبرس شمالی با البرز گروپ

بهترین دندانپزشک اصفهان دکتر سید حمید رضویان
متخصص عصب کشی اصفهان دکتر سید حمید رضویان

جراح پستان اصفهان دکتر رسول فاتحی فرد

بهترین دندانپزشک اصفهان دکتر ندا مکانیک

بهترین ایمپلنت اصفهان دکتر ندا مکانیک

بهترین دندانپزشک کودکان اصفهان دکتر ندا مکانیک

بهترین دندانپزشک زیبایی اصفهان دکتر الناز مکانیک

بهترین دندانپزشک زیبایی اصفهان دکتر ندا مکانیک