ماه: سپتامبر 2023

خطرات سیگار کشیدن قبل از جراحی بینی | جراح بینی اصفهان

خطرات سیگار کشیدن قبل از جراحی بینی

بررسی خطرات سیگار کشیدن قبل از جراحی بینی

سیگار کشیدن خطرات زیادی برای سلامتی دارد و می‌تواند احتمال ابتلا به بیماری ‌های قلبی، سکته، سرطان و پنومونی را افزایش دهد. برای حفظ سلامتی خود هم که شده بهتر است سیگار را کنار بگذارید. در این مطلب از سایت دکتر اصغر معمارزاده جراح بینی اصفهان خطرات سیگار کشیدن قبل از جراحی بینی را مورد بررسی قرار دهیم.

قبل از جراحی پزشک از شما می خواهد، حداقل به مدت ۴ هفته قبل از عمل بینی از کشیدن سیگار خودداری کنید. دلیل این امر مشکلاتی است که به دلیل استعمال سیگار در حین جراحی و پس از آن برای فرد ایجاد می شود.

تاخیر در بهبودی و طولانی تر شدن دوره نقاهت

این به دلیل عدم اکسیژن رسانی و رساندن مواد مغذی به مویرگ ها و رگ های خونی اتفاق می‌افتد. سیگار باعث تولید گاز مونوکسید کربن می شود. دود سیگار بعد عمل از بینی باعث می شود تا این گاز با هموگلوبین خون ترکیب شده و موجب کاهش اکسیژن رسانی به سلول ها شود. کاهش اکسیژن رسانی به سلول ها باعث می شود تا فرایند ترمیم و بهبود آن ها با سرعت کمتری پیش برود بنابراین شما مجبور خواهید بود دوره نقاهت طولانی ترین را سپری کنید.

ابتلا به عفونت:

خطر بروز عفونت در بیمارانی که سیگار می کشند، بسیار بالاست، زیرا نیکوتین می‌تواند بر نوتروفیل ها(نوعی گلبول سفید) که نقش مهمی در ترمیم بافت های آسیب دیده دارند، تاثیر منفی بگذارد و منجر به کاهش توانایی آنها در مبارزه با باکتری ها شود. عفونت پس از جراحی می تواند تاثیرات بسیار منفی بر روی بافت بینی تازه جراحی شده داشته باشد.

عوارض سیگار کشیدن بعد از عمل بینی | جراح بینی اصفهان

تغییر در شکل ظاهری بینی:

سیگار بعد از جراحی بینی به طور مستقیم روی ظاهر و شکل بینی اثر نمی گذارد، اما به دلیل اکسیژن رسانی ناکافی و دریافت ناقص مواد مغذی، عروق دچار انقباض شده و باریک تر شوند. این ممکن است در نهایت باعث شل شدن پوست بینی و تغییر شکل ظاهری بینی شود. در مواردی که این تغییرات موجب بروز مشکلات قابل مشاهده‌ روی بینی شوند، ممکن است جراحی ترمیمی درخواست شود.

دکتر اصغر معمارزاده جراح بینی اصفهان را در اینستاگرام  دنبال کنید

ایجاد مشکلات تنفسی:

انقباض رگ ها، طولانی تر شدن دوره بهبودی به دلیل کشیدن سیگار بعد از عمل بینی می تواند باعث شود تا راه های هوایی به خوبی بهبود پیدا نکنند. از طرفی اگر عفونت نیز رخ دهد، بیماری مشکلات تنفسی طولانی مدتی را نیز تجربه خواهد کرد.

افزایش کبودی و ورم بینی بعد عمل

افرادی که سیگاری هستند و اقدام به جراحی بینی می کنند، باید بدانند کشیدن سیگار بعد از عمل بینی می تواند بهبود ورم و کبودی ناشی از جراحی بینی را تا ۱۸ ماه به تاخیر اندازد.


مطالب پیشنهادی برای مطالعه:

افتادگی نوک بینی بعد از عمل

شرایط لازم برای انجام عمل بینی فانتزی

علل انجام آزمایش خون قبل از جراحی بینی


علل انجام آزمایش خون قبل از جراحی بینی | جراح بینی اصفهان

علل انجام آزمایش خون قبل از جراحی بینی

بررسی علل انجام آزمایش خون قبل از جراحی بینی

در این مطلب از سایت دکتر اصغر معمارزاده جراح بینی اصفهان علل انجام آزمایش خون قبل از جراحی بینی را مورد بررسی قرار دهیم. در آزمایش خون قبل عمل بینی به طور معمول تمامی مشکلات و کمبودهای بدن شما نشان داده می شود. بنابراین اگر آزمایش به خوبی انجام شوند، جراح می تواند تصویر درستی از وضعیت سلامتی و پزشکی فرد قبل از عمل داشته باشند و تدابیر لازم را برای اتاق جراحی در نظر بگیرد تا در صورت بروز هرگونه مشکل اقدامات اساسی مانند انتقال خون و اکسیژن برای حفظ سلامتی فرد و پیشگیری از اتفاقات ناخوشایند صورت گیرد.

اطلاعات قابل دریافت در جواب آزمایشات قبل از عمل جراحی بینی

با توجه به توضیحات ارائه شده جواب آزمایش خون برای عمل بینی الزامیست و در واقع از مهمترین آزمایشات قبل رینوپلاستی است که انعقاد خون، وضعیت سلامت خون و میزان کم‌ خونی را نشان می دهد.

اطمینان از سلامت قلبی بیمار، وضعیت تنفسی، بارداری بانوان، مشکلات خونی و سلامت روحی و روانی بیمار مهمترین فاکتورهایی هستند که قبل از اقدام برای جراحی بینی باید در مورد آنها اطمینان حاصل نمود تا از خطرات عمل بینی و عوارض جانبی احتمالی بعد از عمل پیشگیری شود.

شرایط برای جراحی زیبایی انواع بینی | جراح بینی اصفهان

طول مدت دریافت جواب آزمایش قبل عمل بینی

آزمایشات قبل از عمل بینی باید هر چه سریعتر انجام شود تا در صورت بروز هر گونه مشکل هر چه سریعتر نسبت به رفع و درمان آنها اقدام نمود. اما در جواب اینکه جواب آزمایش عمل بینی چقدر طول می کشد؟ باید گفت در صورت عدم مشکل جواب آزمایش ۲۴ ساعت در اختیار فرد قرار خواهند گرفت.

سپس بیمار برای خواندن جواب آزمایش عمل بینی باید به پزشک مراجعه کند تا راهنمایی ها و مشاوره های لازم قبل از جراحی داده شوند. اما جواب تست کرونا ممکن است ۴۸ ساعت زمان ببرد. در صورت بروز هرگونه مشکل در آزمایش خون یا تست کرونا ممکن است از بیمار خواسته شود تا آزمایشات را دوباره تکرار کند. این ممکن است هزینه عمل بینی و آزمایشات قبل از آن را کمی افزایش دهد.

دکتر اصغر معمارزاده جراح بینی اصفهان را در اینستاگرام  دنبال کنید

ناشتا بودن برای آزمایش قبل عمل بینی

تنها برای انجام آزمایش خون قبل عمل بینی، فرد باید ناشتا باشد و شب قبل از آزمایش از خوردن و نوشیدن پرهیز نمایید. حداقل ۸ تا ۱۲ ساعت قبل از انجام آزمایش معده فرد باید خالی باشد.

آزمایش قبل عمل بینی چند روز قبل از عمل باید انجام شود؟

آزمایش قبل از عمل بینی هر چه سریعتر انجام شود فرد فرصت کافی خواهد داشت تا در صورت بروز هر گونه مشکل اقدامات اساسی برای بهبودی و درمان را انجام دهد. به طور معمول پزشکان آزمایشات را ۳ تا ۴ هفته قبل از جراحی توصیه می کنند.


مطالب پیشنهادی برای مطالعه:

عمل بینی در زمان عادت ماهانه

افتادگی نوک بینی بعد از عمل

شرایط لازم برای انجام عمل بینی فانتزی


شرایط لازم برای انجام عمل بینی فانتزی | جراح بینی اصفهان

شرایط لازم برای انجام عمل بینی فانتزی

بررسی شرایط لازم برای انجام عمل بینی فانتزی

در این مطلب از سایت دکتر اصغر معمارزاده جراح بینی اصفهان شرایط لازم برای انجام عمل بینی فانتزی را مورد بررسی قرار دهیم. جراحی برای مدل بینی عروسکی یا فانتزی در صورتی با نتایج رضایت بخش همراه است که شرایط زیر برای آن در نظر گرفته شده باشد:

نوع بینی مهم ترین فاکتوری است که در نتیجه موفقیت آمیز جراحی بینی فانتزی تاثیر بسیار مهمی دارد. افرادی که دارای بینی استخوانی هستند و اعضای صورت آنها ظریف و کوچک است، بهترین شرایط را برای این مدل عمل بینی دارند. یکی دیگر ازشرایط عمل بینی این است که فرد از بافت و غضروف محکمی برخوردار باشد و پوست بینی او ضخامت زیادی نداشته باشد. افرادی که دارای پوستی بینی ضخیم هستند، پس از جراحی برای این مدل دچار افتادگی نوک بینی خواهند شد.

انتخاب یک پزشک مجرب و متخصص نیز شرط دیگری برای یک عمل بینی بی نقص و زیباست، زیرا در صورت عدم مهارت پزشک ممکن است بینی فرد به دلیل برداشتن بیش از اندازه غضروف از حالت طبیعی کوچک تر شود.

نکته مهم : عمل این نوع بینی باید بر اساس استاندارد های مربوط به این نوع مدل انجام شود، زیرا کوچک کردن بیش از اندازه آن می تواند بعدها مشکلات تنفسی زیادی را برای فرد به همراه داشته باشد. بنابراین تصمیم گیری در مورد اندازه و میزان کوچک کردن بینی را به عهده پزشک بگذارید.

افتادگی نوک بینی بعد از عمل | جراح بینی اصفهان

مدل بینی فانتزی گوشتی

همانطور که می‌دانید بینی گوشتی به نوعی از بینی اطلاق می شود که پوست روی سطح بینی از ضخامت بیشتری نسبت به بینی معمولی برخوردار است و شامل غضروف های کوچک و ظریف بسیاری می باشد. در حالت کلی بینی گوشتی به دو شکل زیر دسته بندی می شود:

بینی گوشتی که ضخامت پوست آن به دلیل وجود غدد چربی است.

بینی گوشتی که ضخامت آن به دلیل نوع بافت های موجود در زیر پوست است. عمل بینی گوشتی جهت کوچک کردن و باریک کردن بینی انجام می شود. ‏ بنابراین می توان مدل بینی فانتزی گوشتی را برای جراحی بینی انتخاب کرد، اما به دلیل ضخامت پوست بینی گوشتی، کوچک کردن بیش از اندازه، احتمال افتادگی نوک بینی را بیشتر خواهد کرد.

دکتر اصغر معمارزاده جراح بینی اصفهان را در اینستاگرام  دنبال کنید

مدل بینی فانتزی استخوانی

بینی استخوانی برخلاف بینی گوشتی پوست نازک تری دارد و غضروف های داخل بینی محکم تر هستند. همین امر باعث می‌شود تا عمل بینی بینی استخوانی یک کاندیدای خوب برای این عمل باشد. عمل بینی فانتزی استخوانی با نتایج موفقیت آمیز بیشتری همراه است و احتمال بازگشت و افتادگی نوک بینی در این نوع از بینی ها بسیار کم است، بنابراین افرادی که دارای بینی استخوانی هستند، می توانند با خیال آسوده اقدام به عمل بینی فانتزی نمایند.


مطالب پیشنهادی برای مطالعه:

علل جابجایی غضروف بینی بعد از جراحی

عمل بینی در زمان عادت ماهانه

افتادگی نوک بینی بعد از عمل


افتادگی نوک بینی بعد از عمل | جراح بینی اصفهان

افتادگی نوک بینی بعد از عمل

بررسی افتادگی نوک بینی بعد از عمل

هرگونه اشتباه و قصور در جراحی می‌تواند نوک بینی بعد عمل را تحت تاثیر قرار داده، باعث انحراف بینی بعد عمل شود و به جراحی ترمیمی منجر شود، بنابراین بسیار مهم است که به دنبال انتخاب یک پزشک متخصص باشید که با پیشرفته ترین و جدید ترین تکنیک های روز دنیا آشنا بوده و از تجربه و مهارت بالایی در زمینه جراحی بینی برخوردار باشد. در این مطلب از سایت دکتر اصغر معمارزاده جراح بینی اصفهان افتادگی نوک بینی بعد از عمل را مورد بررسی قرار دهیم.

علل افتادگی نوک بینی بعد از عمل

رینوپلاستی با تمرکز بر روی استخوان ها و غضروف های بینی به تغییر شکل کلی بینی کمک می‌ کند. یک بینی خیلی پهن یا خیلی نازک که متناسب با آناتومی بینی و صورت انتخاب نشده باشد. می‌تواند در ظاهر کلی شما تاثیر منفی ایجاد کند. این نه تنها برای شما نتایج زیبایی به ارمغان نمی آورد، بلکه ممکن است روند بهبودی بعد از جراحی بینی را نیز دشوارتر نماید. افتادگی نوک بینی بعد عمل و ورم طولانی مدت آن به دلیل عدم توجه به نوع بینی و استفاده از روش های نامناسب برای جراحی مهمترین عوارض بعد عمل بینی هستند که مشاهده می‌شوند. دو عامل اصلی در چگونگی شکل گیری نوک بینی بعد عمل تاثیر گذار هستند:

انتخاب تکنیک اشتباه

اگر پزشک نتواند بر اساس نوع بینی تکنیک مناسب را برای جراحی بینی استخوانی یا عمل بینی گوشتی انتخاب کند. این می تواند با افتادگی نوک بینی بعد عمل همراه باشد. جراحی بینی گوشتی به دلیل داشتن پوست ضخیم و غضروف های ضعیف، یکی از دشوار ترین جراحی های بینی می باشد که اگر تکنیک مناسبی جهت تقویت غضروف های نوک بینی استفاده نشود. افتادگی بینی بعد عمل فرم نامناسبی به ساختار بینی می دهد. از این رو، بسیار مهم است که پزشک غضروف های محکمی را برای این بخش از بینی انتخاب کند که بتوانند استحکام و ثبات لازم را در نوک بینی ایجاد کنند.

نکات مراقبتی بعداز جراحی بینی گوشتی | جراح بینی اصفهان

عدم رعایت مراقبت های اساسی بعد از جراحی

رعایت نکردن مراقبت بعد از جراحی می‌تواند نوک بینی بعد عمل را تحت تاثیر قرار داده و موجب تورم، افتادگی و تغییر نوک بینی شود. وارد شدن آسیب و ضربه به بینی پس از جراحی، قرار گرفتن در وضعیت نامناسب هنگام خواب، استفاده غیر اصولی از عینک بعد عمل بینی، پایین انداختن سر و… همگی می‌توانند موجب تغییر نوک ‌بینی بعد عمل شده و بر نتیجه نهایی جراحی اثر منفی بگذارند. به عنوان مثال استفاده از عینک به شکل ناصحیح بعد از جراحی باعث می شود تا به غضروف های تازه جراحی شده فشار وارد شود و به سمت پایین حرکت کنند. در این صورت افتادگی نوک بینی مشاهده خواهد شد. همچنین پایین نگه داشتن سر هنگام خواندن کتاب یا استفاده از گوشی همراه نیز می تواند تحت تاثیر نیروی گرانشی زمین، نوک بینی را به سمت پایین متمایل نماید.

دکتر اصغر معمارزاده جراح بینی اصفهان را در اینستاگرام  دنبال کنید

میزان افتادگی نوک بینی بعد از عمل

نوک بینی بعد عمل باید یک زاویه مناسبی با لب بالایی داشته باشد تا افتاده و غیر طبیعی به نظر نرسد. به طور معمول این زاویه برای زنان بین ۹۵ تا ۱۰۵ است. اگر مدل عمل بینی شما فانتزی یا عروسکی برای بینی باشد. این زاویه به ۱۱۰ درجه نیز می‌رسد. حداقل این زاویه برای آقایان ۹۰ و حداکثر ۱۰۰ درجه می باشد. به طور معمول در خانم ها نوک بینی بعد عمل در حالت نیمرخ کمی به سمت بالا قرار دارد و این مقدار در آقایان تقریباً هم‌ سطح با لب بالایی است. اگر پس از جراحی نوک بینی از این میزان زاویه کمتر باشد، در اصطلاح افتادگی نوک بینی اتفاق افتاده است.

اینکه نوک بینی بعد عمل چقدر پایین می آید، همانطور که گفته شد علاوه بر تکنیک جراحی به مراقبت های پس از آن مانند چسب زدن بینی بعد عمل و بالا نگه داشتن سر نیز بستگی دارد. نوع بینی نیز عامل دیگری در تعیین میزان افتادگی نوک پس از جراحی است. اگر فرد دارای بینی گوشتی با پوست ضخیم باشد و بخواهد بینی خود را به شکل فانتزی عمل کند، به طور حتم باید کار بیشتری روی غضروف و استخوان او انجام شود.

حذف غضروف های اضافه و تراشیدن استخوان ها اقداماتی است که برای رسیدن به این منظور انجام می شوند. اما اگر استخوان ها و غضروف ها به درستی در جای خود ثابت نشده باشند. بر اثر جاذبه زمین ممکن است، پوست بینی به سمت پایین کشیده شود. هرچه ضخامت پوست بیشتر باشد، کشش آن به سمت پایین نیز بیشتر است.


مطالب پیشنهادی برای مطالعه:

عطسه بعد از عمل بینی طبیعی

علل جابجایی غضروف بینی بعد از جراحی

عمل بینی در زمان عادت ماهانه


عمل بینی در زمان عادت ماهانه | جراح بینی اصفهان

عمل بینی در زمان عادت ماهانه

بررسی عمل بینی در زمان عادت ماهانه

پریود یکی از مراحل بلوغ در بانوان است که با خونریزی از بافت های ریز‌ش کرده رحمی در طی مدت سه تا شش روز همراه است، البته این دوره قاعدگی برای همه یکسان نیست. همچنین زنان ممکن است شرایط متفاوتی را در طی دوران قاعدگی تجربه کنند. در دوران قاعدگی مقداری خون از رحم خارج می شود. این موضوع باعث شده تا افراد تصور کنند که انعقاد خون در پریودی با مشکل مواجه خواهد شد و فرد خون زیادی از دست خواهد داد. این تصور برای پریود در عمل بینی کاملا اشتباه است. در این مطلب از سایت دکتر اصغر معمارزاده جراح بینی اصفهان عمل بینی در زمان عادت ماهانه را مورد بررسی قرار دهیم.

خونریزی در دوران پریودی مانعی برای انعقاد خون نیست، زیرا همانطور که گفته شد این خونریزی به دلیل ریزش بافت های رحمی است و ارتباطی با انعقاد خون ندارد. بنابراین عمل بینی استخوانی یا عمل بینی گوشتی منجر به خونریزی بیشتر نمی شود، مگر در مواردی که بیمار از استرس بالایی قبل از جراحی برخوردار باشد. این نه تنها عمل بینی بلکه هر جراحی دیگر را ممکن است تحت تاثیر قرار دهد. همچنین برخی از زنان در چرخه قاعدگی خود علائمی مانند گرفتگی شکم، ورم و حساسیت پستان خفیف مرتبط دارند، این علائم روی دوره جراحی و بهبودی بعد عمل بینی نیز تاثیری ندارند.

دکتر اصغر معمارزاده جراح بینی اصفهان را در اینستاگرام  دنبال کنید

در واقع آنچه که احتمال خونریزی در حین جراحی را افزایش می‌ دهد، عدم مراقبت های اصولی قبل از جراحی بینی است. به عنوان مثال مصرف داروها و مکمل های حاوی ویتامین e یکی از مهمترین نکاتی است که قبل از جراحی باید به آنها توجه نمود. مصرف زیاد ویتامین e موجب کاهش انعقاد خون خواهد شد و این مهمترین عامل خونریزی در حین جراحی است.

اگر از مدت ها قبل برای عمل بینی برنامه‌ ریزی کرده اید و خواسته یا ناخواسته پریود و عمل بینی شما همزمان شده، نگران نباشید، شما می توانید از محصولات بهداشتی معمولی زنانه خود استفاده کنید. بیماران می توانند قبل و بعد جراحی از دستشویی استفاده کنند.

عوارض بیهوشی بر پریودی

نگرانی بعدی که خانم ها برای پریود و عمل بینی دارند، تاثیر بیهوشی بر قاعدگی است. اگرچه پریود شدن در روز جراحی بسیار وحشتناک و در دوران نقاهت ناخوشایند به نظر می رسد، اما استرس نداشته باشید، می توانید بدون نگرانی به عمل بینی خود ادامه دهید، زیرا بیهوشی عمل بینی تاثیر حادی بر روی پریودی نخواهد داشت، در واقع این استرس است که می تواند بر چرخه قاعدگی تاثیر منفی داشته باشد. هر نوع استرس می تواند بر سطح هورمون های گردش خون تاثیر منفی بگذارد و نظم چرخه قاعدگی را دچار مشکل نماید. این مهم ترین علت پریود نشدن بعد از عمل بینی است.

تاثیر جراحی بینی بر تنفس | جراح بینی اصفهان

استرس، در واقع یک واکنش روانی و فیزیکی به شرایط محیطی، جسمی و… است. این شرایط می‌توانند بر روی کیفیت زندگی فرد تاثیر بگذارند و با مشکلات جسمی برای او همراه باشند. از شایع ترین مشکلاتی که در اثر استرس به وجود می آید، کم خوابی و بالا رفتن فشار خون و پریود زود هنگام یا تاخیر در چرخه قاعدگی و… است.

البته تاخیر در پریود شدن بعد عمل بینی به دلیل استرس ممکن است، در یکی دوماه اول پس از جراحی مشاهده شود، اما دلیل آن بیهوشی نیست. از همین رو بهتر است به مدت سه ماه صبر کنید تا چرخه قاعدگی شما به حالت عادی برگردد. اگر بعد از گذشت سه ماه مشکل شما رفع نشد، به پزشک زنان مراجعه کنید تا راهکارها و مشاوره های لازم در این زمینه را به شما ارائه بدهد.

تاخیر در پریود شدن بعد از عمل بینی

دوران قاعدگی هیچ منافاتی با انجام عمل بینی ندارد، ولی از آنجا که به دلیل تغییر هورمون‌ ها ممکن است، برخی رفتارها در خانم ها تغییر پیدا کند، بهتر است جراحی بینی بعد از دوره قاعدگی انجام شود. زیرا افزایش اضطراب، عصبی بودن، درد و دیگر علائم به دلیل پریودی همگی می توانند شرایط جراحی بینی را برای فرد کمی دشوارتر کنند.

اما اینکه بعد از عمل بینی ممکن است، فرد پریود نشود، به عمل بینی بستگی ندارد. در واقع رابطه مستقیمی بین پریود و عمل بینی وجود ندارد. در هر نوع جراحی که بیمار دچار استرس است، هورمون هایی ممکن است در حین جراحی ترشح شوند که در نهایت، می توانند بر سیکل قاعدگی تاثیر بگذارند. بنابراین جای نگرانی وجود ندارد. در صورتی که قاعدگی بعد از جراحی بینی به تاخیر بیفتد، کمی صبر داشته باشید تا دوره نقاهت به پایان برسد و استرس و نگرانی شما از بین برود.

ورم بینی بعد از عمل در زمان پریودی

همانطور که در طول مقاله گفته شد، پریودی می‌تواند با تغییرات خلقی و فیزیکی همراه باشد. یکی از این تغییرات احتساب مایعات در بدن، تورم و افزایش وزن است. بنابراین پریودی و عمل بینی می تواند با تورم در بینی و اطراف آن همراه باشد. علت این ورم نیز افزایش دمای بدن است که باعث حبس بیشتر مایعات در بدن می شود.

البته اختلال غده ی تیروئید نیز یکی دیگر از عوامل تاثیرگذار در ایجاد ورم بدن است. هر چقدر حرارت و دمای داخلی بدن بیشتر باشد میزان تورم هم بیشتر است. از آنجا که بیهوشی می تواند دمای بدن را کمی افزایش دهد، میزان ورم بینی بعد از جراحی در دوران پریودی نیز بیشتر خواهد بود. از همین رو برای رفع این مشکل مربوط به قاعدگی و عمل بینی بهتر است، سعی کنید جراحی را به بعد از سیکل قاعدگی موکول نمایید.


مطالب پیشنهادی برای مطالعه:

عوارض سیگار کشیدن بعد از عمل بینی

عطسه بعد از عمل بینی طبیعی

علل جابجایی غضروف بینی بعد از جراحی


علل جابجایی غضروف بینی بعد از جراحی | جراح بینی اصفهان

علل جابجایی غضروف بینی بعد از جراحی

بررسی علل جابجایی غضروف بینی بعد از جراحی

آناتومی بینی شامل استخوان ها و غضروف هاست. استخوان ها در قسمت فوقانی و غضروف ها در قسمت تحتانی بینی قرار گرفته‌اند. استخوان ها و غضروف ها چارچوب اصلی ساختار بینی را تشکیل می دهند. غضروف ها نقش مهمی در شکل گیری و فرم نوک بینی و قسمت پایینی بینی دارند. در این مطلب از سایت دکتر اصغر معمارزاده جراح بینی اصفهان علل جابجایی غضروف بینی بعد از جراحی را مورد بررسی قرار دهیم.

هنگام جراحی بینی بر اساس نیاز بیمار روی استخوان و غضروف ها جراحی انجام می شود. جابجایی غضروف بینی در حین عمل برای اصلاح نواقص بینی انجام می شود. البته انجام این کار باید توسط یک جراح متخصص انجام شود تا بیمار از عوارض جانبی مانند بیرون زدگی غضروف بینی بعد از عمل مصون بماند. در واقع جابجایی غضروف بینی بعد عمل بینی استخوانی یا عمل بینی گوشتی به دلیل عدم مهارت پزشک و عدم انجام مراقبت های صحیح بعد از جراحی بینی ممکن است، مشاهده شود. در این صورت بیمار ممکن است، دچار ورم در قسمت پایینی و نوک بینی بعد عمل شود. البته می‌ توان این مشکل را اصلاح کرد.

علت جابجایی غضروف بینی بعد از عمل

غضروف های بینی به ترتیب از قسمت فوقانی تا تحتانی با نام های غضروف تیغه بینی، غضروف جانبی، غضروف آلار کوچک تر و غضروف آلار بزرگت ر شناخته می شوند. تقریباً اکثر عمل های زیبایی با هدف تغییر بر روی غضروف های بینی انجام می شوند. کاهش، تقویت، تغییر و جابجایی غضروف ها با هدف رفع مشکلات تنفسی و بهبود زیبایی بینی انجام می‌شوند. پس از جراحی بینی باز یا عمل بینی بسته، غضروف ها باید در جای خود فیکس و ثابت شوند و هیچگونه جابجایی نداشته باشند.

تکنیک های عمل بینی متفاوت هستند، در جراحی بینی به روش باز پزشک با استفاده از ابزار مخصوص تغییرات مورد نظر مانند تغییر غضروف های بینی را اعمال می کند، البته جای نگرانی نیست، اگر این جراحی به روش کاملاً حرفه ای انجام شود، هیچ گونه جای اسکار یا زخمی روی بینی دیده نخواهد شد. و بعد اط عمل هم شاهد جابجایی غضروف بینی نخواهید بود. اما در جراحی بینی به روش بسته پزشک سعی می‌کند، بدون ایجاد برش و تنها از طریق کشیدن پوست تغییرات را ایجاد نماید. عمل بینی به روش بسته زمانی انجام می شود که نخواهیم تغییرات عمده‌ای از روی اسکلت و ساختار بینی ایجاد شود.

علائم انحراف تیغه بینی در بزرگسالان و کودکان | جراح بینی اصفهان

جابجایی غضروف بینی بعد عمل به دلایل زیر اتفاق می افتد:

عدم مهارت پزشک و انتخاب تکنیک نامناسب

پزشکی که از مهارت و تجربه کافی در زمینه شناخت انواع بینی و نوع جراحی آنها برخوردار نداشته باشد، نمی تواند به درستی غضروف های بینی را در موقعیت مناسب قرار دهد. حذف بیش از اندازه غضروف ها، ایجاد فضای خالی بین غضروف ها و عدم ثبات غضروف ها و استخوان بینی به شکل صحیح، همگی می توانند به جابجایی غضروف بینی بعد عمل منجر شوند.

ایجاد صدمه و آسیب به بینی بعد جراحی

عدم رعایت مراقبت های اصولی پس از عمل بینی و قرار گرفتن در معرض هرگونه آسیب و ضربه می تواند غضروف های تازه جراحی شده را تحت تاثیر قرار دهد. ماه ها زمان لازم است تا استخوان ها و غضروف های جراحی شده در جای خود محکم شوند. در طی این مدت هرگونه فشار یا ضربه به بینی بعد عمل می تواند باعث تغییر شکل و جابجایی آنها شود. بنابراین تا زمانی که غضروف ها به طور کامل بهبود نیافته اند، اقدامات احتیاطی را رعایت نمایید.

دکتر اصغر معمارزاده جراح بینی اصفهان را در اینستاگرام  دنبال کنید

ماساژ غیر اصولی بینی

ماساژ جهت کاهش تورم و افزایش سرعت بهبودی بعد عمل بینی، توسط پزشک توصیه می شود. اگر ماساژ بینی بعد عمل به شکل اصولی انجام نشود، باعث ایجاد فشار بر استخوان ها و جابجایی غضروف بینی می شود. نحوه قرار دادن انگشتان و روی بینی میزان فشار و مدت زمان ماساژ باید همگی به خوبی برای بیمار شرح داده شوند تا از بروز چنین مشکلاتی جلوگیری شود.

علت ایجاد ورم غضروف بینی

یکی دیگر از عوارض بعد از جراحی بینی که ممکن است، مشاهده شود، ورم غضروف بینی است. البته ورم بعد از جراحی طبیعی است و این به دلیل زخم و برش هایی است که در پوست بینی یا داخل آن اعمال می‌شود. به طور حتم بدن جهت بهبود این شرایط واکنش نشان می دهد. واکنش سیستم ایمنی عمل بینی می تواند با ورم غضروف بینی همراه باشد. این ورم ها در صورتی که جراحی موفقیت آمیز بوده باشد و مراقبت های پس از جراحی به درستی انجام شده باشند، به مرور و با گذشت زمان کمتر می‌شوند. استفاده از کمپرس یخ، مصرف مایعات و پرهیز از مصرف نمک، می تواند به کاهش سریع تر ورم کمک نماید.


مطالب پیشنهادی برای مطالعه:

آزمایشات ضروری قبل از عمل بینی

عوارض سیگار کشیدن بعد از عمل بینی

عطسه بعد از عمل بینی طبیعی


نکات مراقبتی هنگام راه رفتن بعد عمل بینی | جراح بینی اصفهان

نکات مراقبتی هنگام راه رفتن بعد عمل بینی

بررسی نکات مراقبتی هنگام راه رفتن بعد عمل بینی

اگر قصد جراحی عمل بینی را دارید، به طور حتم سوالات زیادی درباره چگونگی مراقبت بعد از جراحی بینی برای بهبودی سریع تر بعد عمل بینی و رسیدن به نتایج بهتر به ذهن تان رسیده است. یکی از این سوالات که افراد به طور مکرر می پرسند و می خواهند درباره آن بدانند، چگونگی راه رفتن بعد عمل بینی است. در این مطلب از سایت دکتر اصغر معمارزاده جراح بینی اصفهان نکات مراقبتی هنگام راه رفتن بعد عمل بینی را مورد بررسی قرار دهیم.

پس از انجام جراحی بینی باز یا عمل بینی بسته ممکن است در مورد بازگشت به روال معمول راه رفتن برای رسیدن به محل کار و از سرگیری تمرینات ورزشی خود مانند پیاده روی، دو و… دچار اضطراب و نگرانی شوید، اما باید بدانید راه رفتن بعد عمل بینی با هدف پیاده روی مشکل خاصی به وجود نمی آورد، مگر آنکه نکات زیر را در نظر بگیرید:

  • راه رفتن نباید در مسافت های طولانی و با سرعت بالا انجام شود.
  • هنگام راه رفتن سر خود را پایین خم نکنید، چرا که پایین نگه داشتن سرباعث می شود تا فشار بیشتری به بافت های تازه جراحی شده وارد شود و این در نهایت اثرات منفی به همراه خواهد داشت.
  • هنگام راه رفتن بعد از جراحی بینی مستقیم به روبرو نگاه کنید.
  • در مسیر های خلوت حرکت کنید تا از قرار گرفتن در معرض آسیب و هر گونه صدمه در امان باشید.
  • هنگام راه رفتن وزنه یا هر جسم سنگینی را با خود حمل نکنید.

تمرینات جهت راه رفتن بعد عمل بینی

اگر شما هم اهل ورزش هستید و انجام تمرینات ورزشی به صورت مرتب یکی از دغدغه های شما بعد از جراحی بینی است. باید بدانید که انجام تمرینات باید با احتیاط انجام شود در واقع رعایت مراقبت های بعد از جراحی مانند چگونه راه رفتن، خم شدن، نگه داشتن سر و… بسیار مهم هستند. اگر رفتن بعد عمل بینی را به عنوان یک ورزش در نظر می گیرید و می خواهید از طریق آن تناسب اندام خود را همچنان حفظ کنید. بهتر است برنامه تمرینی زیر را در هفته های اول را مورد توجه قرار دهید و مطابق آن عمل کنید:

بهترین جراح بینی اصفهان |ورزش بعد از جراحی بینی

  • هفته اول: روزی سه دقیقه راه بروید یا پیاده روی کنید.
  • هفته دوم: سه بار در روز ۱۰ دقیقه پیاده روی کنید.
  • هفته سوم: روزی سه بار ۱۵ دقیقه راه بروید.
  • هفته چهارم: روزانه ۴ بار پیاده روی ۱۵ دقیقه ای انجام دهید. در این هفته علاوه بر راه رفتن می توانید ورزش های معمول خود را زیر نظر پزشک تان ادامه دهید. اگر قصد انجام ورزش نیز دارید با جراح خود صحبت کنید تا دریابید که آیا می توانید یک نسخه سبک تر از ورزش معمولی خود را از سر بگیرید.
  • هفته پنجم: در این هفته شما می‌توانید در مسافت های نسبتا طولانی راه بروید.
  • هفته ششم: در این هفته شما می توانید روزانه سرعت خود را هنگام راه رفتن بعد عمل بینی افزایش دهید. البته این کار باید زیر نظر پزشک و پس از تشخیص قطعی او از بهبود زخم ها و جراحات انجام شود.

دکتر اصغر معمارزاده جراح بینی اصفهان را در اینستاگرام  دنبال کنید

خطرات پیروی نکردن از دستورالعمل ها برای راه رفتن بعد از جراحی بینی

هر فعالیتی که انجام می‌ شود، به ویژه راه رفتن بعد عمل بینی یا هر نوع جراحی پلاستیک دیگر، یک تأثیر سیستماتیک بر بدن دارد. از همین رو کل بدن پس از هر نوع جراحی پلاستیک صورت از جمله جراحی بینی نیاز به بهبودی دارد. اگر راه رفتن بعد عمل بینی با سرعت و مانند گذشته با شدت انجام شود. می‌تواند عوارض جدی و خطرناکی به همراه داشته باشد. زیرا این می تواند ضربان قلب و فشار خون را افزایش می دهد و شما را در معرض خطراتی مانند التهاب، تورم بینی بعد عمل، باز شدن مجدد برش ها، بدتر شدن جای زخم بعد از عمل و عفونت قرار دهد.

هرگونه آسیب یا جراحتی به بینی بعد از جراحی می تواند به شدت نتایج جراحی را تحت تاثیر قرار دهد. و حتی باعث شود تا برای بیمار جراحی ثانویه یا عمل ترمیمی درخواست شود. انجام جراحی مجدد به معنی رعایت دوباره مراقبت های بعد عمل است و این در نهایت به معنی تاخیر در از سرگیری مجدد تمرینات ورزشی مانند پیاده روی است.


مطالب پیشنهادی برای مطالعه:

آزمایشات ضروری قبل از عمل بینی

عوارض سیگار کشیدن بعد از عمل بینی

عطسه بعد از عمل بینی طبیعی


عطسه بعد از عمل بینی طبیعی | جراح بینی اصفهان

عطسه بعد از عمل بینی طبیعی

بررسی عطسه بعد از عمل بینی طبیعی

یکی از نگرانی های افراد بعد از جراحی بینی استخوانی یا عمل بینی گوشتی عطسه و سرفه است. گاهی این نگرانی‌ ها به اندازه‌ ای زیاد می‌ شوند که فرد از انجام جراحی منصرف می شود. در این مطلب از سایت دکتر اصغر معمارزاده جراح بینی اصفهان عطسه بعد از عمل بینی طبیعی را مورد بررسی قرار دهیم.

عطسه در واقع یک نوع واکنش طبیعی است که بدن برای عبور هوای پرفشار از سینه به مجرای بینی و دهان انجام می دهد. هنگام عطسه کردن قفسه سینه شما کمی فشرده شده و زبان با فشار به سقف دهان نفس را بیرون می دهد. این امر می تواند به کام و بینی شما فشار وارد کند. بعد از جراحی، بینی از طریق عطسه می خواهد خود را با شرایط محیطی بیرون تطبیق دهد. در واقع عطسه بعد عمل بینی یک آپدیت برای ساختار جدید بینی محسوب می شود که از این طریق می‌تواند خود را با شرایط محیطی و بیرونی تنظیم نماید.

در مورد خمیازه پس از عمل بینی هم باید گفت که استفاده از داروی بیهوشی عمل بینی ممکن است کمی دمای بدن را افزایش دهد. پس از جراحی خمیازه کشیدن باعث می شود تا میزان دمای خون که به سمت مغز حرکت می کند، کاهش پیدا نماید. در واقع، خمیازه باعث می شود تا از گرم شدن مغز جلوگیری شود. بنابراین خمیازه و عطسه بعد عملی بینی یک فرآیند طبیعی محسوب می‌ شوند و جای نگرانی نیست، در صورتی که چگونگی درست خمیازه و عطسه کردن را بیاموزید.

عوارض عطسه بعد عمل بینی

بسیاری از کارهایی که قبل از جراحی بینی عادی به نظر می رسیدند، پس از آن باید با دقت بیشتری انجام شوند. سرفه و عطسه بعد عمل بینی، خمیازه کشیدن، عینک زدن بعد عمل بینی و… همه اینها اگر به درستی انجام نشوند، می توانند بر روی نتیجه عمل و روند بهبودی بیمار تاثیر منفی داشته باشند. عدم رعایت نکات بعد از جراحی باعث می شود تا فرد زیبا جو یا بیمار از نتایج عمل همه رضایت کافی نداشته باشد و حتی در برخی موارد نیاز به جراحی ثانویه باشد.

عوارض سرفه بعد از عمل بینی

جراحی مجدد به طور حتم با حساسیت های بیشتری همراه است و دوره نقاهت برای رسیدن به نتیجه دلخواه طولانی ترخواهد شد که این می تواند خسته کننده و سخت به نظر برسد. در کنار همه این مراقبت ها، چگونگی عطسه کردن نیز بسیار اهمیت دارد. عوارض عطسه های بعد عمل بینی به سرعت خود را نشان می‌دهند. در زیر به مهم ترین عوارض عطسه بعد عمل بینی اشاره شده است:

خونریزی:

عطسه بعد عمل بینی با دهان بسته موجب خونریزی و ورم شدید در ناحیه اطراف بینی و چشم ها می شود. در واقع عطسه با دهان بسته باعث می شود تا فشار بیشتری به مویرگ های اطراف بینی وارد شود. این فشار با پاره شدن مویرگ ها و جاری شدن خون همراه است.

دکتر اصغر معمارزاده جراح بینی اصفهان را در اینستاگرام  دنبال کنید

تغییر شکل غضروف ها:

اگر هنگام عطسه بعد عمل بینی، دهان بسته باشد، هوا با فشار از بینی خارج شده و می تواند شکل غضروف ها را تغییر داده و در نهایت بر ساختار بینی جراحی شده، تاثیر منفی بگذارد. این به خصوص ممکن است در بینی های گوشتی بیشتر دیده شود، زیرا این نوع بینی ها غضروف های ضعیف تری دارند، بنابراین آسیب پذیر تر هستند.

کبودی سر و صورت:

اگر عطسه بعد عمل بینی کنترل شده نباشد، می‌تواند موجب کبودی سر و صورت شود. این به دلیل فشار ناشی از عطسه به عروق خونی کوچک زیر پوست است.


مطالب پیشنهادی برای مطالعه:

نکات مراقبتی بعداز جراحی بینی گوشتی

آزمایشات ضروری قبل از عمل بینی

عوارض سیگار کشیدن بعد از عمل بینی


عوارض سیگار کشیدن بعد از عمل بینی | جراح بینی اصفهان

عوارض سیگار کشیدن بعد از عمل بینی

بررسی عوارض سیگار کشیدن بعد از عمل بینی

در این مطلب از سایت دکتر اصغر معمارزاده جراح بینی اصفهان عوارض سیگار کشیدن بعد از عمل بینی را مورد بررسی قرار دهیم. عمل بینی به هارمونی و ایجاد تناسب بیشتر صورت کمک می‌کند، علاوه بر این جراحی بینی با رفع مشکلات تنفسی به تنفس بهتر کمک می نماید. همچنین عمل بینی با تغییر اندازه و شکل بینی به تعادل و تقارن بیشتر اجزای صورت نیز منجر می شود. از این رو همه افرادی که شرایط پزشکی خاصی ندارند، می توانند عمل بینی را انجام دهند. اما افراد سیگاری قبل و بعد از عمل باید مراقبت های احتیاطی را انجام دهند، زیرا استعمال دخانیات و سیگار بعد از عمل بینی و حتی قبل از آن می تواند بر نتیجه جراحی تاثیر منفی داشته باشد.

اثر سیگار بر عمل بینی

همانطور که می دانید سیگار تاثیر منفی بر روی سلامتی دارد. این موضوع به ویژه زمانی اهمیت پیدا می‌ کند که بخواهید از طریق جراحی مشکلات مربوط به سلامتی خود را رفع نمایید. بنابراین اگر قصد جراحی بینی یا هر جراحی دیگری دارید باید قبل از هر چیز استعمال دخانیات به ویژه سیگار را کار را کنار بگذارید. استعمال سیگار و دیگر دخانیات تاثیر نامطلوبی بر روند بهبودی پس از جراحی بینی باز یا عمل بینی بسته دارد، زیرا نیکوتین موجود در آن رگ های خونی شما را منقبض می‌کند.

این نه تنها عمل بینی، بلکه هر عمل جراحی دیگر را نیز تحت تاثیر قرار می دهد. در جراحی هایی که به صورت تهاجمی انجام می‌شوند، جریان خون نقش مهمی در سرعت، بهبودی و کوتاه شدن دوره نقاهت بیمار دارد. جریان خون باعث می شود تا سلول ها، آنتی بادی ها، اکسیژن و مواد مغذی از طریق شریان ها و ورید ها به قسمت های مختلف بدن برسند.

جریان خون بهتر باعث می‌شود تا بدن در برابر خونریزی و لخته شدن بعد از جراحی مقاومت نشان دهد. از طرفی خون حاوی گلبول های سفید است که نقش مهمی در دستگاه ایمنی بدن ایفا می کنند، بنابراین جریان خون بهتر و سریع تر می تواند مانع خونریزی و ایجاد عفونت بعد از جراحی بینی شود. سیگار بعد از عمل بینی، سدی برای دریافت چنین مزایایی است. انقباض رگ های خونی از طریق مصرف نیکوتین باعث می شود تا دوره بهبودی طولانی تر شود. هرچه زمان بهبودی طولانی‌ تر شود، احتمال بروز عفونت نیز بیشتر است و این بدترین تاثیر سیگار بعد از عمل بینی است.

بررسی جراحی بینی در افراد سیگاری | جراح بینی اصفهان

عوارض سیگار بعد از عمل بینی

استعمال هرگونه دخانیات مانند سیگار و قلیون و حتی گل باید قبل و بعد از عمل بینی کنار گذاشته شود. چه زمانی مجاز به کشیدن سیگار بعد از جراحی بینی هستم؟ چه مدت بعد از عمل بینی میتوان قلیون کشید؟ اینها همه سوالاتی هستند که افراد سیگاری و کسانی که دخانیات مصرف می کنند، مرتب از پزشک خود می پرسند.

دود دخانیات نتیجه جراحی را تحت تاثیر قرار می دهد، بنابراین هر چه فاصله سیگار بعد از عمل بینی و قبل از آن بیشتر باشد، فرد کمتر در معرض عوارض ناشی از آن قرار می گیرد. در حالت کلی پزشکان توصیه می کنند یک ماه قبل و بعد از جراحی بینی از استعمال دخانیات مانند سیگار، قلیون و گل خودداری نمایید.

دکتر اصغر معمارزاده جراح بینی اصفهان را در اینستاگرام  دنبال کنید

بدوره سیگار نکشیدن بعد از عمل بینی

استعمال هرگونه دخانیات مانند سیگار و قلیون و حتی گل باید قبل و بعد از عمل بینی کنار گذاشته شود. چه زمانی مجاز به کشیدن سیگار بعد از جراحی بینی هستم؟ چه مدت بعد از عمل بینی میتوان قلیون کشید؟ اینها همه سوالاتی هستند که افراد سیگاری و کسانی که دخانیات مصرف می کنند، مرتب از پزشک خود می پرسند.

دود دخانیات نتیجه جراحی را تحت تاثیر قرار می دهد، بنابراین هر چه فاصله سیگار بعد از عمل بینی و قبل از آن بیشتر باشد، فرد کمتر در معرض عوارض ناشی از آن قرار می گیرد. در حالت کلی پزشکان توصیه می کنند یک ماه قبل و بعد از جراحی بینی از استعمال دخانیات مانند سیگار، قلیون و گل خودداری نمایید.

عوارض کشیدن گل بعد از عمل بینی

گل در واقع نوعی ماری‌ جوانا است که درصد ماده مخدر تتراهیدروکانابینول و مواد شیمیایی آن نسبت به ماری جوانا بیشتر است. این ماده مخدر مشکلات جسمی و روحی بسیاری مانند مشکلات تنفسی، ناباروری، تزلزل شخصیتی، ابتلا به سرطان و… برای مصرف کننده به دنبال دارد.

از همین رو، گل نسبت به سیگار و قلیون عوارض پس از عمل بینی بیشتری مانند افزایش مشکلات قلبی، استرس، خونریزی، اختلال در ضربان قلب، پرخون شدن مویرگ های چشم و… دارد. برای مصون ماندن از مضرات هر نوع ماده مخدر و سیگار بعد از عمل بینی، ترک آنها را در اولویت برنامه های خود قرار دهید.


مطالب پیشنهادی برای مطالعه:

شرایط برای جراحی زیبایی انواع بینی

نکات مراقبتی بعداز جراحی بینی گوشتی

آزمایشات ضروری قبل از عمل بینی


آزمایشات ضروری قبل از عمل بینی | جراح بینی اصفهان

آزمایشات ضروری قبل از عمل بینی

بررسی آزمایشات ضروری قبل از عمل بینی

بسیاری از بیماران قبل از انجام عمل رینوپلاستی بسیار مضطرب به نظر می رسند و می خواهند، بدانند که آیا انجام جراحی برای آنها خطراتی به دنبال دارد یا خیر. از همین رو برای اطمینان دادن و رعایت احتیاط لازم است قبل از اقدام به جراحی آزمایشات لازم صورت بگیرد. در این مطلب از سایت دکتر اصغر معمارزاده جراح بینی اصفهان آزمایشات ضروری قبل از عمل بینی را مورد بررسی قرار دهیم.

نتیجه آزمایش قبل از عمل بینی می‌ تواند به پزشک و بیمار آگاهی و اطلاعات کافی دهد تا از خطرات موجود در حین عمل پیشگیری شود از طرفی نتایج مثبت این آزمایشات انجام جراحی بینی محدودیت خاصی ندارد و همه افرادی که از سلامت کامل برخوردار هستند، می‌توانند برای انجام این عمل زیبایی اقدام نمایند، اما گاهی شرایط پزشکی، بیماری های زمینه ای، مشکلات مربوط به انعقاد خون و… می توانند در روند انجام جراحی مشکل‌ساز شود.

بنابراین بسیار لازم است که قبل از اقدام به هر نوع عمل زیبایی مانند عمل بینی، بیماران و زیبا جویان آزمایش قبل از عمل بینی را به درستی و مطابق دستور پزشک انجام دهند. می تواند اضطراب و نگرانی بیمار را از بین ببرد تا او با خیالی آسوده اقدام به جراحی نماید. با مراجعه به دکتر اصغر معمارزاده جراح متخصص جراح بینی اصفهان که در زمینه جراحی زیبایی بینی مهارت دارند، می توانید مشاوره دقیق و اصولی را در این زمینه قبل از عمل دریافت کنید.

آزمایشات قبل از عمل بینی

قبل از اقدام به جراحی بینی استخوانی یا عمل بینی گوشتی لازم است تا شما چند جلسه مشاوره با پزشک خود داشته باشید تا شرایط جسمی و فیزیکی شما به خوبی مورد بررسی قرار گیرد. پزشک در ابتدا شما را معاینه می‌ کند و در باره سوابق پزشکی از شما پرس جو می نماید. پس از آن آزمایشات قبل عمل بینی لازم را تجویز می کند. بنابراین قبل از جراحی شما باید آزمایشات و مراحل زیر را طی کنید:

معاینه فیزیکی

پزشک از طریق معاینه بینی می‌تواند وضعیت استخوان، غضروف، ضخامت پوست بینی، غدد چربی، انحراف بینی، عدم قرینگی سوراخ های بینی و… راتشخیص دهد. این بررسی بصری باعث می‌شود تا جراح شما چشم انداز درستی از عمل جراحی و استفاده از یکی از روش های عمل بینی بسته و عمل بینی باز بر اساس مدل عمل بینی داشته باشد. در این قسمت حتی پزشک به شما در مورد نوع بینی و تناسب آن با صورت تان توصیه های لازم را خواهد نمود تا شما با آگاهی بیشتری نسبت به جراحی بینی خود اقدام کنید.

تصویربرداری از بینی

پزشک برای دریافت نتایج دقیق تر از شکل ظاهری بینی، تصاویری از بینی را در زوایای مختلف درخواست خواهد نمود. این نیز یک نوع آزمایش قبل از عمل بینی است که به روند بهتر جراحی و اقدامات لازم حین عمل بسیار کمک خواهد کرد.

 آزمایش خون قبل عمل بینی

آزمایش خون قبل از اکثر جراحی هایی که به روش تهاجمی انجام می‌شود مانند جراحی توده سر و گردن و سپتوپلاستی توسط پزشکان تجویز می شود. در واقع علت انجام این آزمایش قبل از عمل بینی این است که وضعیت فرد از نظر بیماری ها و اختلالات خونی به خوبی مورد بررسی قرار گیرد در آزمایش خون فاکتورهای زیر سنجش قرار خواهد گرفت:

  • CBC: این شاخص می تواند وضعیت گلبول های قرمز، سفید، پلاکت ها و دیگر فاکتورهای مهم در سنجش میزان کم‌ خونی فرد را مورد بررسی قرار دهد.
  • FBS: میزان قند خون را نشان می دهد.
  • PT و PTT: این شاخص وضعیت انعقادی خون را مورد بررسی قرار می‌ دهد. در واقع برای انعقاد خون، بدن باید مجموعه ای از پروتئین ها را داشته باشد تا در حین جراحی و خونریزی با مشکل مواجه نشود

از طریق این آزمایش می توان احتمال ابتلا به انواع هپاتیت را نیز مورد بررسی قرار داد.

شرایط برای جراحی زیبایی انواع بینی | جراح بینی اصفهان

سی تی اسکن ریه

اگر بیمار از وضعیت تنفسی خوبی برخوردار نباشد تصویر برداری از ریه ها نیز توصیه می شود.

الکترو کاردیو گرافی

با استفاده از این آزمایش می توان عملکرد الکتریکی قلب را مورد بررسی قرار داد. این تست برای بیمارانی که از مشکلات قلبی رنج می‌ برند، تحت استرس و فشار هستند و سن انجام عمل بینی در آن ها بالای ۴۰ سال است، الزامی می باشد.

دکتر اصغر معمارزاده جراح بینی اصفهان را در اینستاگرام  دنبال کنید

تست بارداری برای بانوان

این آزمایش در زمانی که بیماران مشکوک به بارداری هستند باید حتماً انجام شود. چرا که عمل بینی در بارداری نیز بایدها و نبایدهای مربوط به خود را دارد که ضرورت این آزمایش را مشخص می کند.

توموگرافی رایانه‌ ای یا تصویر برداری تشخیصی

در این روش با استفاده از اشعه ایکس وضعیت داخلی بینی بیمار از نظر عفونت سینوسی، پولیپ، انحراف و… مورد بررسی قرار می‌ گیرد تا در صورت بروز هر مشکلی همزمان با جراحی بینی آن را رفع کرد. این از آزمایشات روتین قبل از عمل جراحی بینی است.

تست کرونا

با توجه به شیوع این بیماری کووید ۱۹ از بیمار خواسته می شود تا آزمایش کرونا قبل از عمل بینی را انجام دهد. چرا که انجام عمل بینی در شرایطی که فرد به کرونا مبتلا است، هم برای کادر درمان و هم برای خود فرد بسیار خطرناک است.


مطالب پیشنهادی برای مطالعه:

افراد مناسب برای جراحی بینی فانتزی

شرایط برای جراحی زیبایی انواع بینی

نکات مراقبتی بعداز جراحی بینی گوشتی


آمار بازدید سایت

  • 116
  • 63
  • 41
  • 653
  • 4,854
  • 103,476
  • 796,070
  • 818
  • خرداد ۲۸, ۱۴۰۳

لینک های پرکاربرد

جراح بینی اصفهان، دکتر اصغر معمارزاده

سامانه معرفی، نوبت دهی اینترنتی و اتوماسیون تحت وب کلینیک24

نرم افزار مطب و کلینیک پزشکی

نرم افزار مطب و کلینیک دندانپزشکی

نرم افزار مرکز مشاوره و روانشناسی

نرم افزار رادیولوژی و سونوگرافی

نرم افزار آزمایشگاه و ژنتیک

طراحی سایت پزشکی

بانک اطلاعاتی مراکز پزشکی

نوبت دهی تلفن گویا

بهترین دندانپزشک اصفهان دکتر حسین برجیان

بهترین جراح لثه اصفهان دکتر حسین برجیان

بهترین متخصص ایمپلنت اصفهان دکتر حسین برجیان

بهترین دندانپزشک زیبایی اصفهان دکتر حسین برجیان

لیزر دندان اصفهان دکتر حسین برجیان

ایمپلنت دندان سوئیسی در اصفهان دکتر حسین برجیان

بهترین متخصص واریس اصفهان دکتر مهرداد طاهریون

درمان واریس اصفهان دکتر مهرداد طاهریون

بهترین متخصص پوست و مو اصفهان دکتر جویا

فوق تخصص سرطان زنان اصفهان دکتر فهیمه ثابت

دندانپزشک کودکان اصفهان دکتر نجمه اخلاقی

سرمایه گذاری در قبرس شمالی با البرز گروپ

خرید ملک در قبرس شمالی با البرز گروپ

مهاجرت به قبرس شمالی با البرز گروپ

اقامت قبرس شمالی با البرز گروپ

بهترین دندانپزشک اصفهان دکتر سید حمید رضویان
متخصص عصب کشی اصفهان دکتر سید حمید رضویان

جراح پستان اصفهان دکتر رسول فاتحی فرد

بهترین دندانپزشک اصفهان دکتر ندا مکانیک

بهترین ایمپلنت اصفهان دکتر ندا مکانیک

بهترین دندانپزشک کودکان اصفهان دکتر ندا مکانیک

بهترین دندانپزشک زیبایی اصفهان دکتر الناز مکانیک

بهترین دندانپزشک زیبایی اصفهان دکتر ندا مکانیک