ماه: فوریه 2024

روشهای جوانسازی صورت | جراح بینی اصفهان | دکتر اصغر معمار زاده

انواع تکنیک های جوانسازی صورت (۲)

روشهای جوانسازی صورت:

این روش ها در حقیقت تکنیک هایی هستند که دارای کمترین سطح تهاجمی هستند و می توانند با اهداف زیبایی یا بازیابی جوانی و ظاهر طبیعی فرد برای لیفت صورت، لیفت پیشانی، ابروها، گونه ها و یا فک ،مورد استفاده قرار گیرند. ایجاد چروک و مسائل مربوط به آن موضوعی طبیعی است، اما غیر قابل درمان نیست.

  • درمافیرم :

یک روش برای کشیدن پوست صورت بدون جراحی تزریق بوتاکس است که برای لیفت صورت و لیفت و کشیدن پوست گردن استفاده می شود. این روش یک شیوه جدید و ابتکاری برای تزریق بوتاکس با استفاده از میکرو دیلوشن برای بهبود وضعیت پوست و سفت شدن آن است که در آن همه اجزای صورت دست نخورده باقی می ماند. استفاده از این روش می تواند برای شما پوست سفت تر و کشیده تر در ناحیه صورت، پیشانی، گونه ها و گردن به همراه داشته باشد.

  • لیفت پیشانی و ابرو با بوتاکس :

یکی از رایج ترین روش های غیر جراحی جایگزین برای لیفت ابرو و پیشانی است. لیفت ابروی بوتاکس می تواند ناحیه ابرو را بالا کشیده و شکل دهد. همچنین این روش می تواند باعث حذف یا کاهش چروک های پیشانی، خطوط زیر چشم، ورم های پوستی و همه چین و چروک هایی شود که ظاهر فرد را خسته و ناراحت نشان می دهد. نتایج حاصل از این روش می تواند برای شما ظاهر شاداب و جوان به همراه داشته باشد، بدون اینکه نیازی به دوره ریکاوری و عوارض و خطرات جانبی مربوط به عمل جراحی باشد.

  • مزولیفت :

که به عنوان مزوتراپی نیز شناخته می شود روش درمانی که در آن بدون درد، تزریق های میکرو بر روی صورت انجام می شود. این تزریق ها پوست را هیدرات می کند و به این ترتیب تولید کلاژن و الاستین را برای جوان سازی ظاهر پوست با حداقل دوره ریکاوری و بهبود شبیه سازی می کند. در این حالت یک مجموعه از هشت درمان پایه معمولاً برای بیمار مورد نیاز است و این درمان ها با اقدامات بعدی نگهدارنده برای هر دو تا سه ماه همراه است.

صفحه ی رسمی اینستاگرام دکتر اصغر معمار زاده را مشاهده نمایید.روشهای جوانسازی صورت | جراح بینی اصفهان | دکتر اصغر معمار زاده

 

  • پرسیژن تی اکس :

یک روش درمانی و نوآورانه جدید برای کاهش مشکلاتی پوست صورت و گردن است که بطور تقریبی ۸۰% نتایج لیفت صورت را با هزینه مناسب به همراه دارد. این روش جدید ترین روش مطرح شده برای لیفت صورت بدون جراحی است که در آن از لیزر برای درمان نواحی کوچکتر همچون نیمه پایین صورت و گردن استفاده می شود. در این روش با لیزر می توان لایه های چربی را برداشت و بافت پوست را سفت کرد. این روش درمانی برای بیمارانی بسیار مناسب است که به دنبال حذف چربی در نواحی گردن، فک یا غبغب خود هستند. در این روش پوست تجدید ساختار می شود و فرآیند رشد و ترشح کلاژن آن شبیه سازی می شود که می تواند پوست ضخیم تر، سفت تر و پرتری را برای شما به همراه داشته باشد.

با استفاده از این روش می توان به نتایج زیر دست پیدا کرد:

*کاهش و معکوس کردن علائم پیری در بخش پایین صورت و گردن
*هموار کردن چین و چروک پوست
*برداشتن غبغب
*تیز کردن خط فک در ناحیه پایین صورت
*بازیابی طراوت و شادابی پوست صورت و گردن
*جوان تر، شاداب تر و با طراوت تر کردن ظاهر شما از نظر دیگران

با توجه به اینکه زمان درمان بستگی به حجم نواحی تحت درمان دارد، این روش درمانی معمولاً به یک ساعت زمان نیاز دارد. بیماران می توانند به فعالیت های عادی خود در طول ۱ تا ۳ روز پس از درمان باز گردند. نتایج حاصل از این عمل پس از ۴ هفته نمایان می شود و این بهبود وضعیت برای چهار تا شش ماه ادامه پیدا می کند.

  • لیفت پیشانی با آندوسکوپیک :

لیفت پیشانی با آندوسکوپیک بسیار رایج و متداول است. این روش نیازمند پنج برش مخفی کوچک در مو است که هیچ جراحت آشکاری از آن پس از عمل باقی نمی ماند. این روش درمانی می تواند هر چیزی که بین خط مو تا ابروها وجود دارد را بالا بکشد. به این ترتیب این روش می تواند کل پیشانی فرد را کشیده و هموار کرده و کل ناحیه بالای صورت را شاداب تر و جوان تر کند. همچنین با استفاده از این روش می توان ظاهر ابرو و تقارن آن را اصلاح کرد. به دنبال این روش درمانی بیمار با مقداری کبودی و ورم مواجه می شود. به هر حال بیمار معمولاً می تواند پس از حدود ۲ هفته احساس راحتی و بهبود کرده و به کار عادی روزمره خود باز گردد.

مطالب پیشنهادی دکتر اصغر معمار زاده (جراح بینی اصفهان):

انواع تکنیک های جوانسازی صورت (۱)

توصیه هایی جهت درمان لاغری صورت

تزریق بوتاکس برای جوانسازی پوست

مزایا و عوارض جوانسازی پوست با لیزر

لیفت صورت با لیزر چیست؟

تاثیر امواج رادیویی در جوانسازی پوست


تکنیک های جوانسازی صورت | جراح بینی اصفهان | دکتر اصغر معمار زاده

انواع تکنیک های جوانسازی صورت (۱)

روشهای جوانسازی صورت:

با بالا رفتن سن، پوست صورت ما استحکام و قابلیت ارتجاع خود را به خاطر کاهش قدرت عضلات از دست می دهند. و این موضوع معمولاً باعث ایجاد چروک در پیشانی، ابروها و فرو رفتگی گونه می شود و چروک های به نسبت زیاد بر روی پوست ایجاد می شود. مردان و زنان در اوایل دهه ۴۰ سالگی و ۵۰ سالگی با این تغییرات ناخوشایند مواجه می شوند. روش ها در حقیقت تکنیک هایی هستند که دارای کمترین سطح تهاجمی هستند و می توانند با اهداف زیبایی یا بازیابی جوانی و ظاهر طبیعی فرد برای لیفت صورت، لیفت پیشانی، ابروها، گونه ها و یا فک ،مورد استفاده قرار گیرند. ایجاد چروک و مسائل مربوط به آن موضوعی طبیعی است، اما غیر قابل درمان نیست.

  • لیفت نیمرخ :

یک روش ایده آل برای لیفت صورت، لیفت پیشانی و لیفت گردن برای مردان و زنانی است که به دنبال بازیابی ظاهر شاداب تر و جوان تر هستند. برای استفاده از این روش درمانی، فقط به بی هوشی موضعی نیاز است.

  • لیزر لیپو :

روشی است که در آن از لیزر برای برداشتن چربی و ضخامت پوست صورت، گردن و فک استفاده می شود. این روش ابتکاری، از پرتو لیزر برای برداشتن لایه های پوست صورت استفاده می کند. و به همین خاطر دوره ریکاروی و اثرات جانبی آن در مقایسه با روش های سنتی کمتر است. استفاده از این روش برای صاف کردن قسمت های ناهموار صورت همچون گردن، خط فک و نیز نواحی مربوط به آن امکان پذیر است.

  • انتقال چربی ( میکرو تزریق چربی) :

یک روش لیفت صورت بدون جراحی است که برای بازیابی حجم پوست صورت با انتقال چربی از یک ناحیه بدن به ناحیه دیگر مورد استفاده قرار می گیرد.

تکنیک های جوانسازی صورت | جراح بینی اصفهان | دکتر اصغر معمار زاده

 

صفحه ی رسمی اینستاگرام دکتر اصغر معمار زاده را مشاهده نمایید.

  • لیفت صورت و لیفت پیشانی مایع :

این روش یکی از رایج ترین روش های شاداب کردن پوست، بدون نیاز به عمل جراحی است که به بازیابی ظاهر پوست کمک فراوان می کند. در لیفت صورت مایع از مواد طبیعی قابل تزریق پرکننده برای لیفت ملایم و کشیدن پوست صورت برای کاهش چین و چروک و ناهمواری های آن استفاده می شود. نتایج حاصل از این روش دستیابی به یک ظاهر طبیعی و شاداب بدون نیاز به دوره ریکاوری و خطرات مربوط به جراحی لیفت صورت است. علاوه بر این از این روش برای پر کردن بافت نرم از بین رفته پوست به خاطر افزایش سن استفاده می شود. این روش کم تهاجمی، غیر جراحی و بدون درد است و با اختصاص ۴۰ دقیقه زمان برای آن شما می توانید ظاهر خسته و مرده پوست خود را به یک ظاهر جوان و شاداب تبدیل کنید.

  • رجوالیفت :

روشی است که توسط موسسه رجوالیفت معرفی شده و با استفاده از آن می توان شادابی و طراوت پوست را بازیابی کرد. در این روش با استفاده ترکیبی از تزریق پر کننده های پوستی برای افزایش حجم و روش لیزر برای تجدید ساختار پوست و محکم و سفت کردن آن استفاده می شود.

با استفاده از این روش می توان اطمینان داشت که فرد می تواند به یک ظاهر جوان و شاداب که همیشه مورد نظر وی بوده دست پیدا کند. این روش لیفت صورت بدون جراحی، سریع و ساده است و با انجام آن بیمار با حداقل ناراحتی و دوره ریکاوری مواجه می شود. نتایج حاصل از این روش به صورت باور نکردنی طبیعی است و برای سال ها دوام دارد. اگر شما به دنبال استفاده از یک روش مناسب برای بازیابی حالت طبیعی پوست خود هستید، این روش برای شما بسیار مناسب و موثر خواهد بود.

مطالب پیشنهادی دکتر اصغر معمار زاده (جراح بینی اصفهان):

توصیه هایی جهت درمان لاغری صورت

تزریق بوتاکس برای جوانسازی پوست

مزایا و عوارض جوانسازی پوست با لیزر

تمرینان صورت برای جوان ماندن و جلوگیری از پیری پوست

لیفت صورت با لیزر چیست؟

تاثیر امواج رادیویی در جوانسازی پوست


درمان لاغری صورت | جراح بینی اصفهان | دکتر اصغر معمار زاده

توصیه هایی جهت درمان لاغری صورت

درمان لاغری صورت

بسیاری از افراد هستند که از لاغری صورتشان ناراضی هستند. برجستگی گونه ها و پر بودن چهره، یکی از ارکان زیبایی ظاهری به حساب می آید که افراد زیادی از آن بی بهره اند. یکی از مشکلات عمده زیبایی صورت، لاغری و فرورفتگی گونه ها می باشد. تزریق چربی و ژل های هیالورونیک همگی در راستای برطرف کردن این نقیصه و حفظ و اصلاح برجستگیهای صورت می باشند.

علت اصلی بروز و پدید آمدن لاغری و افت بافت صورت عمدتا سالخوردگی و افزایش سن است. ولی ما شاهد این نشانه در جوانها نیز هستیم. گاهی اوقات این موضوع برایشان بسیار اهمیت دارد و انگیزه زیادی برای چاق تر کردن صورت خود دارند. متاسفانه چاقی عمومی بدن ارتباط مستقیمی با پر بودن صورت ندارد. لذا افرادی را می بینیم که با وجود داشتن بدنی چاق، صورتی لاغر، کشیده یا افتاده دارند یا بالعکس.

علاوه بر بالا رفتن سن، عوامل دیگری نیز دلیل لاغری صورت هستند مانند مسائل ژنتیک یا ارثی، سبک زندگی، برخی بیماریهای زمینه ای شخص مانند اختلالات فتو ایمون، نقایص ایمنی نظیر عفونتهای مزمن و ایدز، بیماری دیابت پیشرفته، هیپرتیروئیدی (پرکاری تیروئید) ، کم خونی های مزمن و پیشرفته و سرطان.

چه اقداماتی باید انجام دهیم تا لاغری صورتمان به مرور بهتر شود ؟

  1. خواب و استراحت کافی ،
  2. دوری از استرس ،
  3. تشخیص به موقع بیماریهای غدد و متابولیسم،
  4. مصرف ویتامین ها مخصوصا ویتامین های محلول در چربی توصیه می شود.
  5. برای اثربخشی و درمان سریعتر، رژیم غذایی غنی از سویا، کنجد، کشمش، زیتون، عسل، شیره انگور، شیره خرما، رازیانه، انار، رزماری، شیر و لبنیات و ارده می تواند بسیار مفید باشد. زیرا این مواد غذایی سرشار از ویتامین ها، آنتی اکسیدانها و فیتو استردیول هستند که برای خوش آب و رنگ کردن چهره و چاقی بافت صورت مناسب است.

آیا مواردی ذکرشده، برای افراد لاغر هم موثر است ؟

در افرادی که لاغری شدید بدنی دارند، لاغری صورت به دلیل لاغری کلی بدن است که باید به متخصصان تغذیه و غدد مراجعه کنند. در واقع باید کالری دریافتی را بالا ببرند و اضافه بدن کلی پیدا کنند.

درمان لاغری صورت | جراح بینی اصفهان | دکتر اصغر معمار زاده

صفحه ی رسمی اینستاگرام دکتر اصغر معمار زاده را مشاهده نمایید.

چه عوامل دیگری در بهبود لاغری صورت می تواند موثر باشد ؟

ماساژ اصولی و علمی صورت و گونه ها با روغن های طبیعی مثل روغن کنجد، روغن زیتون و روغن شترمرغ برای برطرف کردن لاغری صورت موثر است.
کمپرسهای سرد و گرم، پیلینگ طبیعی با اسیدهای میوه ای، قبل از انجام میکاپ نیز در پر نشان دادن چهره و برجستگی گونه ها تاثیر بسزایی دارد.

توصیه می شود اعمال زیر را نیز انجام دهید :
  • آب هویج همراه با شکر و نارگیل صبحها بنوشید.
  • آب معدنی روزانه ۶ لیوان به دفعات مختلفی در طول شبانه روز بنوشید.
  • شیر موز ، فندق ، پسته و کشمش بعد از ناهار مصرف نمایید
  • روزانه ۱-۲ کیلومتر پیاده بروید و نرمش های سبک انجام دهید.
  • قرص ویتامینEروزی ۴۰۰واحد و قرص ایمدین Imedeenرا نیز شبی ۱ عدد میل کنید.
  • استرس و فشارهای عصبی را از خود دور کنید .
  • از بالش خواب بلند و نامناسب استفاده نکنید .
  • یبوست را اگر مبتلا به هستید با کاهو و روغن زیتون تحت مداوا قرار دهید.
  • ماساژ صورت با Emu oil با تکنیک صحیح توسط فردی که Beautician متخصص علم زیبایی شناسی باشد نیز در برجستگی و زیبایی گونه ها و فرم دادن به چهره شما بسیار موثر خواهد بود.
  • ارتباط نزدیک با متخصصین زیبایی و پوست داشته باشید تا آنها بتوانند بر حسب دلیل و نوع لاغری صورت شما، درمانی برای آن درنظر بگیرند.
  • صفحه ی رسمی اینستاگرام دکتر اصغر معمار زاده را مشاهده نمایید.

مطالب پیشنهادی دکتر اصغر معمار زاده (جراح بینی اصفهان):

تزریق ژل گونه بعد از عمل بینی

تزریق بوتاکس برای جوانسازی پوست

جراحی زیبایی صورت می تواند عارضه داشته باشد؟

تمرینان صورت برای جوان ماندن و جلوگیری از پیری پوست

لیفت صورت با لیزر چیست؟

رایج ترین مناطق برای تزریق چربی


جوش صورت بعد از عمل بینی (قسمت دوم) | جراح بینی اصفهان

جوش صورت بعد از عمل بینی (قسمت دوم)

جوش صورت بعد از عمل بینی (قسمت دوم)

بعد از عمل بینی جوش زدی؟

اگر بعد از جراحی بینی درگیر جوش صورت شده اید و به دنبال سریع ترین راهکار برای درمان آن هستید، با ما همراه باشید.

۴.حساسیت به چسب روی بینی

التهاب آلرژیک پوست شایعه ای نادر است، ولی بعضی از افراد در واکنش به چسب‌ها ممکن است دچار حساسیت و آلرژی شوند. بنابراین چنین افرادی باید سریعا با جراح خود در رابطه با این مسئله مشورت کنند.

۵.کثیف بودن صورت

چنانچه دست شما کثیف هست هرگز آن را به صورت خود نزنید، زیرا این کار باعث ایجاد جوش بیشتر روی بینی شما می‌شود. در دوران نقاهت توصیه می‌شود به طور مرتب دست‌های خود را بشویید تا از ورود هر گونه آلودگی به پوست صورتتان جلوگیری شود.

جوش صورت بعد از عمل بینی (قسمت دوم) | جراح بینی اصفهان

صفحه اینستاگرام دکتر اصغر معمارزاده – جراح بینی اصفهان

۶.استرس و اضطراب قبل از عمل

با توجه به این موضوع اگر می‌خواهید که بینی خود را عمل کنید، ابتدا سعی کنید آرامش خود را حفظ کرده و برای رهایی از استرس، از یوگا و مدیتیشن استفاده نمایید. در صورتی که اضطراب شما بیشتر از حد معمول بود، با مشورت پزشک، اقدام به مصرف داروهای آرام بخش کنید.

۷.رعایت نکردن اصول تغذیه ای قبل از عمل

عدم رعایت رژیم غذایی قبل از عمل، یکی از عوامل تاثیر گذار در ایجاد جوش صورت پس از جراحی بینی است. برای جلوگیری از جوش زدن صورت، باید مصرف مواد غذایی مانند مغزیجات، شکرهای مصنوعی و تنقلات را کاهش دهید.

همچنین به ‌دفعات زیاد آب نوشیده و از مواد غذایی استفاده کنید که آب فراوان دارد. برای جلوگیری از ایجاد جوش به شما توصیه می‌کنیم که اصول تغذیه ای را به درستی رعایت کنید.

 


مطالب پیشنهادی:

جوش صورت بعد از عمل بینی (قسمت اول)

توضیحاتی درباره چسب بینی


جوش صورت بعد از عمل بینی (قسمت اول) | جراح بینی اصفهان

جوش صورت بعد از عمل بینی (قسمت اول)

جوش صورت بعد از عمل بینی (قسمت اول)

بعد از عمل بینی جوش زدی؟

اگر بعد از جراحی بینی درگیر جوش صورت شده اید و به دنبال سریع ترین راهکار برای درمان آن هستید، این مقاله برای شما بسیار مفید خواهد بود.

جراحی بینی، یکی از پرطرفدارترین عمل‌های زیبایی در سراسر دنیا محسوب شده. ولی علاوه بر مزایای بی شمار آن، مانند سایر عمل‌ها ممکن است برای بعضی افراد عوارضی را ایجاد کند.

از رایج‌ترین عوارض بعد از عمل بینی می‌توان به جوش زدن پوست صورت و بینی اشاره کرد. که ممکن است این مسئله برای بسیاری از افراد آزاردهنده باشد. اگر می‌خواهید درباره علت جوش صورت پس از عمل بینی و بهترین راه‌های درمان آن بدانید لطفا تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

عوامل جوش صورت بعد از عمل بینی

یکی از شایع‌ترین عوارضی که پس از جراحی بینی افراد با آن مواجه می‌شوند، جوش بعد از عمل بینی است. این عارضه به دلایل گوناگونی ایجاد می‌شود که در ادامه به این عوامل خواهیم پرداخت.

۱.بسته شدن منافذ پوستی روی بینی

بعد از جراحی در حدود یک هفته آتل و گچ بر روی بینی قرار دارد. همین مسئله باعث بسته شدن منافذ پوستی و ایجاد چربی اضافه می‌گردد. چرا که با وجود باند و گچ بر روی بینی مسلما به درستی نمی‌توانید بینی خود را تمیز نگه دارید.

بنابراین افراد شاهد افزایش چربی و جوش زدن صورت خواهند بود. البته باید به این نکته توجه داشته باشید که با گذشت زمان و برداشتن آتل بینی، غدد روی پوست کمتر ترشح شده و در نتیجه جوش بعد از عمل به مرور زمان کاهش می‌یابد.

جوش صورت بعد از عمل بینی (قسمت اول) | جراح بینی اصفهان

صفحه اینستاگرام دکتر اصغر معمارزاده – جراح بینی اصفهان

۲.چربی زیاد روی صورت

لازم است بدانید چرب شدن بیش از حد پوست بعد از جراحی، به دلیل آلودگی منافذ پوست بر اثر استفاده از چسب و تورم بینی اتفاق می‌افتد. همچنین استفاده طولانی مدت از آتل و چسب روی بینی باعث ترشح بیشتر غدد چربی شده که این اتفاق سبب بروز جوش و آکنه در سطح پوست می‌شود.

۳.حساسیت به یکسری داروها

بعضی از افراد به یکسری داروها حساس نشان داده، به طوریکه بعد از عمل بینی، با مصرف آنتی بیوتیک و داروهای مسکن ممکن است دچار جوش صورت شوند. بنابراین اگر پس از شروع دارو دچار عوارضی مثل خارش و یا بثورات پوستی شدید، فورا این موضوع را به جراح خود اطلاع دهید.

 


مطالعه بیشتر:

جراحی بینی در افراد دیابتی

عوامل تاثیرگذار در نوع پوست و ظاهر بینی


کوچک کردن بینی بدون جراحی | جراح بینی اصفهان

کوچک کردن بینی بدون جراحی

کوچک کردن بینی بدون جراحی

کوچک کردن بینی به چه دلیل انجام می شود؟

بینی در مرکز کانونی صورت قرار دارد به همین علت در نگاه اول توجه زیادی را به خود جلب می کند. روش های مختلفی مانند آرایش صحیح باعث کوچکتر دیده شدن بینی می شود. اما این تمرینات آسان را می توانید برای بهبود فرم بینی انجام دهید. نتیجه این تمرینات در طولانی مدت بروز می کند.

تمرین اول: با استفاده از تنفس

از انگشت اشاره برای فشردن پره های بینی استفاده کنید و سعی کنید با قدرت نفس بکشید. برای نتیجه گیری بهتر روی قسمت های پایینی فشار بیشتری وارد کنید. با افزایش فشار ریتم تنفس را آهسته تر نمایید. این تمرین را به اندازه ۱۰ بار نفس کشیدن انجام دهید.

افزایش سن تغییرات زیادی در چهره ایجاد می کند. این تغییرات بر روی پوست و غضروف بینی نیز تاثیرگذار است. تمرین بعدی از افتادگی و تغییر فرم بینی در زمان کهنسالی جلوگیری می نماید.

تمرین دوم: گرفتن نوک بینی

نوک بینی را با دو انگشت اشاره و شست بگیرید و به آرامی آن را به سمت بالا بکشید. حالا سعی کنید نوک بینی را رو به پایین فشار دهید و انرژی معکوس وارد نمایید. این کار را می توانید با یک انگشت و از طرف پایین نوک بینی نیز انجام دهید. این کار را چندین بار در روز تکرار کنید.

تمرین سوم: لبخند زدن

طبیعت همیشه راهکارهای خوبی به ما ارائه می دهد. لبخند زدن به فرم صاف و مستقیم بودن بینی بسیار کمک می کند. تنها کاری که باید انجام دهید این است که بیشتر لبخند بزنید و با انگشت نوک بینی را به آرامی به سمت بالا هل بدهید. این کار به فرم دهی عضلات کناره بینی نیز کمک می کند. این تمرین را روزی ۲۰ تا ۳۰ مرتبه انجام دهید. بعد از مدتی نتیجه را مشاهده خواهید کرد.

کوچک کردن بینی بدون جراحی | جراح بینی اصفهان

صفحه اینستاگرام دکتر اصغر معمارزاده – جراح بینی اصفهان

تمرین چهارم: انجام تمرینات ورزشی برای کوچک کردن بینی

تمرینات ورزشی مثل یوگا بر روی نحوه تنفس بسیار تاثیرگذار هستند. دم و بازدم عمیق برای شکل دهی به بینی نیز کاربرد دارد. در یک پوزیشن راحت بنشینید. راه یکی از سوراخ های بینی را با دو انگشت به مدت ۴ ثانیه مسدود کنید و با سوراخ دیگر نفس بکشید. سپس همین کار را با طرف دیگر انجام دهید و هوا را تخلیه کنید. می توانید در طول روز این تمرین را به صورت معکوس سه یا چهار بار تکرار نمایید.

تمرین پنجم: کوچک کردن بینی با استفاده از ماساژ

بخش های مختلف بینی را ماساژ دهید. این کار را از پل بینی شروع کنید. از بالای پل بینی رو به پایین به آهستگی و در یک خط مستقیم بینی را ماساژ دهید. همچنین این ماساژ را از کناره بینی هم انجام بدهید. برای نتیجه گیری بهتر ۵ دقیقه ماساژ نیاز است.

بینی پر چالش ترین ناحیه برای تغییر شکل است. این پنج تمرین ساده به شما کمک می کند تا بدون هیچ هزینه ای کوچک کردن بینی و تقویت عضلات آن را به مرور زمان بهبود دهید. انجام تمرینات فوق در زمان بلوغ توصیه می شود تا فرم بینی از حالت ایده آل خارج نشود. فقط باید پشتکار و صبر زیادی در این مسیر داشته باشید.

 


مطالب پیشنهادی:

عوارض و معایب کوچک کردن زیاد پره بینی

جراحی برای کوچک کردن شاخک بینی


سوالات رایج در مورد چسب زدن بینی | جراح بینی اصفهان

سوالات رایج در مورد چسب زدن بینی

سوالات رایج در مورد چسب زدن بینی

عوارض سفت چسب زدن

  • ایجاد چین‌هایی در اطراف پره‌های بینی
  • ظاهر نامتناسب در بینی
  • ورم یک طرفه بینی

شل چسب زدن چه عوارضی دارد؟

  1. طولانی شدن دوره نقاهت
  2. ایجاد تورم
  3. التهاب بینی

عوارض زیاد چسب زدن بینی

چسب زدن زیاد بینی، در کاهش تورم بینی و التهاب آن نقشی ندارد. بعضی از افراد به اشتباه فکر می‌کنند که هر چه مدت زمان بیشتری بر روی بینی خود چسب بزنند، تورم آن سریعتر کاهش می‌یابد و زودتر دوران نقاهت را پشت سر می‌گذارند.

باید به این نکته بسیار توجه داشته باشید که زیاد زدن چسب بینی بر روند بهبودی شما هیچ تاثیری ندارد و مدت زمان استفاده از بینی، باید فقط توسط پزشک متخصص به شما اعلام شود.

 

صفحه اینستاگرام دکتر اصغر معمارزاده – جراح بینی اصفهان

راهکار حساسیت پوست به چسب بینی چیست؟

تعدادی از افراد از ابتدا حساسیت شدید به چسب دارند و با چسب زدن دچار قرمزی شدید پوست و حتی تاول های پوستی می شوند ؛ در این صورت این افراد نباید از چسب بینی استفاده کنند یا آن که از چسب های مخصوص و ضد حساسیت استفاده کنند.

مدت زمان چسب زدن بعد از عمل گوشتی چقدر است؟

مدت زمان چسب زدن بینی گوشتی در مقایسه با استخوانی بیشتر است و این

این زمان حدودا ۶ تا ۸ هفته می باشد.

مدت زمان چسب زدن بعد از عمل استخوانی چقدر است؟

زمان چسب زدن بینی استخوانی تقریبا ۴ هفته است.

بر آمدگی بینی با چسب درمان می شود؟

بستگی به نوع بر آمدگی دارد. اگر از نوع ورم باشد،درمان می شود و در غیر این صورت بهتر با پزشک خود مشورت کنید.

آیا تنها پزشک می تواند چسب بینی را بزند؟

در روزهای اول بعد از جراحی باید حتما توسط پزشک چسب زده شود، ولی بعد از گذشت مدتی چسب زدن بینی می تواند توسط فرد دیگری که آموزش دیده انجام گردد.

آیا می توانم فقط شبا چسب بزنم؟

خیر. تا حداقل دوماه باید چسب به صورت دائمی زده شود و این موضوع بستگی به نظر جراح شما دارد.

 


مطالب پیشنهادی:

عوارض نزدن چسب بعد عمل بینی

روش جدا کردن چسب پس از عمل بینی


عوارض نزدن چسب بعد عمل بینی | جراح بینی اصفهان

عوارض نزدن چسب بعد عمل بینی

عوارض نزدن چسب بعد عمل بینی

افراد پس از اقدام به جراحی برای کاهش تورم باید تا چند مدت از چسب بینی استفاده کنند.

همان طور که می‌دانید در صورت اشتباه زدن چسب با عوارض جبران ناپذیری مواجه خواهید شد.

چرا بعد از عمل بینی استفاده از چسب توصیه می‌شود؟

چسب زدن به بینی پس از جراحی، میزان ورم آن را کاهش می‌دهد و همچنین به شکل گیری مجدد بینی کمک بسیاری می‌کند. این کار به بینی فشار کمی وارد کرده و در نتیجه از کشیده شدن پوست بینی و بافت زیر آن جلوگیری می‌کند. افرادی که دارای بینی گوشتی هستند، نسبت به افراد با بینی استخوانی باید زمان بیشتری از چسب بینی استفاده نمایند.

عوارض نزدن چسب بعد از عمل بینی

  1. التهاب بیش از حد بینی
  2. عدم فرم گیری درست بینی
  3. تورم زیاد
  4. افزایش دوره نقاهت
  5. ایجاد اسکار
  6. افتادگی نوک بینی
  7. درست جوش نخوردن غضروعوارض نزدن چسب بعد عمل بینی | جراح بینی اصفهان

صفحه اینستاگرام دکتر اصغر معمارزاده – جراح بینی اصفهان

اصول استفاده از چسب بینی بعد عمل

  • انتخاب چسب مناسب
  • شستن صورت با آب و صابون
  • تمیز کردن پوست روی بینی با استفاده از پنبه آغشته به الکل
  • خشک کردن صورت با حوله نرم
  • به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه صبر کرده تا پوست کاملا خشک شود.
  • استفاده از یک نوار چسب مناسب

با توجه به اندازه ی بینی خود، یک نوار ۱۰ تا ۱۲ سانتی متری را جدا کنید و به شکل U لاتین، در زیر بینی خود قرار دهید.

وسط نوار چسب باید در زیر نوک بینی قرار گرفته و بقیه آن از کنار بینی به سمت بالا برود.

سه تکه نوار ۳ تا ۵ سانتی متری را به آرامی و به شکل عرضی بر روی بینی زده و سپس از پل تا نوک بینی را بچسبانید.

مجددا یک لایه چسب عرضی روی بینی خود بچسبانید و با احتیاط آن را بمالید تا محکم بر روی لایه‌های قبلی قرار بگیرد.

قسمت کوچک بیرون زده چسب را با نوک قیچی جدا کنید.

 


مطالعه بیشتر:

روش جدا کردن چسب پس از عمل بینی

مزایای استفاده از چسب بینی


سوالات رایج در مورد عمل بینی و بارداری | جراح بینی اصفهان

سوالات رایج در مورد عمل بینی و بارداری

سوالات رایج در مورد عمل بینی و بارداری

۱-آیا بیهوشی تأثیر سوء روی شیر دارد؟

داروهای بیهوشی حداکثر تا ۱۲ساعت بعد از جراحی در بدن از بین می‌روند و هیچ‌گونه اثری از آن‌ها باقی نمی‌ماند، بنابراین ۱۲ساعت بعد از جراحی می‌توان به کودک خود شیر داد. حال اگر کسی می‌خواهد حتما در این ۱۲ساعت شیردهی داشته باشد، باید این را بداند که داروهای بیهوشی موجود در شیر ممکن است باعث خواب‌آلودگی کودک شوند

۲-آیا بعد از بارداری بینی افتادگی پیدا می‌کند؟

بعد از بارداری، افتادگی بینی اتفاق نمی‌افتد. افرادی که جراحی بینی انجام داد‌اند و باردار می‌شوند مثل سایر افراد در دوران بارداری، بینی‌شان ورم می‌کند که باید گفت دو، سه ماه بعد از زایمان، ورم بینی به‌طور کامل برطرف می‌شود و هیچ تأثیری روی شکل بینی ندارد.

۳-مصرف قرص ضدباردارى تاثیر منفی روی جراحی بینی دارد؟

خیر، لازم نیست برای جراحی بینی قرص ضدبارداری قطع شود، می‌توانید این قرص را طبق دستور پزشک مصرف کنید.

۴-اگر خانمی باردار باشد و به‌دلیل انحراف بینی یا تنگ بودن مجاری تنفسی در تنفس مشکل پیدا کند، آیا جراحی بینی به او توصیه می‌شود؟

زمانی که سلامت شما به‌دلیل عدم توانایی در تأمین اکسیژن مورد نیاز بدن در خطر قرار گیرد، ممکن است انجام عمل جراحی بینی حتی باوجود بارداری توصیه شود. البته احتمال این امر بسیار پایین است و باید برای مقایسه‌ مزایا و معایب این کار به پزشک مراجعه کنید.

۵- آیا بارداری بر نتیجه عمل بینی تاثیر می‌گذارد؟

تاثیری نمی‌گذارد. فقط ممکن است به‌دلیل بارداری بینی و صورت پف کند که بعد از زایمان این مشکل رفع می‌شود.

۶-آیا زایمان طبیعی بعد از عمل بینی امکان‌پذیر است؟

جراحى زيبايى بينى هيچ تاثيرى روى باردارى و زايمان طبيعى ندارد و فرد جراحى‌شده هيچ تفاوتى با ساير افراد ندارد و مى‌تواند مانند ساير افراد زايمان طبيعى داشته باشد، اما به‌طور کلی توصیه می‌شود اگر هنوز جراحی نکرده‌اید، زایمان طبیعی بعد از عمل بینی نباشد. یعنی ابتدا زایمان کنید و سپس یک تا سه ماه بعد برای انجام جراحی زیبایی بینی اقدام کنید.

 

صفحه اینستاگرام دکتر اصغر معمارزاده – جراح بینی اصفهان


مطالب مرتبط:

بارداری و جراحی بینی

بررسی تاثیر بارداری بر بینی جراحی شده


آمار بازدید سایت

  • 117
  • 63
  • 41
  • 653
  • 4,854
  • 103,476
  • 796,070
  • 818
  • خرداد ۲۸, ۱۴۰۳

لینک های پرکاربرد

جراح بینی اصفهان، دکتر اصغر معمارزاده

سامانه معرفی، نوبت دهی اینترنتی و اتوماسیون تحت وب کلینیک24

نرم افزار مطب و کلینیک پزشکی

نرم افزار مطب و کلینیک دندانپزشکی

نرم افزار مرکز مشاوره و روانشناسی

نرم افزار رادیولوژی و سونوگرافی

نرم افزار آزمایشگاه و ژنتیک

طراحی سایت پزشکی

بانک اطلاعاتی مراکز پزشکی

نوبت دهی تلفن گویا

بهترین دندانپزشک اصفهان دکتر حسین برجیان

بهترین جراح لثه اصفهان دکتر حسین برجیان

بهترین متخصص ایمپلنت اصفهان دکتر حسین برجیان

بهترین دندانپزشک زیبایی اصفهان دکتر حسین برجیان

لیزر دندان اصفهان دکتر حسین برجیان

ایمپلنت دندان سوئیسی در اصفهان دکتر حسین برجیان

بهترین متخصص واریس اصفهان دکتر مهرداد طاهریون

درمان واریس اصفهان دکتر مهرداد طاهریون

بهترین متخصص پوست و مو اصفهان دکتر جویا

فوق تخصص سرطان زنان اصفهان دکتر فهیمه ثابت

دندانپزشک کودکان اصفهان دکتر نجمه اخلاقی

سرمایه گذاری در قبرس شمالی با البرز گروپ

خرید ملک در قبرس شمالی با البرز گروپ

مهاجرت به قبرس شمالی با البرز گروپ

اقامت قبرس شمالی با البرز گروپ

بهترین دندانپزشک اصفهان دکتر سید حمید رضویان
متخصص عصب کشی اصفهان دکتر سید حمید رضویان

جراح پستان اصفهان دکتر رسول فاتحی فرد

بهترین دندانپزشک اصفهان دکتر ندا مکانیک

بهترین ایمپلنت اصفهان دکتر ندا مکانیک

بهترین دندانپزشک کودکان اصفهان دکتر ندا مکانیک

بهترین دندانپزشک زیبایی اصفهان دکتر الناز مکانیک

بهترین دندانپزشک زیبایی اصفهان دکتر ندا مکانیک