ماه: سپتامبر 2024

دلایل افتادگی نوک بینی پس از جراحی | جراح بینی اصفهان | دکتر اصغر معمار زاده

بررسی افتادگی نوک بینی پس از جراحی بینی

بررسی دلایل افتادگی نوک بینی پس از جراحی

در ادامه مطلب امروز سایت دکتر اصغر معمارزاده (جراح بینی اصفهان) دلایل افتادگی نوک بینی پس از جراحی را مورد بررسی قرار می دهیم.

تکنیک‌های نامناسب جراحی

این عامل زمانی سبب افتادگی بینی می‌شود که جراحی به شیوه غیر اصولی انجام شود. یعنی جراح با استفاده از تکنیک‌های قدیمی و بدون توجه به حالات بینی و شرایط شخص، تنها در صدد کاهش حجم بینی باشد. از این رو اگر می‌خواهید مشکل افتادگی بینی پس از جراحی برایتان رخ ندهد حتماً توصیه می‌کنیم به یک دکتر جراحی بینی با تجربه و متخصص مراجعه کنید.

عدم انجام مراقبت‌های بعد از جراحی بینی

در برخی دیگر از مواقع نیز، جراحی به شکلی اصولی و درست انجام می‌شود اما خود فرد از مراقبت‌های پس از عمل کوتاهی کرده و مشکلاتی از قبیل افتادگی بینی حاصل می‌شود. توجه داشته باشید که کوتاه بودن تیغه میانی بینی، بلند و بزرگ بودن غضروف سر بینی و تقویت نکردن غضروف بینی در حین جراحی بینی از جمله از دیگر عواملی هستند که می‌توانند باعث افتادگی بینی پس از جراحی شوند. شایان ذکر است که بینی‌ها گوشتی به دلیل ساختاری که دارند بیشتر از سایر گونه‌های بینی در معرض افتادگی قرار دارند.

اگر می‌خواهید پس از انجام عمل جراحی، مشکل افتادگی بینی در شما رخ ندهد بایستی ابتدا به یک دکتر جراح پلاستیک با تجربه مراجعه کنید و پس از انجام عمل تمامی نکاتی که در رابطه با مراقبت‌های بعد از عمل توصیه می‌شوند را با دقت اجرا کنید.

دلایل افتادگی نوک بینی پس از جراحی | جراح بینی اصفهان | دکتر اصغر معمار زاده

پیشگیری از افتادگی نوک بینی

با تقویت غضروف نوک بینی می‌توانید تا حد زیادی از افتادگی بینی پیشگیری کنید. برای این کار پزشکان از سایر بخش‌های بدن نظیر لاله گوش یا دنده که غضروف مقاوم دارند، غضروف برداشته و در روند عمل جراحی بینی، آن را به بینی پیوند می‌دهند. از دیگر روش‌های رایج پیشگیری از افتادگی بینی، چسب زدن نوک بینی بد از عمل است. از آنجایی که چسب زدن به بینی در فرم دهی آن نیز موثر است بایستی به درستی و به شکل اصولی انجام شود. چرا که بینی شما در حالت بسیار حساسی قرار داشته و به راحتی آسیب‌پذیر است.

مشکلات ناشی از افتادگی بینی

افتادگی بینی اگر درمان نشود می‌تواند مشکلات زیادی را برای فرد به همراه داشته باشد. از جمله از ین مشکلات به هم خوردن ظاهر فرد و کاهش زیاد اعتماد به نفس او است. از آن گذشته افتادگی بینی مشکلات تنفسی را نیز به همراه دارد به‌طوری‌که فرد در نفس کشیدن دچار مشکل می‌شود.

جراحی ترمیمی برای رفع افتادگی بینی

اگر پس از انجام عمل جراحی به هر دلیلی نوک بینی شما افتادگی داشت برای رفع مشکل آن می‌توان جراحی ترمیمی انجام داد. این کار توسط دکتر زیبایی انجام می‌شود. توجه داشته باشید که جراحی ترمیمی برای رفع افتادگی بینی یک عمل بسیار حساس است چرا که در صورتی که جراح موفق به حل این مشکل نشود، دیگر فرد نمی‌تواند به درمان افتادگی بینی اقدام کند و مجبور است تا آخر عمر همان گونه زندگی کند.

از این رو در انتخاب جراح بینی بسیار دقت کنید. در جراحی ترمیمی برای رفع افتادگی بینی از غضروف‌های گوش و یا دنده برای تقویت غضروف بینی و رفع افتادگی آن استفاده می‌شود. توجه داشته باشید که بهترین زمان برای ترمیم افتادگی بینی یک سال بعد از جراحی بینی است.

صفحه اینستاگرام دکتر اصغر معمارزاده – جراح بینی اصفهان


روش های رفع جای بخیه بعد از جراحی بینی | جراح بینی اصفهان | دکتر اصغر معمار زاده

با چه روش هایی جای بخیه بعد از جراحی بینی از بین میرود؟

بررسی روش های رفع جای بخیه بعد از جراحی بینی

در ادامه مطلب امروز سایت دکتر اصغر معمارزاده (جراح بینی اصفهان) روش های رفع جای بخیه بعد از جراحی بینی را مورد بررسی قرار می دهیم. دروه نقاهت و رعایت مراقبت ها، مهم ترین مرحله از عمل بینی و حاصل شدن نتایج ایده آل می باشد که بخیه ها بعد از گذشت چند روز کشیده می شوند و کاملا طبیعی است که جای بخیه مشاهده شود که چندان هم خوشایند نخواهد بود. از این رو، نیاز است تمامی مراقبت ها و دستورات گفته شده توسط پزشک به دقت رعایت شود تا به رفع جای زخم و بخیه ها نیز کمک گردد. مواردی از قبیل:

استفاده از پماد :

از آن جایی که پمادهای تجویز شده حاوی زینک اکساید، ویتامین A و D هستند. منجر به تحریک تولید سلول های پوستی جدید می شوند و در نهایت، به رفع جای بخیه نیز کمک خواهد شد.

ماساژ بینی :

جای بخیه ای که تشکیل می شود، حاوی کلاژن است. از طرفی خود بدن برای بسته شدن جای زخم هم کلاژن تولید می کند. و این حالت در افرادی که پوست ضخیم تری دارند. باعث می شود تا بافت اسکار و جای بخیه ضخیم تر باشد. ماساژ دادن اصولی بینی کمک می کند تا بافت فیبری و کلاژنی تولید شده ضعیف تر شود. به علاوه این که جلوی جمع شدن خون و مایعات داخل بینی گرفته می شود. و به کاهش ورم و کبودی بعد از عمل نیز کمک خواهد شد.

علل ماندن جای بخیه بعد از جراحی بینی | جراح بینی اصفهان | دکتر علی علوی راد

تمیز نگه داشتن بخیه ها :

یکی از مهم ترین مواردی که باید به آن اهمیت داده شود. پیشگیری از عفونی شدن بخیه هاست به همین خاطر، بعد از هر بار شستشو ، پوست باید کاملا خشک شود و از پماد تتراسایکلین استفاده کنید. هر زمان که متوجه شدید، چسب بینی خیس شده، سریعا آن را تعویض کنید.

مراقبت ضروری در دوران نقاهت جراحی بینی

  • از انجام فعالیت های شدید بدنی، ورزش، بلند کردن اجسام سنگین یا پایین نگه داشتن سر به مدت حداقل یک تا دو ماه باید خودداری شود. البته می توانید ورزش های سبک مانند پیاده روی داشته باشید تا خونرسانی بهتری در بدن انجام شود و روند ترمیم با سرعت بیشتری طی گردد.
  • جهت کاهش ورم و التهاب، از کمپرس یخ استفاده کنید که این کار حتی می تواند به ترمیم سریع تر زخم ها و بخیه ها نیز کمک کند.
  • تا جایی که می توانید در تماس طولانی مدت با نور خورشید قرار نگیرید. چرا که گرما می تواند منجر به تشدید ورم و التهاب شود و روند ترمیم زخم ها نیز کندتر خواهد شد.
  • از استعمال دخانیات و مصرف مشروبات الکلی دوری کنید تا خللی در خون‌رسانی و اکسیژن رسانی به بینی و بخیه ها وارد نگردد.

صفحه اینستاگرام دکتر اصغر معمارزاده – جراح بینی اصفهان


کاهش تورم بینی | جراح بینی اصفهان | دکتر اصغر معمار زاده

کاهش تورم بینی بعد از عمل با مراقبت اصولی

بررسی کاهش تورم بینی بعد از عمل با مراقبت اصولی

رعایت نکردن مراقبت های بعد ازجراحی بینی میزان تورم را تشدید خواهد کرد. بنابراین توصیه‌هایی مانند چسب‌زدن بینی به‌طور صحیح در کاهش و بهبود ورم بینی خیلی تاثیر دارد. همچنین تغذیه مناسب بعد از عمل و مصرف کم‌نمک از عوامل مهم در کاهش و بهبود سریع ورم بینی بعد از عمل جراحی است. در ادامه مطلب امروز سایت دکتر اصغر معمارزاده (جراح بینی اصفهان) کاهش تورم بینی بعد از عمل با مراقبت اصولی را مورد بررسی قرار می دهیم.

بالا نگاه داشتن سر

به بیمار توصیه می شود که بعد از جراحی بینی هنگام خوابیدن سر خود را بالا نگاه دارد. با این کار مایعات در ناحیه بینی و سر تجمع نمی یابند و در نتیجه تورم کاهش می یابد.

مصرف مایعات کافی

اگر بدن به خوبی هیدراته باشد معمولاً مایعات در بدن محبوس نمی شوند.

پرهیز از نمک

غذاهای و نوشیدنی های شور می توانند باعث احتباس مایعات در بدن شوند و در نتیجه بهتر است که تا جای ممکن از مواد غذایی شور پرهیز شود. از سبزیجات سبزرنگ و برگ دار مانند کاهو که حاوی ویتامین k می باشند تا جای ممکن استفاده شود.

از حمام آب گرم، سونا و وان آب گرم پرهیز شود.

آب گرم می تواند منجر به تورم بیشتر بینی و افتادن گچ بینی شود. بنابراین بهتر است که تا زمانی که گچ بر روی بینی قرار گرفته است و تا یک هفته بعد از جراحی بینی از حمام آب گرم پرهیز شود.

مالیدن پمادها و ژل ها

برخی پمادها و ژل ها برای کاهش ورم بینی بسیار کاربردی هستند. البته کارکرد این پمادها در بسیاری از موارد به درستی مشخص نشده است ولی در صورتی که پزشک صلاح بداند می تواند برخی از انواع این پمادها را برای بیمار تجویز کند. این پماد ها مستقیماً بر روی ناحیه بینی مالیده می شوند.

 

کاهش تورم بینی | جراح بینی اصفهان | دکتر اصغر معمار زاده

استفاده از کمپرس یخ

در روزهای ابتدایی بعد از جراحی بینی لازم است که بیست دقیقه از کمپرس یخ بر روی بینی استفاده شود و ۴۰ دقیقه کمپرس را برداشت و به بینی استراحت داد. البته به خاطر داشته باشید که استفاده از کمپرس درست بر روی پوست بینی اصلاً مناسب نیست و بهتر است که از یک پارچه به عنوان محافظ استفاده شود. قرار دادن کمپرس بر روی پیشانی هم اگر احساس خوبی ایجاد می کند می تواند انجام گیرد. دو تا سه بار در روز می توان از کمپرس یخ استفاده نمود. هنگام استفاده از کمپرس به هیچ عنوان بر بینی فشار وارد نکنید. بینی بعد از جراحی حساس است و فشار زیاد به بینی می تواند آسیب های جبران ناپذیری وارد کند.

شستشوی بینی

یکی از راهکارهای موثر در ترمیم سریع تر زخم های ناشی از عمل بینی، شستشوی مداوم حفره ی بینی است. این شستشو با استفاده از سرم های مخصوص صورت می پذیرد. سرم های شستشو باعث می شوند تا زخم ها و اسکارهای ناشی از عمل جراحی، زودتر از حالت طبیعی ترمیم شده. و التهاب و تورم ناشی از آن ها نیز به مراتب کمتر شوند. علاوه بر این شستشوی بینی در باز شدن راه هوایی و بهبود تنفس از طریق بینی نیز تاثیر دارد.

قرار دادن اسپلینت بینی

گچ بینی بعد از جراحی بر روی بینی قرار می گیرد تا از بینی محافظت شود. استفاده از کمپرس یخ بر روی گچ بینی می تواند منجر به خیس شدن گچ شود و در نتیجه احتمال دارد که گچ بیفتد. بنابراین استفاده از کمپرس یخ را با پزشک در میان بگذارید.

صفحه اینستاگرام دکتر اصغر معمارزاده – جراح بینی اصفهان


روش های مختلف بیهوشی در عمل بینی | جراح بینی اصفهان | دکتر اصغر معمار زاده

روش های مختلف بیهوشی در عمل بینی

بررسی روش های مختلف بیهوشی در عمل بینی

انتخاب بهترین روش بیهوشی در عمل بینی بسیار مهم است. جراحی بینی بسته به اینکه جراحی شما چقدر پیچیده و زمان‌بر خواهد بود و همچنین نظر مستقیم پزشک، با انواع بیهوشی انجام می‌شود. در ادامه مطلب امروز سایت دکتر اصغر معمارزاده (جراح بینی اصفهان) روش های مختلف بیهوشی در عمل بینی را مورد بررسی قرار می دهیم.

بیهوشی از نوع آرام بخشی داخل وریدی (عمل بینی بدون بیهوشی)

یکی از روش‌های بیهوشی در عمل بینی، آرام‌بخشی داخل وریدی است. این نوع بیهوشی معمولاً به صورت سرپایی انجام می‌شود. پزشک داروی بی‌حس‌کننده را به داخل بافت‌های بینی تزریق می‌کند. با تزریق ماده آرام‌بخش داخل وریدی، شما نمی‌خوابید و به هوش هستید؛ اما بدن شما گیج و سست خواهد شد و دردی را حس نخواهید کرد. این روش به عمل بینی بدون بیهوشی نیز شناخته می‌شود.

مزایای روش IV (داخل وریدی) در عمل بینی:

  • عدم بیهوشی عمومی ‌با لوله‌گذاری که با تهوع و استفراغ کمتر پس از عمل همراه است
  • زمان بهبودی سریع بیهوشی
  • کاهش خون‌ریزی در طی جراحی بینی

معایب روش IV (داخل وریدی) در عمل بینی:

  • نیاز به متخصص بیهوشی
  • احتمال بروز آسپیراسیون مایع به داخل ریه

روش های مختلف بیهوشی در عمل بینی | جراح بینی اصفهان | دکتر اصغر معمار زاده

بیهوشی عمومی جراحی بینی

روش دیگر بیهوشی در عمل بینی، بیهوشی عمومی است. در این روش شما کاملاً بی‌هوش شده و به خواب فرو می‌روید. بیهوشی عمومی، با استنشاق داروی بیهوشی از طریق یک لوله کوچک که در رگ دست، گردن یا قفسه سینه قرار گرفته است انجام می‌شود. بیهوشی عمومی نیاز به یک لوله تنفسی دارد.

مزایای روش بیهوشی عمومی:

  • بدون درد و حس کردن فرآیند عمل بینی
  • محافظت از راه تنفس و ریه توسط لوله تنفسی
  • نظارت بر سیستم‌های بدن توسط متخصص بیهوشی

معایب روش بیهوشی عمومی:

  • عوارض ریوی
  • تهاجمی‌ترین گزینه بیهوشی
  • خون‌ریزی بیشتر در طی جراحی بینی
  • عدم توانایی صحبت کردن با بیمار در طول عمل
  • اثرات بیهوشی بعد از جراحی بینی: تهوع و استفراغ بعد از عمل
  • تأخیر در به دست آوردن هوشیاری کامل پس از بیهوشی و گاهی اوقات احساس خستگی طولانی مدت

عوراض بیهوشی در عمل بینی

معایب روش‌های مختلف بیهوشی در عمل بینی که تا اینجا با آنها آشنا شدیم شامل عوارض ناشی از آن نوع بیهوشی در عمل بینی نیز می‌شوند. موارد زیر نیز به طور کلی به عنوان عوارض بیهوشی پس از جراحی بینی شناخته می‌شود که آگاهی از بروز آن‌ها بعد از عمل میتواند از استرس و نگرانی شما کم کند:

  • احساس تهوع و امکان استفراغ در ۲۴ ساعت اول بعد از عمل بینی
  • سر گیجه، ضعف و سردرد
  • گرفتگی صدا، خشکی گلو و گلودرد
  • لزرش و سرمای شدید در بدن
  • درد عضلانی در شانه‌ها و قفسه سینه که ممکن است ۲ یا ۳ روز طول بکشد
  • احتمال کبودی و خارش بدن
  • اختلال در دفع ادرار

صفحه اینستاگرام دکتر اصغر معمارزاده – جراح بینی اصفهان


روش بیهوشی در جراحی بینی | جراح بینی اصفهان | دکتر اصغر معمار زاده

انتخاب روش بیهوشی در جراحی بینی

بررسی انتخاب روش بیهوشی در جراحی بینی

تفاوت دارو های بیهوشی امروزه با نسل‌ های قبلی این است که اثرات بهتر و عوارض کمتری دارند. در ادامه مطلب امروز سایت دکتر اصغر معمارزاده (جراح بینی اصفهان) انتخاب روش بیهوشی در جراحی بینی را مورد بررسی قرار می دهیم.

قدیمی ترین داروی بیهوشی به نام هالوتان است این داروی بیهوشی نسبت به داروهای قبل تر از خودش مانند اتر و … بسیار مناسب تر بوده است. امروزه استفاده از نسل های جدیدتر داروهای استنشاقی بیهوشی از حمله سووفلوران و دسفلوران هم از لحاظ اثرات و عوارض و… نسبت به داروهای قبلی بهتر هستند.

عمل بینی معمولا در بازه زمانی یک الی یک و نیم ساعت انجام می شود از این رو فرد می بایست در بیهوشی قرار گیرد تا جراح بتواند با آرامش بینی متقاضی را جراحی کند. بیهوشی در سطح های مختلفی انجام می شود از جمله :

  • بی حسی موضعی
  • آرام بخش وریدی
  • بیهوشی عمومی

هر کدام از این سه موارد بیهوشی خود دارای عوارض و البته مزایا نیز می باشد.که در ادامه به آنها می پردازیم.

آشنایی با بی حسی موضعی

در عمل های سرپایی معمولا از این نوع بیهوشی استفاده می شود این نوع بیهوشی به ناحیه خاصی از بدن محدود می شود. در مواردی جزئی مثل برداشتن اسکار عمل یا موارد مشابه می توان از این بی حسی استفاده کرد ولی استفاده از آن در عمل بینی یا جراحی زیبایی بینی امکان پذیر نیست زیرا این داروی بی حسی فقط باعث سست شدن بدن می شود ولی به طور کامل به خواب نمی روید.

روش بیهوشی در جراحی بینی | جراح بینی اصفهان | دکتر اصغر معمار زاده

روش بیهوشی با آرام‌بخش

در این نوع بیهوشی با تزریق داروی بیهوشی داخل وریدی باعث به خواب رفتن فرد در حین جراحی می‌گردد و در کنار آن برای کاهش درد از بی حسی موضعی در خود بینی نیز استفاده می گردد. داروها و سطح بیهوشی به‌گونه‌ای تنظیم می‌شوند که بیمار می‌تواند خودش نفس بکشد. و درنتیجه نیازی به گذاشتن لوله در راه هوایی ندارد. این روش در برخی قسمت‌های عمل مثل شکستن استخوان‌های بینی ممکن است باعث ناراحتی بیمار پس از عمل گردد و برخی تجربه شنیدن صدای چکش و جابجایی استخوان‌ها را ذکر می‌نماید.

بررسی بیهوشی عمومی

در جراحی بینی معمولا از این نوع بیهوشی استفاده می شود. که به شما ماده بیهوش کننده را از طریق استنشاق کردن یا ازطریق رگ های وریدی وارد می کنند. در این نوع بیهوشی چون بیمار کاملا غیر هوشیار برای تنفس با قرار دادن لوله موسوم به ایروی در داخل نای فرد میتواند نفس بکشد. در اکثر جراحی ها از این روش استفاده می شود قریب به اتفاق موارد بی خطر و موثر است.

بهترین نوع بیهوشی

بسته به نوع عمل و تشخیص متخصص بیهوشی می بایست بیهوشی متناسب آن استفاده شود در جراحی زیبایی بینی معمولا از بیهوشی عمومی استفاده می شود.

علت ناشتا بودن قبل از جراحی

بعد مشخص شدن زمان جراحی به شما توصیه می شود که شب قبل از عمل جراحی چیزی نخورید. و باید قبل از عمل ناشتا باشید. زیرا در زمان بیهوشی چون از بیهوشی عمومی استفاده می شود. و تنفس از طریق دهان و ایروی صورت می گیرد. اگر ناشتا نباشد امکان تهوع وجود دارد.

صفحه اینستاگرام دکتر اصغر معمارزاده – جراح بینی اصفهان


بیهوشی برای جراحی بینی | جراح بینی اصفهان | دکتر اصغر معمار زاده

عوارض رایج بیهوشی برای جراحی بینی

بررسی عوارض رایج بیهوشی برای جراحی بینی

در ادامه مطلب امروز سایت دکتر اصغر معمارزاده (جراح بینی اصفهان) عوارض رایج بیهوشی برای جراحی بینی را مورد بررسی قرار می دهیم. بیهوشی که توسط یک متخصص بیهوشی انجام می شود به طبع از اطمینان و امنیت بالایی برخوردار است اما امن بودن به این معنی نیست که هیچ خطری وجود ندارد.

افرادی بوده اند که به شدت مجروح شده یا حتی در هنگام بیهوشی فوت کرده اند حتی زمانی همه چیز به درستی انجام شده و هیچ نوع بیماری شناخته شده ای از قبل وجود نداشته است. البته در برخی افراد که بیماری های زمینه‌ای از جمله فشار خون مزمن، بیماری‌های قلبی زمینه‌ای، نارسایی قلبی پیشرفته، نارسایی ریه، ضایعات مغزی و … دارند نیز بیهوشی می‌تواند پیامدهای خاص خود را داشته باشد.

حالت تهوع و استفراغ

از عمومی ترین پیامدهای ناشی از بیهوشی حالت تهوع و استفراغ است.معمولا این حالت در ۲۴ ساعت اول پس از عمل جراحی رخ می دهد و به ندرت دیده شده تا چند روز ادامه یابد. این عوارض ناشی از داروی بیهوشی است که البته در حال حاضر به دلیل اینکه از بهترین داروهای بیهوشی در کشور استفاده می شود، استفراغ و تهوع ناشی از بیهوشی بسیار کم شده است.

احساس لرز

علم پزشکی هیپوترمی همان احساس لرزی است زمان به هوش آمدن گفته می شود. حتما شما نیز بدون بیهوشی عمومی آن را تجربه کرده اید. حس لرز و مورمور شدن که رد سطح پوست با دادنه دانه شدن پوست و سیخ شدن موهای روی پوست خود را نشان می دهد.

بیهوشی برای جراحی بینی | جراح بینی اصفهان | دکتر اصغر معمار زاده

گلودرد

زمان به هوش آمدن گلودرد دیگر از عوارض بیهوشی عمومی است. که اغلب ممکن است با گرفتگی خفیف صدا و خشکی دهان نیز همراه باشد.

سردرد

این عارضه در بیهوشی های موضعی رخ می دهد. سردرد، سرگیجه و خواب آلودگی کوتاه مدت، تجربه ای مشترک در اغلب افراد تحت بیهوشی موضعی است.

درد عضلانی

قرار گرفتن نامتعارف اندام ها در زمان جراحی سبب بروز درد در قسمت شانه ها ، پشت و قفسه سینه می شود. معمولا این درد ها پس از ۲ الی ۳ روز بدون نیاز به داروی خاصی از بین می رود.

بیشتر این خطرات بسیار کوچک هستند و خیلی از آنها بعید است که اتفاق بیفتد مگر این که شما پیش زمینه ی بیماری قلبی یا مشکل تنفسی داشته باشید. دیگر مشکلات اساسی از قبیل کبد و یا بیماری کلیوی می تواند با بیهوشی تداخل پیدا کند و احتمال به وجود آمدن یک رویداد نامطلوب را بالا ببرد. افراد سیگاری بیشتر از افراد دیگر مستعد ابتلا به این مشکلات می باشند.

صفحه اینستاگرام دکتر اصغر معمارزاده – جراح بینی اصفهان


کنترل چربی پوست بینی | جراح بینی اصفهان | دکتر اصغر معمار زاده

کنترل چربی پوست بینی بعد از جراحی بینی

بررسی کنترل چربی پوست بینی بعد از جراحی بینی

در ادامه مطلب امروز سایت دکتر اصغر معمارزاده (جراح بینی اصفهان) کنترل چربی پوست بینی بعد از جراحی بینی را مورد بررسی قرار می دهیم. معمولا بینی های گوشتی ، دارای پوست های چرب و بسیار ضخیم می باشند. چرب شدن پوست بینی بعد از جراحی بینی دائمی نمی باشد و پوست بعد از چند ماه به وضعیت عادی خود بازمی گردد. اغلب بعد از جراحی بینی ، تورم بینی طبیعی می باشد و این تورم معمولا همان چربی زیر پوست است.

نکته ی قابل ذکر این است که در دوران بلوغ آقایان و خانم ها ، به دلیل ترشح هورمون آندروژن به غدد پوست فرمان می دهد تا غدد چربی پوست فعال شوند .به همین دلیل معمولا در این دوران غدد بدن شروع به ترشح چربی می کند . در دوران بلوغ افراد ممکن است این غدد در برخی از افراد بیش از اندازه فعال باشد و باعث شود که پوست چرب به نظر برسد.

این چربی ممکن است در بدن برخی از افراد بعد اتمام دوران بلوغ کاهش یابد ، و گاه ممکن است که این مشکل فصلی باشد،از این رو یکی از دلایلی که جراحان بینی برای اتمام دوران سنی بلوغ ممکن است همین باشد. شاید این یکی از معضلات جراحی بینی باشد همچنین افرادی که دارای پوست چرب هستند بیشتر مستعد ابتلا به آکنه و جوش هستند. خبر خوب برای افرادی که دارای پوست چرب هستند این است که ، پوست آنها کندتر پیر شده و چین و چروک کمتری در پوست آنها ایجاد می شود.

علل چربی پوست

  • ارث
  • آب و هوا
  • تغذیه
  • لوازم آرایشی
  • داروهای درمانی مانند قرص های کنترل قند خون
  • هورمون ها

با افزایش سن معمولا چربی پوست کاهش می یابد ، البته تغییرات چربی پوست ، در دوران بلوغ و در بین نوجوانان شایع تر و رایج تر می باشد . و در حالت کلی با افزایش سن چربی پوست کاهش می یابد. البته در دوران یائسگی و بارداری نیز ، عدم تعادل هورمونی می تواند در تعادل چربی بدن اختلال ایجاد کند. و فعالیت غدد چربی را افزایش دهد. برخی از افراد دارای پوستی هستند که قسمتی از نواحی پوست آنها چرب است. و دیگر قسمت های پوست بدن آنها خشک و نرمال می باشد افرادی که دارای این نوع پوست هستند ، پوست ترکیبی نامیده می شود.

دلایل چرب شدن پوست بعد از جراحی بینی

چرب شدن پوست بعد از عمل بینی امری کاملا طبیعی می باشد. بینی شما به دلیل ضربه هایی که در طول جراحی بینی وارد می شود مسلما واکنش نشان خواهد داد. آسیب های وارد شده موجب بروز ترشح چربی از غدد می شود . پس از عمل جراحی زیبایی بینی ، بینی بیمار به مدت یک هفته پانسمان خواهد بود ف طی این مدت منافذ پوست بسته می باشد و این مسدود بودن پوست سبب ایجاد چربی می شود. ترشحات بیش از اندازه غدد چربی نیز باعت ایجاد تورم نیز می شود. که با کاهش تورم ، چربی پوست بینی نیز کاهش می یابد. اطمینان داشته باشید که این معضل کوتاه مدت می باشد.

کنترل چربی پوست بینی | جراح بینی اصفهان | دکتر اصغر معمار زاده

مراقبت های پوستی برای پوست های چرب

برخی از افراد از چرب بودن پوست احساس نارضایتی می کنند. این نکته که چربی تولید شده برای پوست مفید بوده و به سالم نگه داشتن پوست کمک میکند. البته چربی بیش از اندازه آزار دهنده می باشد و منجر به ایجاد آکنه و لکه های آفتاب می شود. در ادامه راه های بسیاری برای کاهش چربی پوست وجود دارد که به آن خواهیم پرداخت.

پاک کننده ها

یک پاک کننده خوب در حالی که عمل پاک کنندگی را به صورت عمقی انجام می دهد باید بسیار هم ملایم باشد. که پوست را تسکین داده و تغذیه کند و احساس شادابی ، یکنواختی ، روشنی و سلامت کامل به پوست دهد. بله همه این موارد که گفته شد تنها با یک پاک کننده قابل انجام است.

اغلب متخصصان پوست بر این معتقد هستند که یک پاک کننده خوب در حین اینکه عمل پاک کنندگی را به صورت عمقی انجام می دهد باید بسیار ملایم نیز باشد. که هم پوست را تسکین و تغذیه کند و البته حس شادابی ، روشنی و یکنواختی به پوست نیز دهد بهتر است از پاک کننده های ملایم استفاده شود .

استفاده از محصولاتی که شامل بنزوئیل پراکسید، سالیسیلیک اسید، اسیدگلیکولیک یا بتا هیدروکسی اسید هستند گزینه مناسبی برای کاهش چربی پوست و درمان آکنه می باشند. اما افرادی که دارای پوست چرب هستند استفاده از این مواد در اولویت می باشد. نکته قابل ذکر در این است که بهتر است ابتدا سایز کوچک از آنها را تهیه کنیم تا سازگاری با پوستمان را تست کنیم.

کنترل چربی بینی بعد از جراحی بینی

با افزایش محصولات آرایشی بهداشتی ، برای درمان چربی های بیش از حد پوست ، متخصص پوست می تواند توصیه های متعددی را برای درمان و گاه کاهش چربی پوست و آکنه ارائه دهد. بعد از یک هفته که اسپلینت از روی بینی برداشته شد ، فرد می تواند با یک تونر به آرامی پوست بینی خود را تمیز کند . باید خاطر نشان کرد که پوست خود را محکم نمالید و فشار ندهید زیرا پوست بینی بعد از جراحی بسیار حساس می باشد. رعایت اینکه از فشار دادن بینی در هر زمانی خودداری کنید.

در بازار نوارهایی برای باز کردن منافذ پوست چرب موجود می باشد. که اغلب در زمانی که افراد عمل جراحی زیبایی بینی انجام داده اند توصیه می شود به مدت ۳ ماه از این نوارها استفاده نشود. رعایت نکته اینکه استفاده از هر گونه مواد آرایشی ، هر چند برای درمان بهتر است با یک متخصص پوست و همچنین با پزشک خود مشورت کنید.

صفحه اینستاگرام دکتر اصغر معمارزاده – جراح بینی اصفهان


تأثیرات نوع پوست بر جراحی بینی | جراح بینی اصفهان | دکتر اصغر معمار زاده

علل استفاده پماد بعد از عمل بینی

بررسی علل استفاده پماد بعد از عمل بینی

انجام مراقبت‌های لازم بعد از انجام جراحی بینی برای اطمینان از بهبودی و به حداقل رساندن مشکلات بیشتر ضروری است. یکی از جنبه‌های مهم مراقبتی استفاده از پماد بعد از عمل بینی است. پمادها به دلایل مختلفی به بیماران تجویز می‌شوند و بیماران نیز باید به طور مرتب از آنها استفاده کنند. درک اهمیت پماد برای بعد از عمل بینی می‌تواند به طور قابل توجهی بر نتایج جراحی تاثیر بگذارد. در ادامه مطلب امروز سایت دکتر اصغر معمارزاده (جراح بینی اصفهان) علل استفاده پماد بعد از عمل بینی را مورد بررسی قرار می دهیم.

دلایل استفاده پماد بعد از عمل بینی

پزشک بعد از عمل بینی یکسری مراقبت‌های ضروری را به بیمار ارائه می‌دهد که پماد یکی از آنهاست. پمادها خواص ضد التهابی و ضد عفونی دارند و باید بعد از اینکه تامپون برداشته شد، طبق دستور پزشک استفاده شوند. مصرف پماد بعد از جراحی بینی به چندین هدف انجام می‌شود که در ادامه بیشتر توضیح می‌دهیم:

کاهش خشکی:

پماد به مرطوب نگه داشتن داخل بینی کمک می‌کند. مجرای بینی پس از جراحی ممکن است به دلیل کاهش جریان هوا و روند بهبودی خشک شود. خشکی می‌تواند منجر به حساسیت، خونریزی بعد از عمل بینی و سایر مشکلات شود.

عدم ایجاد پوسته:

جمع شدن پوسته داخل بینی یک اتفاق رایج پس از عمل است. این مشکل می‌تواند منجر به ناراحتی و انسداد مجاری بینی شود و به طور بالقوه در تنفس اختلال ایجاد کند. پماد به جلوگیری از ایجاد پوسته کمک می‌کند.

کاهش عفونت:

پماد بعد از عمل بینی به عنوان یک سد محافظ روی بافت‌های ظریف بینی عمل می‌کند. پماد از برش‌های ناشی از جراحی در برابر محرک‌های خارجی مانند گرد و غبار، گرده و آلاینده‌ها محافظت می‌کند.

استفاده پماد بعد از عمل بینی | جراح بینی اصفهان | دکتر اصغر معمار زاده

بهبودی سریع‌تر:

برخی از پمادها حاوی آنتی بیوتیک یا ضد عفونی کننده هستند. برخی دیگر ممکن است حاوی عوامل تسکین دهنده مانند آلوئه ورا یا ویتامین E باشند که می‌توانند به کاهش التهاب و ترمیم بافت کمک کنند.

کاهش جای زخم:

مراقبت مناسب از زخم بعد از عمل مهم است. پمادها محل برش را مرطوب نگه می‌دارند و می‌توانند روند بهبودی زخم را تسریع ببخشند. همچنین از گسترش زخم در محیط آلوده بینی جلوگیری می‌کنند.

نحوه استفاده پماد بعد از جراحی بینی

در ادامه به نحوه پماد زدن بعد از عمل بینی اشاره می‌کنیم:

  • دستان خود را خوب بشویید: قبل از استفاده از پماد دست‌‌های خود را کاملاً با آب و صابون بشویید تا از ورود هر گونه آلودگی به محل جراحی جلوگیری شود.
  • پماد را به داخل بینی بمالید: با استفاده از نوک انگشت یا یک گوش پاک کن، مقدار کمی از پماد را بردارید و با حرکت‌های ملایم به داخل بینی پخش کنید

بسته به دستور پزشک خود ممکن است نیاز باشد که پماد را چندین بار در روز بمالید. پماد را طبق دستورالعمل ارائه شده و معمولاً در دمای اتاق به دور از رطوبت و نور مستقیم خورشید نگهداری کنید.

صفحه اینستاگرام دکتر اصغر معمارزاده – جراح بینی اصفهان


احساس بوی بد بعد از عمل بینی | جراح بینی اصفهان | دکتر اصغر معمار زاده

علل احساس بوی بد بعد از عمل بینی

بررسی علل احساس بوی بد بعد از عمل بینی

در ادامه مطلب امروز سایت دکتر اصغر معمارزاده (جراح بینی اصفهان) علل احساس بوی بد بعد از عمل بینی را مورد بررسی قرار می دهیم. معمول است که بعد از باز شدن مجرای بینی بوی بدی را احساس کنید. علت بوی بد بینی بعد از عمل به عوامل مختلفی بستگی دارد که می‌تواند در طول فرآیند بهبودی رخ دهد. احساس بوی بد داخل بینی در دو هفته اول یا ماه اول بعد از جراحی بینی معمولاً به دلیل ترشحات و لخته‌های باقی مانده از جراحی می‌باشد و با مراقبت‌های بعد از جراحی رفع می‌شود. خون خشک، وجود مخاط، بسته شدن موقتی بینی و پوسته پوسته شدن از عوامل موثر در بوی بد بینی بعد از عمل زیبایی هستند.

از طرفی، جراح در حین عمل بینی، برش‌هایی را در داخل و خارج بینی ایجاد کرده و سپس ساختار غضروف و استخوان را به منظور تغییر شکل آن اصلاح می‌کند. این برش‌ها خطر عفونت را افزایش می‌دهند که می‌تواند منجر به بوی نامطبوع شوند. به طور کلی، مهمترین علت بوی بد بینی بعد از عمل باقی ماندن بخیه‌های غیرقابل جذب یا دائمی در داخل بینی است. این بخیه‌ها باعث ایجاد منافذ ظریف در داخل فضای حفره بینی می‌شوند و فضای خوبی را برای ورود میکروب‌ها ایجاد می‌کنند. همین موضوع باعث عفونت‌های میکروسکوپی کوچک و بوی بد می‌شود.

احساس بوی بد بعد از عمل بینی | جراح بینی اصفهان | دکتر اصغر معمار زاده

از دیگر علل نادر بوی بد بینی بعد از عمل زیبایی، باقی ماندن مواد خارجی مانند تامپون در داخل بینی است. بنابراین توصیه می‌شود اگر بعد از برداشتن تامپون احساس وجود هرگونه مواد زائد را دارید به پزشک خود اطلاع دهید. همچنین دلایل بسیار نادری مانند عفونت ناشی از نفوذ مخاط بینی در زیر پوست بینی، عفونت سینوسی پس از جراحی یا عفونت ساختار داخلی بینی وجود دارند. تمام مشکلات ذکر شده در بالا قابل درمان هستند و دلیلی برای نگرانی وجود ندارد.

مدت ماندگاری احساس بوی بد بینی بعد از عمل جراحی

مدت زمانی که بعد از جراحی بینی باعث احساس بوی بد می‌شود. بسته به پیشرفت بهبودی در هر بیمار متفاوت است. به طور کلی، پیروی از دستورالعمل‌های مراقبتی و پرهیز از فعالیت‌های شدید در طول دوره نقاهت جراحی بینی می‌توانند به کاهش احتمال ایجاد بوی بد کمک کنند. اما با بهبود بافت‌ها در حفره بینی ممکن است برخی از بیماران تا چند هفته پس از جراحی، بوی نامطبوعی را از بینی خود احساس کنند. علاوه بر این، دلیل تورم و تحریک پوست بینی ممکن است تا سه ماه باعث ایجاد بوی بد شود.

اگر بوی بد بینی بعد جراحی دائمی باشد و شما بیش از سه ماه است که با آن دست و پنجه نرم می‌کنید، این احتمال وجود دارد که عفونت درجه پایین داشته باشید. بسته به آنچه در حین جراحی بینی شما رخ داده است. شاید یک جسم خارجی مانند یک بخیه دائمی کوچک همچنان در بینی باقی مانده باشد که منجر به عفونت شده است. پزشک در چنین شرایطی اقدام به برداشتن بخیه می‌کند و سپس یک دوره آنتی بیوتیک تجویز خواهد کرد تا بوی بد به طور کامل از بین برود. ممکن است پس از مدتی بوی بد دوباره احساس شود. اکنون دلایل دیگر مقصر اصلی ایجاد بو خواهند بود که پزشک باید مشکل را به طور دقیق مورد ارزیابی قرار دهد.

صفحه اینستاگرام دکتر اصغر معمارزاده – جراح بینی اصفهان


جراح بینی اصفهان

دکتر اصغر معمارزاده
متخصص گوش و حلق و بینی(پلاستیک بینی و صورت)

ساعات تماس ١٠-١٢صبح / ٤-٨عصر
روزهای زوج: خیابان شمس آبادی، پلاک ۷۱
تلفن تماس: 03132202239
روزهای فرد: چهارراه نظر، ساختمان ماکان
تلفن تماس: 03136253993

آمار بازدید سایت

  • 0
  • 15
  • 52
  • 402
  • 3,080
  • 43,137
  • 807,601
  • 857
  • مهر ۲۶, ۱۴۰۳

لینک های پرکاربرد

جراح بینی اصفهان، دکتر اصغر معمارزاده

سامانه معرفی، نوبت دهی اینترنتی و اتوماسیون تحت وب کلینیک24

نرم افزار مطب و کلینیک پزشکی

نرم افزار مطب و کلینیک دندانپزشکی

نرم افزار مرکز مشاوره و روانشناسی

نرم افزار رادیولوژی و سونوگرافی

نرم افزار آزمایشگاه و ژنتیک

طراحی سایت پزشکی

بانک اطلاعاتی مراکز پزشکی

نوبت دهی تلفن گویا

بهترین دندانپزشک اصفهان دکتر حسین برجیان

بهترین جراح لثه اصفهان دکتر حسین برجیان

بهترین متخصص ایمپلنت اصفهان دکتر حسین برجیان

بهترین دندانپزشک زیبایی اصفهان دکتر حسین برجیان

لیزر دندان اصفهان دکتر حسین برجیان

ایمپلنت دندان سوئیسی در اصفهان دکتر حسین برجیان

بهترین متخصص واریس اصفهان دکتر مهرداد طاهریون

درمان واریس اصفهان دکتر مهرداد طاهریون

بهترین متخصص پوست و مو اصفهان دکتر جویا

فوق تخصص سرطان زنان اصفهان دکتر فهیمه ثابت

دندانپزشک کودکان اصفهان دکتر نجمه اخلاقی

سرمایه گذاری در قبرس شمالی با البرز گروپ

خرید ملک در قبرس شمالی با البرز گروپ

مهاجرت به قبرس شمالی با البرز گروپ

اقامت قبرس شمالی با البرز گروپ

بهترین دندانپزشک اصفهان دکتر سید حمید رضویان
متخصص عصب کشی اصفهان دکتر سید حمید رضویان

جراح پستان اصفهان دکتر رسول فاتحی فرد

بهترین دندانپزشک اصفهان دکتر ندا مکانیک

بهترین ایمپلنت اصفهان دکتر ندا مکانیک

بهترین دندانپزشک کودکان اصفهان دکتر ندا مکانیک

بهترین دندانپزشک زیبایی اصفهان دکتر الناز مکانیک

بهترین دندانپزشک زیبایی اصفهان دکتر ندا مکانیک

سفید کردن واژن ( وایتنینگ ) دکتر آزاده میرمعصومی

بهترین لابیاپلاستی اصفهان دکتر آزاده میرمعصومی

تنگ کردن واژن دکتر آزاده میرمعصومی

بهترین متخصص زنان اصفهان

بهترین متخصص طب سنتی اصفهان دکتر مجتبی معتمدی

مزاح شناسی در اصفهان با دکتر مجتبی معتمدی

متخصص طب سنتی اصفهان دکتر مجتبی معتمدی

طب سنتی در اصفهان با دکتر مجتبی معتمدی

پرورش ماهی هوشمند اصفهان دانا الکترونیک آرمین

اتوماسیون هوشمند اصفهان  دانا الکترونیک آرمین

سردخانه هوشمند اصفهان دانا الکترونیک آرمین

گلخانه هوشمند اصفهان دانا الکترونیک آرمین