خواب راحت بعد از عمل جراحی بینی

خواب راحت بعد از عمل جراحی بینی | جراح بینی اصفهان | دکتر اصغر معمار زاده

خواب راحت بعد از عمل جراحی بینی

نکاتی برای داشتن یک خواب راحت بعد از عمل جراحی بینی

جراحی بینی می‌تواند یک عمل فوق‌العاده رضایت‌بخش باشد؛ با این حال دستیابی به نتایج خوشحال‌کننده کمی زمان می‌برد. شما باید توصیه‌های بعد از عمل را با دقت انجام دهید تا به بهترین نتایج ممکن دست پیدا کنید. بخشی از این دستورالعمل‌ها به نحوه راحت خوابیدن مربوط می‌شود.

بعد از عمل جراحی بینی به پشت بخوابید!

خوابیدن با سر بر روی بالش می‌تواند به کاهش ورم و آبریزش‌های احتمالی بینی بعد از عمل کمک کند. بعضی از بیماران به خاطر این که راحت‌تر نفس بکشند ترجیح می‌دهند به پشت بخوابند؛ مشابه همین کار را هنگامی که سرما می‌خورید انجام می‌دهید. خوابیدن به پشت رو به بالا از خونریزی بینی جلوگیری می‌کند؛ گردش خون و سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند و کبودی و ورم بینی را کاهش می‌دهد. شما باید یک یا دو بالش زیر سر خود قرار دهید و سر خود را تا زاویه ۴۵ درجه بالا نگه دارید زیرا خوابیدن مستقیم هم می‌تواند زمان کاهش ورم بینی را به تأخیر بیندازد.

معمولاً در هر شکلی بعد از عمل بخوابید بینی شما آسیب نمی‌بیند.

هدف از پانسمان و آتل بینی بعد از جراحی این است که از بینی خود برای بهبودی محافظت کنید. اگر هنگام خوابیدن به پهلوی خود بچرخید ممکن است احساس ناراحتی ‌کنید؛ اما کم پیش می‌آید که نتیجه عمل شما را تحت تأثیر قرار دهد. حتی اگر زمانی از خواب بیدار شوید و بینی خود را روی بالش فشار دهید باز هم خطری تهدیتان نمی‌کند. تنها نکته منفی این است که ممکن است با پیشرفت روند بهبودی ورم و کبودی بیشتری احساس کنید که این مسئله باعث رنجش خاطر شما می‌شود. بنابراین وقتی به خواب می‌روید سعی کنید به پشت قرار بگیرید وگرنه جای نگرانی وجود ندارد.

بعد از عمل جراحی بینی روی معده نخوابید!

نحوه خوابیدن بعد از عمل بینی خیلی حساس نیست ولی این مورد جدی محسوب می‌شود. پس از عمل جراحی بینی باید از خوابیدن روی شکم خودداری کنید. خوابیدن روی صورت خطر آسیب و فشار به بینی را به میزان قابل توجهی افزایش می‌دهد.

صفحه اینستاگرام دکتر اصغر معمارزاده – جراح بینی اصفهانخواب راحت بعد از عمل جراحی بینی | جراح بینی اصفهان | دکتر اصغر معمار زاده

آیا خواب به بهبود بعد از عمل جراحی بینی کمک می‌کند؟

خواب برای یک سیستم ایمنی سالم و بهبود سریع ضروری است. بدن شما قرار است بعد از عمل فعالیت زیادی داشته باشد؛ بنابراین احساس خستگی در چند روز اول پس از عمل طبیعی است. استراحت در این زمان مهم است؛ بنابراین سعی کنید بیش از حد از خود کار نکشید.

علاوه بر این هنگام خواب بدن شما قادر است جریان خون بیشتری به ماهیچه‌ها و بافت‌های آسیب‌دیده بفرستد. این خون اضافی اکسیژن و مواد مغذی بیشتر دارد و به بهبود کمک می‌کند. درنهایت خواب می‌تواند نقش مهمی در تعیین پاسخ رفتاری شما به درد داشته باشد زیرا خواب بیشتر به کاهش میزان درد کمک می‌کند. توصیه می‌شود افرادی که جراحی بینی انجام دادند ۸ ساعت کامل در شبانه‌روز بخوابند.

در طول دوره بهبودی بینی شما ظریف و شکل‌پذیر خواهد بود؛ بنابراین همانطور که گفتیم بهتر است به شکم یا پهلو نخوابید زیرا به بینی شما فشار وارد می‌کند و خوابیدن در این زوایا می‌تواند سلامت بینی شما را به خطر اندازد! برای کاهش ورم باید هنگام خواب سر خود را بالا نگه دارید. اگر در کنار همسر یا حیوان خانگی خود می‌خوابید بهتر است مدتی جای خواب خود را جدا کنید. برخوردهای تصادفی افراد یا حیوان شما به صورت می‌تواند برای شما مضر باشد؛ بنابراین بهتر است از این آسیب‌های احتمالی جلوگیری کنید.

آیا بعد از عمل جراحی بینی خوابیدن سخت است؟

واقعیت این است در حالت طبیعی شکل خوابیدن افراد باهم متفاوت است. به همین دلیل مهم است که قبل از جراحی درباره نحوه خوابیدن مطالعات لازم را انجام دهید. برای تغییر وضعیت خواب تمرین زیادی نیاز است؛ بنابراین تمرین قبل از عمل به شما کمک می‌کند تا بعد از آن راحت‌تر به پشت بخوابید. معمولاً پزشک خوابیدن به پشت را حداقل برای ۱ هفته توصیه می‌کند. مشکل این است که خوابیدن بعد از جراحی بینی خیلی آسان نیست. از آنجا که بینی خیلی حساس می‌شود، باید مراقب باشید که هنگام خواب به بینی آسیب نرسانید.

برای مثال می‌توانید برای جلوگیری از چرخش بدن به سمت پهلو یا شکم زیر هر بازو یا زانو بالش قرار دهید. به محض این که متوجه شدید دارید که به حالت قبلی باز می‌گردید خود را کنترل کنید. پس از بهبود کامل می‌توانید در هر وضعیتی که دوست دارید استراحت کنید. با این حال بهتر است همچنان به پشت بخوابید. این فرم خواب به کاهش کمردرد و جلوگیری از ایجاد چین و چروک در صورت کمک می‌کند.

صفحه اینستاگرام دکتر اصغر معمارزاده – جراح بینی اصفهان


مطالب مرتبط و پیشنهادی دکتر اصغر معمارزاده (جراح بینی اصفهان):

تکنیک‌های درمانی دفورمیتی بینی بعد از عمل

اثر جراحی بینی بر روی گونه‌ها

درمان بدشکلی های ناشی از جراحی بینی

اختلال در عملکرد بینی

ضربه به بینی بعد از جراحی بینی

جراحی بینی برای درمان فرورفتگی بعد از عمل


Log out of this account

Leave a Reply

آمار بازدید سایت

  • 0
  • 10
  • 37
  • 365
  • 2,229
  • 80,731
  • 798,640
  • 829
  • تیر ۳۰, ۱۴۰۳

لینک های پرکاربرد

جراح بینی اصفهان، دکتر اصغر معمارزاده

سامانه معرفی، نوبت دهی اینترنتی و اتوماسیون تحت وب کلینیک24

نرم افزار مطب و کلینیک پزشکی

نرم افزار مطب و کلینیک دندانپزشکی

نرم افزار مرکز مشاوره و روانشناسی

نرم افزار رادیولوژی و سونوگرافی

نرم افزار آزمایشگاه و ژنتیک

طراحی سایت پزشکی

بانک اطلاعاتی مراکز پزشکی

نوبت دهی تلفن گویا

بهترین دندانپزشک اصفهان دکتر حسین برجیان

بهترین جراح لثه اصفهان دکتر حسین برجیان

بهترین متخصص ایمپلنت اصفهان دکتر حسین برجیان

بهترین دندانپزشک زیبایی اصفهان دکتر حسین برجیان

لیزر دندان اصفهان دکتر حسین برجیان

ایمپلنت دندان سوئیسی در اصفهان دکتر حسین برجیان

بهترین متخصص واریس اصفهان دکتر مهرداد طاهریون

درمان واریس اصفهان دکتر مهرداد طاهریون

بهترین متخصص پوست و مو اصفهان دکتر جویا

فوق تخصص سرطان زنان اصفهان دکتر فهیمه ثابت

دندانپزشک کودکان اصفهان دکتر نجمه اخلاقی

سرمایه گذاری در قبرس شمالی با البرز گروپ

خرید ملک در قبرس شمالی با البرز گروپ

مهاجرت به قبرس شمالی با البرز گروپ

اقامت قبرس شمالی با البرز گروپ

بهترین دندانپزشک اصفهان دکتر سید حمید رضویان
متخصص عصب کشی اصفهان دکتر سید حمید رضویان

جراح پستان اصفهان دکتر رسول فاتحی فرد

بهترین دندانپزشک اصفهان دکتر ندا مکانیک

بهترین ایمپلنت اصفهان دکتر ندا مکانیک

بهترین دندانپزشک کودکان اصفهان دکتر ندا مکانیک

بهترین دندانپزشک زیبایی اصفهان دکتر الناز مکانیک

بهترین دندانپزشک زیبایی اصفهان دکتر ندا مکانیک